Regelmatig zien we games op de markt komen die zijn afgeleid van een film, tegelijkertijd zien we tevens steeds vaker het omgekeerde pad bewandeld worden.
Een voorbeeld hiervan is Bioshock, een game die inmiddels twee delen op haar naam heeft staan en waarvan we in 2012 de opvolger onder de naam Infinite mogen verwachten. Het concept achter het verhaal bleek een ideaal uitgangspunt voor een film, echter lijkt deze te kampen met flink wat problemen.
In gesprek met de website ComingSoon laat director Gore Verbinski iets meer weten over de beweegredenen hierachter. Volgens hem was er een conflict over de leeftijdskeuring voor de titel: zelf wilde hij graag een R-Rating (onder de zeventien jaar dient een begeleider mee te gaan), terwijl anderen juiste een PG-13-Rating (iedereen heeft toegang vanaf zijn dertiende jaar) nastreefden. Dit was echter totaal niet zijn idee voor de film:
quote: "Because the R rating is inherent. Little Sisters and injections and the whole thing. I just wanted to really, really make it a movie where, four days later, you’re still shivering and going, ‘Jesus Christ!’… It’s a movie that has to be really, really scary, but you also have to create a whole underwater world, so the pricetag is high."
Het kostenplaatje vormde tevens een probleem in combinatie met de R-Rating, er zijn namelijk maar weinig bedrijven die dit bedrag neer willen leggen voor een film die door een kleinere groep bekeken kan worden.
Als laatste geeft Verbinski nog aan dat Bioshock volgens hem een geschikte film is om in 3D te bekijken. Daarnaast is de opkomst van 3D ook een goede ontwikkeling voor games omdat het mensen meer betrokken maakt.
|