De vooruitzichten leken zeer positief: in het jaar 2010 zou er middels in-game reclames zo'n twee miljard dollar verdiend kunnen worden en dus bleef Microsoft niet achterover leunen.
In 2006 schaften ze het bedrijf Massive Inc. aan voor een bedrag tussen de tweehonderd en vierhonderd miljoen dollar. Klanten als Activision en Electronic Arts werden aangetrokken om de in-game advertenties in zoveel mogelijk games te laten werken, maar de evolutie bleef helaas niet. Electronic Arts zag echter nog genoeg kansen en besloot zich los te weken van Massive Inc. en de in-game reclames zelf te verzorgen, waarmee Microsoft een grote klant weg zag lopen.
Naar nu blijkt heeft Microsoft het vertrouwen opgegeven in hun eigen bedrijf, voor het einde van deze maand zal de divisie worden afgestoten. Medewerkers zouden overgeplaatst zijn naar andere projecten binnen Microsoft en Massive Inc. zou te koop gezet zijn voor een bedrag van zes of zeven cijfers.
Veel directieleden zullen niet rouwig zijn om de sluiting, er was namelijk de nodige weerstand toen Microsoft haar plannen aankondigde.
|