Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Split/Second: Velocity


Door Roderick op 27-02-2010 om 14:51
Bron: Gamed

Het is deze generatie soms wat rustig als je kijk naar echte arcade racers. De Burnout en Need for Speed series gaan altijd leuk door, en van Nintendo hebben we een Mario Kart gekregen, maar verder is het wat rustig. Dit jaar komt er enorm verandering en komt er een aardige stapel echte arcaderacers.

Aan kartracers krijgen we bijvoorbeeld SEGA & Sonic All Star Racing op verschillende platformen, Joy Ride op de Xbox 360 en Modnation Racers op de PlayStation 3. Kijk je wat meer naar een volwassen uitstraling en auto’s die lijken op wagens in het echt, dan komen er dit jaar Blur (de eerste multiplatform racer van ontwikkelaar Bizzarre Creations) en Split/Second van Black Rock, die ook Pure ontwikkelde. Pure wist iedereen toch aardig te verrassen met mooie graphics en verslavende gameplay. Ook Split/Second kan wel eens voor een mooie verrassing zorgen.


Breng je tegenwoordig een arcaderacer uit, dan wordt van je verwacht dat je iets anders doet dan in andere games al is te zien. Need for Speed worstelt bijvoorbeeld al jaren met deze gedachten, waardoor er de laatste tijd geen topper is uitgekomen in die serie. Shift was echter een sterke game, maar maakte juist meer de sprong naar het realisme. De Burnout serie heeft met Burnout Paradise een gouden zet gemaakt door met een grote open wereld te komen en de traditionele, snelle gameplay in stand te houden. Ook de crashes bleven in Paradise van hoog niveau. Deze elementen gecombineerd, en de grote ondersteuning van Criterion na de lancering van de game, maakten van Burnout: Paradise een succes. Split/Second kijkt hier een beetje van af. Geen open wereld, maar wel de grote snelheid, de indrukwekkende crashes en het opladen (in Split/Second van ‘power-ups’) door midden van rare capriolen.

Toch breng Split/Second iets heel leuks en origineels met zich mee. In Burnout laad je eigenlijk alleen je boost op en knal je hiermee langs je tegenstanders. Zoals gezegd gaat in Split/Second het opladen van het balkje op dezelfde manier: slipsteamen, sprongen maken, driften, inhalen, et cetera. Is je balk door deze capriolen opgeladen, dan kun je er iets speciaals mee doen. Je krijgt niet simpelweg een boost en ook kun je geen raket naar de tegenstander voor je sturen. In Split/Second manipuleer je hiermee de omgeving. Power Plays heet het in de game en het maakt je in staat om een deel van de baan te veranderen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van een gebouw voor je tegenstander in laten storten, waardoor hij wordt afgeremd. Zelf kun je vervolgens gebruik maken van de kortere route die is ontstaan en uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je je tegenstander voor blijft.


Power Plays kennen verschillende vormen. In de game kun je het balkje tot drie fasen opladen. Hoe verder je de balk volkrijgt, hoe beter de Power Play zal zijn en hoe meer er aan de omgeving verandert. De kleinere Power Plays veranderen slechts kleine stukjes van de baan door middel van kleine explosies en zorgen voor slechts kleine stukjes aan kortere route. De grootste Power Plays, ook wel Super Power Plays, zorgen ervoor dat complete delen van de omgeving kapot gaan en de hele baan op grote stukken verandert. Hierdoor ben je in staat meerdere tegenstanders neer te halen en zelf een veel kortere route te nemen. Een voorbeeld hiervan is om een enorme kraan in een haven naar de grond te laten gaan, of het laten neerstorten van een compleet vliegtuig op een deel van de baan. Geen klein spul dus.

Split/Second brengt dus een soort combinatie tussen Burnout en Stuntman en belooft een heel actievolle racer te worden. Als de balans tussen de verschillende Power Plays goed zit, de races een lekker hoog tempo houden en er voldoende afwisseling is tussen wagens en omgevingen kan Split/Second wel eens een hele fijne game worden. De game ziet er alvast uit om van te smullen dankzij de kleurrijke graphics en enorme destructie van de omgevingen. Op 21 mei kunnen we ondervinden of het een goede game is geworden, dan zal de game namelijk in de winkel liggen voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.


17:20  Sonic & SEGA All-Stars Racing
14:45  Rock Band met Disturbed nummers
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Wazzim op 27-02-2010 om 17:10 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Klinkt wel leuk

PS3gamerXD op 27-02-2010 om 19:54 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Ja ben best benieuwd!

raxus07 op 27-02-2010 om 22:44 [Niv: 60 / Exp: 3017]
kheb er zin in dit zit zkkr in men must have list

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Split/Second: Velocity
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2010
Ontwikkelaar:
Black Rock Studios
Uitgever:
Disney Interactive
Media:








Meer media