Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

EA: 'Multiplayer hoort in een game'


Door Rene Groen op 09-12-2010 om 06:32
Bron: Develop-Online

Vroeger was een vorm van multiplayer een leuk extraatje, tegenwoordig is het eerder een volledige speelstand voor een verdubbeling van het speelplezier. Electronic Arts gaat nog een stapje verder.

Frank Gibeau ziet namelijk niet langer een model waarin het online component ontbreekt. Het is juist op dat gebied waar de innovatie volgens hem ligt, iets waar de hogere heren van Electronic Arts het volgens hem mee eens zijn.

Volgens Gibeau draait het allemaal om 'connected gameplay', of dit nu middels een coöperatieve stand is, via een multiplayer of online services, de tijden dat we een singleplayer van 25 uur kregen en verder niets zijn toch echt voorbij.

Ondanks de nadruk op deze multiplayer, in diverse vormen, forceren ze hun studio's niet om een online component toe te voegen in hun titels. In plaats daarvan inspireren ze teams om hiervoor te zorgen, waarbij ze een grote mate van vrijheid krijgen. Door deze vrijheid zien we ook een hoop nieuwe titels, denk aan Dead Space, terwijl Electronic Arts eerst juist tegen de M-Rated titels was.

quote:

'It’s one of my core cultural studio values to allow developers to decide more on what they want to build. And a studio’s creative call needs to be balanced against a commercial imperative, and if you look at online these days – that’s the place to be.'


Gibeau denkt verder dat wanneer je een creatieve team gaat leiden, je mensen zult moeten inspireren. Hij wil dan ook niet dat executive producers naar je toe komen om te vragen wat ze moeten doen, ze moeten zelf met iets creatiefs komen en deze ideeën uitwerken.


06:32  Namco Bandai met Jump Festa line-up
06:32  Total War mogelijk naar de consoles
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 09-12-2010 om 09:58 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Geef mij maar gewoon veel goede single player games, en af en toe een leuke co-op.

Gast (78.23.184.xxx) op 09-12-2010 om 10:14
ik haat geforceerde mp en amuzeer me veel beter met singleplayers.
ea zijn jullie soms vergeten dat jullie top verkopende franchises: mass effect en dragon age sp only zijn

Deep_But_Stupid op 09-12-2010 om 10:25 [Niv: 28 / Exp: 1419]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, vind ik dat er veel te weinig goede MP-games zijn. Je wordt tegenwoordig bijna gedwongen om Halo, Fifa of Call of Duty te spelen. BF:BC2 and KZ2 kunnen goede alternatieven zijn, maar die hebben eigenlijk amper houdbaarheid en heb je snel gezien.

Als ik in mijn kast moet kijken naar mijn PS3/360 games, dan merk ik dat de overgrote meerderheid singleplayer games zijn. Dus een gebrek aan goede singleplayer games hebben we niet.

Niet alle games hebben MP nodig. Ik wens gewoon meer games die zich focusen op multiplayer.

Gast (80.201.245.xxx) op 09-12-2010 om 11:02
killzone 2 amper houdbaarheid ? Jij speelt niet veel killzone online eh

Deep_But_Stupid op 09-12-2010 om 11:18 [Niv: 28 / Exp: 1419]
Nadat je maximum rank hebt gehaald, is er niks meer aan KZ2. Op clan wars enzo na natuurlijk, maar die kun je ook doen bij andere games, alleen is het niet zo soepel.

KZ2 is ook nog eens het grootste kutspel om in je eentje te spelen, dus daar gaat al een ander groot deel van de houdbaarheid, omdat iedereen toch bezig is met andere spellen.

Gewijzigd door Deep_But_Stupid op 09-12-2010 om 11:20

Gast (213.244.167.xxx) op 09-12-2010 om 14:02
Ben het niet 100% eens met die EA knakker, maar ik ben het wel vaker neit eens met hoe heel EA werkt.

Ik vind nog altijd een goede singleplayer meer waard dan een goede multiplayer. Bioshock blijft daarin het ultieme voorbeeld. Deel 2 had een multiplayer, maar geen hond die daar echt wat om gaf toch? De singleplayer was zo goed dat je niet eens op een MP zit te wachten..

gompy222 op 09-12-2010 om 15:41 [Niv: 84 / Exp: 4212]
ik vind single player ook nog altijd belangrijker. en als er dan een multiplayer in zit dan is dit mooi meegenomen. maar ik speel multiplayer meestal toch nooit langer dan een paar weken.

asianck op 09-12-2010 om 19:49 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Ligt puur aan het spel zelf of multiplayer noodzaak is of niet. Ik zou Counter-Strike of Left 4 Dead bijvoorbeeld niet spelen als er geen multiplayer in zat. In een spel, zoals een rpg, is multiplayer dan weer niet nodig imo. Een leuke co-op optie, zoals in Tales of... games zijn dan wel weer tof.

Wii gamer op 09-12-2010 om 20:49 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Nou jah, sommige games kunnen prima uit de voeten zonder een multiplayer.

ApoC op 10-12-2010 om 19:21 [Niv: 101 / Exp: 5061]
ik ben blij dat er nog iig wat mensen zijn die er zo over denken.. en het wordt idd teveel geforceerd tegenwoordig.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.