Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Feature:

Halo: Reach - MP Beta


Door Roderick op 28-04-2010 om 07:32
Bron: Gamed

Games in de Halo serie hebben erg goed gescoord, zowel in de internationale pers als bij de gamer. De games verkochten miljoenen exemplaren en het derde deel wordt nog steeds door duizenden gamers per dag online gespeeld. Bungie wil met Reach de beste Halo game tot nu toe maken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Met de multiplayer beta wil men alvast laten zien heel serieus met deze grote woorden om te gaan.

Om Halo: Reach tot een succesvolle Halo game te maken zijn vernieuwingen nodig, veel vernieuwingen. Wat echter niet mag gebeuren is dat het sterke karakter van de Halo serie verloren gaat. De eerste beelden hebben ons al laten zien dat, op grafisch gebied, de Halo-sfeer niet in de steek wordt gelaten. De game zal donkerder en grimmiger worden, maar de stijl blijft traditioneel-Halo. De vernieuwingen rond sfeer, personages en stijl zullen vooral effect hebben op de beleving van de singleplayer. Vernieuwingen in de gameplay zijn hier eveneens belangrijk, maar op het gebied van multiplayer zijn deze belangrijker dan al het andere bij elkaar. Gelukkig komt Bungie nu met een flinke lijst vernieuwingen die al in de beta uit te proberen zijn, wij zetten ze voor je op een rijtje.

Allereerst kent Reach een paar nieuwe multiplayermodi die ook in de beta vertegenwoordigd zijn. Naast de bekende multiplayer modes zijn Invasion, Generator Defense, Stockpile en Headhunter aanwezig in Halo: Reach. Invasion duurt meerdere rondes en draait allemaal om een gevecht tussen twee teams waarbij het ene team verdedigt en het andere aanvalt. Gevechten spelen zich in verschillende rondes plaats op verschillende locaties. De map Boneyard zit in de beta en ook voertuigen zijn hierbij te gebruiken. Generator Defender is een meer statische vorm van het aanval-verdedigen spelletje. Het doel is om drie generatoren op de map aan te vallen dan wel te verdedigen. Stockpile is weer een meer dynamische vorm van Capture the Flag waarbij verschillende vlaggen, verspreid over de map, naar bepaalde punten moeten worden gebracht, die op een willekeurig tijdstip geactiveerd worden. Tot slot is er Headhunter, een combinatie tussen Capture the Flag en Deathmatch waarbij je je tegenstanders moet doden, hun skulls (die uit je tegenstander vliegen bij het doden) moet oprapen en naar een bepaalde plek op de map moet brengen om punten te scoren.


Deze nieuwe speltypes spelen zich allemaal af op een setje gloednieuwe maps. Deze maps zijn locaties die ook in de singleplayer aanwezig zullen zijn. Op deze nieuwe maps kun je de verschillende toevoegingen aan de gameplay van Halo: Reach uitproberen. De belangrijkste vernieuwing in de gameplay zijn de armour abilities. Deze abilities moeten de equipment (bijvoorbeeld het Bubbleshield) uit Halo 3 vervangen. Armour abilities kun je, voor je de match begint, kiezen en zullen je tactische benadering van een match bepalen. Voorbeelden van de armour abilities die tot nu toe getoond zijn (en in de beta zullen zitten) zijn de jetpack, een armour shield, tijdelijke onzichtbaarheid en de mogelijkheid om te sprinten. De keuze van armour ability gaat je manier van spelen in Halo: Reach dus voor een belangrijk deel bepalen. In de beta kun je zien welke speelstijl je het best bevalt in Halo: Reach en welke armour ability je dus het leukst vindt.

Een tweede vernieuwing hangt sterk samen met de armour abilities: de loadouts. Loadouts in Halo: Reach doen sterk denken aan de classes uit de Modern Warfare serie. Je kiest van tevoren een combinatie van wapens en armour abilities waar je de match mee ingaat. In de volledige game moet er meer keuze vrijheid in de loadouts komen dan in de beta, waar vooraf nog een beperkt aantal keuzes van loadouts voor de verschillende maps bepaald is. Met de loadouts komt ook de uitgebreide keuze aan wapens naar voren. In Halo: Reach zitten nieuwe wapens, naast het bekende arsenaal. De assault-rifle en het wereldberoemde pistool zijn dus gewoon aanwezig in Halo: Reach. Naast dit zit er in Reach een DMR, een wapen dat tussen een assault-rifle en een snipergeweer zit en enkele kogels afvuurt. Aan de kant van de Covenant zijn er eveneens nieuwe toevoegingen. De Needler Rifle is de Covenant-variant van de DMR en is een needler met grotere precisie en vuurkracht. De Focus Rifle kent gelijkenissen met de Sentinel Beam uit Halo 3, maar is krachtiger en kan over grote afstand veel schade doen.

Net als in zoveel moderne shooters is het ook in Halo: Reach mogelijk om experience te verdienen en nieuwe levels te halen. In The Arena komen spelers terecht die er echt voor gaan en deze zullen dan ook een verdere ranking krijgen. Hoe hoger de ranking, hoe groter je status in Halo: Reach. Met de experience kun je echter meer. In de game is het mogelijk je eigen Spartan samen te stellen met nieuwe items die je kunt kopen met je verdiende experience. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verschillende vormen van armour op de verschillende lichaamsdelen. De Spartan die je hiermee maakt zal zowel in de multiplayer als in de singleplayer te gebruiken zijn.


Zijn er ook kleinere tweaks aan de manier van spelen gedaan in Halo: Reach? Ja, en hoewel deze veranderingen op het eerste gezicht klein lijken is de impact hiervan des te groter. Het tempo in de game is bijvoorbeeld iets omhoog geschroefd ten opzichte van de eerdere Halo delen. Dit moet de game intenser en moderner aan laten voelen. Ook de grootte van de maps heeft hiermee te maken. In Halo: Reach zullen grotere maps aanwezig zijn dan in de eerdere Halo games, wat een meer indrukwekkend gevoel moet geven. Ook laat het meer vrijheid toe in de keuze van bijvoorbeeld voertuiggebruik. Dit wil niet zeggen dat je altijd ver bij de actie vandaan bent. In Halo: Reach is het namelijk mogelijk om naast een teamgenoot te spawnen. Een derde belangrijke verbetering is de matchmaking. In Halo: Reach wordt de matchmaking niet alleen gedaan op basis van je kwaliteiten, maar ook op basis van je voorkeuren: wil je gewoon relaxed spelen en ondertussen wat kletsen met wat mensen, dan zoekt de game op basis daarvan een leuke match uit. Ben je erg serieus en wil je opperste concentratie tijdens het knallen, dan zoekt de game soortgelijke mensen voor je uit.

De Halo: Reach beta gaat vanaf 3 mei van start en zal ongeveer drie weken duren. Gedurende deze weken kun je de nieuwe functies die in dit artikel zijn besproken testen. Op de E3, die in juni plaatsvindt, gaan we nog veel meer van de multiplayer zien, maar wordt ook de singleplayer niet vergeten. Een groot deel van de focus op de E3 zal daar dan ook naartoe gaan. Hoe krijg je toegang tot de Halo: Reach beta? Door een exemplaar van Halo 3: ODST in je bezit te hebben. In het menu extra’s vind je vanaf 3 mei de toegang tot de Halo: Reach beta.


13:53  Alan Wake maakt achievements bekend
07:30  Elementals: The Magic Key
 Reacties (46)
 Pagina: 1 | 2
Gast (91.213.95.xxx) op 28-04-2010 om 14:58
het is geen preview maar een FEATURE!

Gast (145.53.161.xxx) op 28-04-2010 om 15:00
waarom een beta preview? omdat halo reach ongetwijfeld 1 van de grootste games van het jaar word en dit de allergrootste mp beta ooit op de console is.

Velqor op 28-04-2010 om 15:22 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Brastin

Im just stating the point,
Dat het lachwekkend is.

Duidelijk genoeg.

Nelus op 28-04-2010 om 16:24 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik weet niet, maar ik vind Halo: Reach er echt veel beter uitzien op een of andere manier. Halo 3 was al mooi, nu met die wapens supergedetailleerd allemaal.
Ik weet niet of ik de beta ga spelen maar het spel lijkt me zeker leuk. Ik zit onlangs de co-op te spelen van Halo, ook weer vet.

Gast (84.28.52.xxx) op 28-04-2010 om 16:27
3 weken maar? GVD!!!!!!!!!

Cervantes op 28-04-2010 om 16:28 [Niv: 117 / Exp: 5871]
dat was ik ^^

Gast (145.53.161.xxx) op 28-04-2010 om 16:46
tijdsduur is nog niet bekend, maar waarschijnlijk 3 weken. Langer als een maand is zeer onwaarschijnlijk, aldus bungie

Cervantes op 28-04-2010 om 17:07 [Niv: 117 / Exp: 5871]
ffs, ik dacht veel langer

Gast (77.60.28.xxx) op 28-04-2010 om 17:29
Waarom geen artikel over de Beta maken? Mensen lezen het en reageren erop.

Halo nog steeds beste console shooter controls/gameplay..

Gast (85.147.12.xxx) op 28-04-2010 om 18:18
Halo de slechtste zul je bedoelen???? een en al hype door marketing, net als MW2,GTAIV. je houdt ervan of je vindt het niks, en je moet van die plastic wapens houden.

Gast (84.82.53.xxx) op 28-04-2010 om 18:32
Ik heb ergens in mijn droom gelezen dat Halo, Halo 2, Halo 3, & Halo: Reach in 1 game naar de PS3 komt, en ONLY Halo ODST Exclusief was voor de XBOX 360.

wert er wakker van toen zag ik Master chief voor mijn raam weg vliegen met de PS4 en XBOX 3.

Gast (84.82.53.xxx) op 28-04-2010 om 18:33
?? hahahaha Nice Yoke.

SCRAP op 28-04-2010 om 18:49 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Achterlijk, achterlijker, achterlijkst.

Xenathos op 28-04-2010 om 19:18 [Niv: 45 / Exp: 2237]
Ik *ps123 eigenaar* heb er zelfs zin in O_o Gelukkig heb ik vrienden met een 360

Paintskillz op 28-04-2010 om 19:26 [Niv: 90 / Exp: 4490]
@ Gast (84.82.53.xxx)

We all had that dream...

Gast (82.72.87.xxx) op 28-04-2010 om 19:33
sommige kids snappen niet dat halo een keidikke franchise is met miljoenen fans, iets waar weinig Sony PS franchises aan kunnen tippen
halo is/was geweldig hoe je het ook wil bekijken

Velqor op 28-04-2010 om 19:39 [Niv: 191 / Exp: 9548]
America ; We have a dream!
yes we can. Change \

Gast 84. blabla

Hehe maar heb er echt zin in bijna nog meer dan me favo gears of war

Gast (85.147.17.xxx) op 28-04-2010 om 21:30
halo allemaal

Gast (62.195.189.xxx) op 29-04-2010 om 08:08
ik las ergens op een site dattet op 3 mei 7u PST tijd begint...??
d.w.z. 2 uur 's middags in NL..??
iemand die weet of wij tegelijk met de amerikanen kunnen gamen of moeten wij w8en tot 's avonds????

Darkuser op 29-04-2010 om 10:59 [Niv: 8 / Exp: 379]
Tijdsduur van de beta is 2.5 weken, Microsoft heeft dat bevestigd in een persconferentie. Aangezien Microsoft Live owned hebben zij de kracht om de plug eruit te trekken wanneer zij vinden dat het genoeg is. Dus 2.5 weken

Gast (84.194.66.xxx) op 29-04-2010 om 18:48
halo is gewoon de max da zalt altijd blijven
kem gehoord dat halo reach ook de laatste halo gaat zijn :?
dus vind ik dat ze halo reach gwn nog beter moete moeten maken dan alle halo's samen...
maar als ik al die coole filmkes&info zie dan weet ik gewoon dat halo reach ZOTTIG ga zijn _O_
3mei ,the day i played the beta game till i was dead :9 :P 8)

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media