Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Beland: 'Voorgaande Splinter Cell games te lastig'


Door Rene Groen op 23-03-2010 om 13:43
Bron: Industry Gamers

Jaja, jullie weten het inmiddels allemaal, volgende maand verschijnt Splinter Cell: Conviction dan eindelijk op de PC en Xbox 360. Creative Director Max Beland kijkt echter niet vooruit, maar juist achteruit.

In gesprek met Industry Gamers laat hij namelijk weten dat de voorgaande Splinter Cell titels te lastig waren. Regelmatig hoorde hij commentaar dat de eerste map erg lastig was om te voltooien, waardoor gamers de titel maar meteen aan de kant legden. Dit zag de ontwikkelaar en uitgever ook terug in de verkoopcijfers, sinds de eerste en laatst uitgegeven Splinter Cell titels is een daling van het aantal verkopen te zien.

Hoewel het er nu op lijkt dat de moeilijkheidsgraad van Splinter Cell: Conviction een stuk lager zal komen te liggen is dit zeker niet het geval, ze passen in plaats daarvan de aanpak anders aan:

quote:
“We’re going to make stealth something you want to use. We want you to be a predator, not a grandmother. Being a grandmother before kind of forced you to be stealth. You need to hide in the shadows because if you’re seen, they shoot you and you’re dead. But what if we make the shadows something that’s interesting and makes you powerful and you use as a tactical tool against your enemies? So that’s how we’re able to approach our franchise differently while staying true to the values.”


13:49  Warner Bros. opent nieuwe studio
13:35  [Upd.] 'EA laat ons betalen voor lange demo's'
 Reacties (12)
 Pagina: 1
GekooktEi op 23-03-2010 om 13:50 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik snap het idee wel. Je kán het aanpakken zoals die dude deed die speelde in de gameplay filmpjes van de SP:C demo, die deed gewoon steeds één takedown en dan meteen weer twee of drie kills met mark and execute, ofwel zo vaak mogelijk dat laatste gebruiken... Maar ik speel Splinter Cell liever zo perfect mogelijk. Ik vraag me ook af of je extra beloond wordt voor een stealth aanpak; in de vorige games werd je er eigenlijk voor "gestraft", tenminste wel in coöp want dan ging je scorepercentage naar beneden. Dat was ook het leukste van coöp; proberen overal 100% te halen

Shadowx op 23-03-2010 om 14:27 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Ik was nooit erg goed in de splinter cell games maar deze speelde veel makkelijker.

spartans op 23-03-2010 om 14:30 [Niv: 205 / Exp: 10270]
dat is niet helemaal correct deeltje 1 was wel moeilijk dat geef ik toe pandora tommorow niet egt en chaos theory viel mee behalve aant einde, en dubble agent ja die vroeg meer van je en die vond ik de slechte in de serie

Jonezy op 23-03-2010 om 14:54 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Ik heb de demo gespeeld en teringjantje zeg. Wat een simpel Gears of War achtig spelletje. Het deed me denken aan Rainbow Six: Vegas 1 & 2. Alleen dan in 3rd person en met Sam Fisher. Het lijkt wel of ze zelfs zo'n standaard simpel flutverhaal hebben genomen. De vorige Splinter Cell games, die ik allemaal al bij de release gespeeld heb, inclusief de PSP-titel (al zoog die) waren heel goed en lekker stealth en er zat zeker uitdaging in. Het lijkt wel alsof ze inderdaad dachten dat de vorige games te moeilijk waren en ze het daarom maar makkelijker moesten maken. Ik ben er helemaal niet tevreden over. Het resultaat is een third-person shooter waarin je eventueel stealth kunt gebruiken om het schiet-gedeelte wat makkelijker te maken. Als ik van de demo moet uitgaan ben ik zeer teleurgesteld, ik verwachte een geperfectioneerde Splinter Cell, in plaats daarvan hebben ze een compleet nieuwe (in mijn ogen falende) formule genomen waarmee het de naam Splinter Cell niet waardig is. Toch zal ik de game in april halen, het is namelijk niet een slecht spel, het is gewoon niet helemaal wat ik van een Splinter Cell hoop te spelen.

GekooktEi op 23-03-2010 om 15:09 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Jonezy: Je kan er toch gewoon alsnog voor kiezen om het stealth te doen? Of lijkt dat maar zo? In ieder geval kan je in die extra modes als Prologue en Denied Ops wel lekker stealthy zijn, dat maakt veel goed.

AMK281 op 23-03-2010 om 15:14 [Niv: 18 / Exp: 893]
Het stukje vanaf "But what if..." doet me denken aan Batman: Arkham Asylum.

@Jonezy
kan ik uit je reactie opmaken dat het wel een goede games is, alleen geen traditionele Splinter Cell?
Ik heb de voorgaande delen namelijk niet gespeeld en de demo van deze ook nog niet.

Gast (188.90.24.xxx) op 23-03-2010 om 16:24
Ik was wel heel erg tevreden over de demo hoor. De vorige delen was het stealth-gedeelte soms een beetje irritant, en door stealthy te zijn duurde de game ook te lang. In conviction heb je allemaal aanwijzingen zoals 'next cover', waardoor je niet elke keer 10 min moet wachten voordat het veilig is om uit de 'schaduw' te komen. Het enige nadeel van de demo is dat hij te kort is :(

Stammetje91 op 23-03-2010 om 16:55 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik heb de Splinter Cell games nooit moeilijk gevonden. Heb ze allemaal gespeeld, met uitzondering van Pandora Tomorrow.

Double Agent is echter de enige die ik op alle maps 100% gehaald heb.

Nelus op 23-03-2010 om 18:28 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Jongens, wtf. De games zijn tegenwoordig enkel doorloop games i.p.v. uitdagende games!!! Levels herspelen op een andere manier om beter te worden hoort erbij!!!

Gast (86.87.29.xxx) op 23-03-2010 om 18:59
hmm, vond de eerste 3 delen wel lastig.
double agent weer vrij easy en ook als enige uitgespeeld.
en dit moet dan nog easier worden?

Gast (81.175.86.xxx) op 24-03-2010 om 10:20
toch vind ik het jammer dat tie niet op de Playstation 3 komt. heb mijn X360 net weg gedaan. ach dan maar op de PC halen.

im2 op 24-03-2010 om 16:57 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het lijkt idd erg veel op Batman: Arkhmam Asylum. Stealth en actie gecombineerd.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Type:
Game
Releasedatum:
16-04-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media