Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Feature:

Halo: Reach - MP Beta


Door Roderick op 28-04-2010 om 07:32
Bron: Gamed

Games in de Halo serie hebben erg goed gescoord, zowel in de internationale pers als bij de gamer. De games verkochten miljoenen exemplaren en het derde deel wordt nog steeds door duizenden gamers per dag online gespeeld. Bungie wil met Reach de beste Halo game tot nu toe maken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Met de multiplayer beta wil men alvast laten zien heel serieus met deze grote woorden om te gaan.

Om Halo: Reach tot een succesvolle Halo game te maken zijn vernieuwingen nodig, veel vernieuwingen. Wat echter niet mag gebeuren is dat het sterke karakter van de Halo serie verloren gaat. De eerste beelden hebben ons al laten zien dat, op grafisch gebied, de Halo-sfeer niet in de steek wordt gelaten. De game zal donkerder en grimmiger worden, maar de stijl blijft traditioneel-Halo. De vernieuwingen rond sfeer, personages en stijl zullen vooral effect hebben op de beleving van de singleplayer. Vernieuwingen in de gameplay zijn hier eveneens belangrijk, maar op het gebied van multiplayer zijn deze belangrijker dan al het andere bij elkaar. Gelukkig komt Bungie nu met een flinke lijst vernieuwingen die al in de beta uit te proberen zijn, wij zetten ze voor je op een rijtje.

Allereerst kent Reach een paar nieuwe multiplayermodi die ook in de beta vertegenwoordigd zijn. Naast de bekende multiplayer modes zijn Invasion, Generator Defense, Stockpile en Headhunter aanwezig in Halo: Reach. Invasion duurt meerdere rondes en draait allemaal om een gevecht tussen twee teams waarbij het ene team verdedigt en het andere aanvalt. Gevechten spelen zich in verschillende rondes plaats op verschillende locaties. De map Boneyard zit in de beta en ook voertuigen zijn hierbij te gebruiken. Generator Defender is een meer statische vorm van het aanval-verdedigen spelletje. Het doel is om drie generatoren op de map aan te vallen dan wel te verdedigen. Stockpile is weer een meer dynamische vorm van Capture the Flag waarbij verschillende vlaggen, verspreid over de map, naar bepaalde punten moeten worden gebracht, die op een willekeurig tijdstip geactiveerd worden. Tot slot is er Headhunter, een combinatie tussen Capture the Flag en Deathmatch waarbij je je tegenstanders moet doden, hun skulls (die uit je tegenstander vliegen bij het doden) moet oprapen en naar een bepaalde plek op de map moet brengen om punten te scoren.


Deze nieuwe speltypes spelen zich allemaal af op een setje gloednieuwe maps. Deze maps zijn locaties die ook in de singleplayer aanwezig zullen zijn. Op deze nieuwe maps kun je de verschillende toevoegingen aan de gameplay van Halo: Reach uitproberen. De belangrijkste vernieuwing in de gameplay zijn de armour abilities. Deze abilities moeten de equipment (bijvoorbeeld het Bubbleshield) uit Halo 3 vervangen. Armour abilities kun je, voor je de match begint, kiezen en zullen je tactische benadering van een match bepalen. Voorbeelden van de armour abilities die tot nu toe getoond zijn (en in de beta zullen zitten) zijn de jetpack, een armour shield, tijdelijke onzichtbaarheid en de mogelijkheid om te sprinten. De keuze van armour ability gaat je manier van spelen in Halo: Reach dus voor een belangrijk deel bepalen. In de beta kun je zien welke speelstijl je het best bevalt in Halo: Reach en welke armour ability je dus het leukst vindt.

Een tweede vernieuwing hangt sterk samen met de armour abilities: de loadouts. Loadouts in Halo: Reach doen sterk denken aan de classes uit de Modern Warfare serie. Je kiest van tevoren een combinatie van wapens en armour abilities waar je de match mee ingaat. In de volledige game moet er meer keuze vrijheid in de loadouts komen dan in de beta, waar vooraf nog een beperkt aantal keuzes van loadouts voor de verschillende maps bepaald is. Met de loadouts komt ook de uitgebreide keuze aan wapens naar voren. In Halo: Reach zitten nieuwe wapens, naast het bekende arsenaal. De assault-rifle en het wereldberoemde pistool zijn dus gewoon aanwezig in Halo: Reach. Naast dit zit er in Reach een DMR, een wapen dat tussen een assault-rifle en een snipergeweer zit en enkele kogels afvuurt. Aan de kant van de Covenant zijn er eveneens nieuwe toevoegingen. De Needler Rifle is de Covenant-variant van de DMR en is een needler met grotere precisie en vuurkracht. De Focus Rifle kent gelijkenissen met de Sentinel Beam uit Halo 3, maar is krachtiger en kan over grote afstand veel schade doen.

Net als in zoveel moderne shooters is het ook in Halo: Reach mogelijk om experience te verdienen en nieuwe levels te halen. In The Arena komen spelers terecht die er echt voor gaan en deze zullen dan ook een verdere ranking krijgen. Hoe hoger de ranking, hoe groter je status in Halo: Reach. Met de experience kun je echter meer. In de game is het mogelijk je eigen Spartan samen te stellen met nieuwe items die je kunt kopen met je verdiende experience. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verschillende vormen van armour op de verschillende lichaamsdelen. De Spartan die je hiermee maakt zal zowel in de multiplayer als in de singleplayer te gebruiken zijn.


Zijn er ook kleinere tweaks aan de manier van spelen gedaan in Halo: Reach? Ja, en hoewel deze veranderingen op het eerste gezicht klein lijken is de impact hiervan des te groter. Het tempo in de game is bijvoorbeeld iets omhoog geschroefd ten opzichte van de eerdere Halo delen. Dit moet de game intenser en moderner aan laten voelen. Ook de grootte van de maps heeft hiermee te maken. In Halo: Reach zullen grotere maps aanwezig zijn dan in de eerdere Halo games, wat een meer indrukwekkend gevoel moet geven. Ook laat het meer vrijheid toe in de keuze van bijvoorbeeld voertuiggebruik. Dit wil niet zeggen dat je altijd ver bij de actie vandaan bent. In Halo: Reach is het namelijk mogelijk om naast een teamgenoot te spawnen. Een derde belangrijke verbetering is de matchmaking. In Halo: Reach wordt de matchmaking niet alleen gedaan op basis van je kwaliteiten, maar ook op basis van je voorkeuren: wil je gewoon relaxed spelen en ondertussen wat kletsen met wat mensen, dan zoekt de game op basis daarvan een leuke match uit. Ben je erg serieus en wil je opperste concentratie tijdens het knallen, dan zoekt de game soortgelijke mensen voor je uit.

De Halo: Reach beta gaat vanaf 3 mei van start en zal ongeveer drie weken duren. Gedurende deze weken kun je de nieuwe functies die in dit artikel zijn besproken testen. Op de E3, die in juni plaatsvindt, gaan we nog veel meer van de multiplayer zien, maar wordt ook de singleplayer niet vergeten. Een groot deel van de focus op de E3 zal daar dan ook naartoe gaan. Hoe krijg je toegang tot de Halo: Reach beta? Door een exemplaar van Halo 3: ODST in je bezit te hebben. In het menu extra’s vind je vanaf 3 mei de toegang tot de Halo: Reach beta.


13:53  Alan Wake maakt achievements bekend
07:30  Elementals: The Magic Key
 Reacties (46)
 Pagina: 1 | 2
Gast (83.86.31.xxx) op 28-04-2010 om 08:04
Red Steel 2 op de Wii is toch 10x beter.

dannyveno op 28-04-2010 om 08:09 [Niv: 59 / Exp: 2953]
@^, En op wat voor manier valt dat de vergelijken?

LePok op 28-04-2010 om 08:18 [Niv: 48 / Exp: 2415]
Gast (83.86.31.xxx : hahahahaha

echt heel vet vooral die kleinere veranderingen spreken me erg aan. bijvoorbeeld heb je geen zin in dikke competitie dan kies je rustige match voor de fun etc. heb net weer odst aangeschaft speciaal voor de beta dus 3 mei ben ik sociaal dood

Gast (77.60.28.xxx) op 28-04-2010 om 08:23
Mooi man. Zie ik je in het jaar 2013 terug als het eindelijk gelukt is iemand een headshot te geven.

Halo heeft van het begin al de beste controls van alle console shooters die ik gespeeld heb. En ga deze beta ook gewoon kapotspelen.

Gast (77.60.28.xxx) op 28-04-2010 om 08:24
^ Dat was een reactie op de eerste comment

Gast (83.86.31.xxx) op 28-04-2010 om 08:41
De gameplay van Red Steel 2 is zonder twijfel beter dan welke Xbox360-game dan ook. Bovendien heeft Red Steel ook mooiere graphics, Halo is zo Last-Gen.

Gast (76.73.38.xxx) op 28-04-2010 om 09:09
lol wat een trol die gast boven mij

SCRAP op 28-04-2010 om 09:17 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Ik heb zin om hier een 'wall of text' neer te pleuren waarin ik tot in ieder detail de onzinnige bewering van gast 83.86 ontkracht. Maar dit ga ik niet doen. Want gast 83.86 is grappig en heeft gevoel voor humor. Mensen met humor waardeer en respecteer ik en zal ik met liefde behandelen.

Gast 83.86, je bent geweldig en ik ben blij dat er nog mensen met een gezond verstand bestaan. Hulde!!

Thejoker op 28-04-2010 om 09:47 [Niv: 36 / Exp: 1798]
melk?

Shadowx op 28-04-2010 om 10:30 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Een hoop mensen hebben er gloof ik zin in

Velqor op 28-04-2010 om 11:06 [Niv: 191 / Exp: 9548]
SCRAP

+1 !!
Ik lach met je mee,

JEezzzz. Zin in zz

Gast (80.61.228.xxx) op 28-04-2010 om 11:10 [Niv: 4 / Exp: 202]
MW 2 Gaat van de top charts ?

Laatstewoord op 28-04-2010 om 11:20 [Niv: 6 / Exp: 284]
Van alle spellen waar ik een hekel aan heb is Halo gewoon de allerergste. Andere spellen die speel je misschien 1 keer om ze daarna nooit meer te spelen. Halo niet, Halo is namelijk verslavend. En dan loop je je kapot te ergeren aan die repetetieve gangetjes, die vreemde besmettelijke-explosie-bouncy-granaat gameplay en die sufkut van een hoofdpersonage TERWIJL JE NIET KAN STOPPEN MET SPELEN.

Blij dat ik geen XBox360 heb anders zou ik deze misschien nog wel kopen in de budgetbak ook.

Brastin op 28-04-2010 om 11:23 [Niv: 58 / Exp: 2921]
Waarom woord er uberhaupt een Beta preview gemaakt... Geen ander nieuws ofzow? Niet dat ik wat tegen Halo heb want ik vind het erg leuke games maar ik vind het wel stom dat ze hier een BETA preview van gaan maken. Dat doen ze bij andere games ook niet en bij deze wel?

Verder wel leuk stukje maar beetje onnodig imo!

tesla246 op 28-04-2010 om 12:37 [Niv: 18 / Exp: 875]
''Van alle spellen waar ik een hekel aan heb is Halo gewoon de allerergste.''

ik weet niet of het sarcastisch is, maar zo niet: ik heb hetzelfde. het is niet zo dat HALO slecht is ofzo, zoals sommige haters beweren, maar het is allesbehalve de heilige graal wat de 360 fanboys beweren.
begrijp me niet verkeerd, halo is best leuk om te spelen, maar er is tegenwoordig zoveel betere concurrentie op shootergebied.

Ik heb een hekel gekregen aan HALO, omdat het zo overhyped is als de pest, niet omdat het slecht is (wat het ook niet is). Ik bedoel zelfs gamejournalisten zijn niet altijd even betrouwbaar. Zo kan ik die 9 van roderick voor HALO ODST nog steeds TOTAAL NIET begrijpen en ik zou graag een second opinion zien.

zelfs over de meest onzinnige nieuwtjes wordt een heel artikel gewijd omdat de naam HALO erin voorkomt, beetje onnodig imo.

Gewijzigd door tesla246 op 28-04-2010 om 12:40

LePok op 28-04-2010 om 12:55 [Niv: 48 / Exp: 2415]
@tesla halo is gewoon hate it-or-love it. persoonlijk is de sp van halo 1 van de beste die ik ooit heb gespeeld en is de mp Het beste wat ik ooit heb gespeeld. de gameplay van halo is gewoon nog steeds niet door concurrenten behaald. graphics daarintegen...

Gast (84.192.236.xxx) op 28-04-2010 om 12:56
dit spel is saai
:(

Gast (62.238.36.xxx) op 28-04-2010 om 13:29
_O_ _O_ _O_ _O_

Gast (85.147.12.xxx) op 28-04-2010 om 13:31
Halo is te NEP online, teveel scienceficton wapens. Waarom geen KZ2 beta review en van Halo wel????

Gast (91.213.95.xxx) op 28-04-2010 om 13:42
^^ Gast, hoe weet jij dat Halo nep is online. Jij hebt nog nooit Halo gespeeld. Je hebt alleen een PS3.

Velqor op 28-04-2010 om 13:51 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Haha lachwekkende reacties

Laatstewoord op 28-04-2010 om 13:57 [Niv: 6 / Exp: 284]
Gelukkig kan er nog iemand om lachen.

Gast (83.163.21.xxx) op 28-04-2010 om 14:02
ey die mensen die over redsteel beginnen zijn noob... de wii is kut en de spellen erop zijn ook kut en laten we niet beginnen over de graphics van de wii ( kots kots) dat is gwn game cube! halo owns redsteel op elk front

Hellsing op 28-04-2010 om 14:15 [Niv: 18 / Exp: 898]
halo is fun

Brastin op 28-04-2010 om 14:24 [Niv: 58 / Exp: 2921]
Volgens mij hebben jullie allenmaal een brilletje op met de naam van jullie favoriete gameconsole/game of niet???
Te ziek voor woorden echt waar ik heb niks tegen dit spel mij gaat het om waarom er een Beta/previeuw woord gemaakt is dat iets nieuws waar gamed aan doet of is dat eenmalig en zo ja waarom? Dat is mijn vraag ik ben niet bezig met bashen want halo is gewoon een gave spel

En Dellion waarom een comment neerzetten zonder inhoud dan ben je net zo leuk bezig met je reactie.

Verder gewoon ontopic! goed stukje neergezet hoop dat deze halo het ook weer waarmaakt.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media