Jaja, jullie weten het inmiddels allemaal, volgende maand verschijnt Splinter Cell: Conviction dan eindelijk op de PC en Xbox 360. Creative Director Max Beland kijkt echter niet vooruit, maar juist achteruit.
In gesprek met Industry Gamers laat hij namelijk weten dat de voorgaande Splinter Cell titels te lastig waren. Regelmatig hoorde hij commentaar dat de eerste map erg lastig was om te voltooien, waardoor gamers de titel maar meteen aan de kant legden. Dit zag de ontwikkelaar en uitgever ook terug in de verkoopcijfers, sinds de eerste en laatst uitgegeven Splinter Cell titels is een daling van het aantal verkopen te zien.
Hoewel het er nu op lijkt dat de moeilijkheidsgraad van Splinter Cell: Conviction een stuk lager zal komen te liggen is dit zeker niet het geval, ze passen in plaats daarvan de aanpak anders aan:
quote: “We’re going to make stealth something you want to use. We want you to be a predator, not a grandmother. Being a grandmother before kind of forced you to be stealth. You need to hide in the shadows because if you’re seen, they shoot you and you’re dead. But what if we make the shadows something that’s interesting and makes you powerful and you use as a tactical tool against your enemies? So that’s how we’re able to approach our franchise differently while staying true to the values.”
|