Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Feature:

Splinter Cell: Conviction - Features


Door Rene Groen op 09-04-2010 om 07:37
Bron: Gamed

Na een ontwikkeltijd van meerdere jaren is het in april dan eindelijk tijd voor Splinter Cell: Conviction om te schitteren. Vandaag blikken we alvast vooruit naar enkele features die de game uniek moeten maken.

Vaak nemen games ons bij de hand als het gaat om het zoeken van een locatie of het verkrijgen van informatie. Of het nu een grote pijl is doe ons naar ons doel brengt, of kaartje in het menu, al teveel verschilt het vaak niet. Ubisoft kiest met Splinter Cell: Conviction voor een andere aanpak, zij gebruiken namelijk Text on the Wall. Dit systeem is het schrijven van teksten op muren die voor een speler van belang zijn, middels iets wat lijkt op een projectie. Op deze manier blijf je in de game, maar mis je tegelijkertijd geen belangrijke filmpjes of aanwijzingen. Als voorbeeld hiervan zien we Sam een vijand pakken die informatie heeft en terwijl deze vijand zijn informatie deelt zie je een filmpje geprojecteerd worden die deze informatie voor je samenvat. Zijn verhaal komt hierdoor als het ware tot leven.


Eén van de nieuwe spelelementen is Mark and Execute. Volgens de makers is dit geïnspireerd uit Hollywoord films, alwaar we iemand soms snel een serie vijanden uit zien schakelen met geplaatste schoten. Om Mark and Exetute te verdienen zal Sam Fisher eerst stealth kills moeten maken, maar ook het type pistool bepaalt hoe vaak je deze in kunt zetten. Vervolgens dienen we een vijand te Marken. Hierbij selecteer je een vijand, zonder dat deze je ziet overigens, waarna een rood bolletje boven zijn hoofd verschijnt. Doe dit vervolgens met een tweede (dan wel meerdere) vijanden en we gaan over op het tweede element: Execute. Hierbij druk je de rechter bumper van de controller in en zal Fisher snel de vijanden uitschakelen die hij zojuist met een Mark teken voorzien heeft. Mark and Execute hoeft niet per definitie vanuit één standpunt te gebeuren, zo kun je eerst de vijanden markeren en vervolgens een andere positie kiezen om ze uit te schakelen. Tevens kun je objecten markeren, zo is het mogelijk om bijvoorbeeld een lamp, welke aan het platfond hangt, naar beneden te halen om zo de vijand indirect uit te schakelen.


Sam Fisher en diens vijanden spelen voortdurend een kat en muis spel waarbij Sam zijn vijanden opjaagt en visa versa. Uiteraard is het de bedoeling om zo min mogelijk op te vallen, maar het kan altijd gebeuren dat zijn locatie toch verraden wordt. Op deze momenten kan Last Known Position in werking treden, een systeem waarbij de laatste positie van Fisher middels een silhouet wordt weergegeven. Dit silhouet moet niet gezien worden als een gedaante dat daadwerkelijk zichtbaar is voor de vijanden, maar als de laatste positie waar de vijanden Fisher zagen. Dit zorgt ervoor dat ze op deze positie zullen zoeken, wat jou weer de mogelijkheid geeft om een flankende beweging te maken of bijvoorbeeld een val op te zetten. De plaatsing van het silhouet gebeurt automatisch en hoeft dus niet geactiveerd te worden. De ontwikkelaar benadrukt dat het gaat om een ‘beloning’ omdat je wist te ontkomen aan de vijanden.


Hoewel Splinter Cell: Conviction zeker geen RPG te noemen is integreert Ubisoft toch Experience Points. Op bepaalde punten in de game dien je een uitdaging aan te gaan waarbij je een beloning krijgt in de vorm van punten. Met deze punten kun je niet alleen upgrades voor je wapens kopen, je kunt er tevens uniformen en overige upgrades voor de multiplayer mee vrij spelen.

Ieder wapen kan drie upgrades op zich dragen, welke automatisch worden toegevoegd na het kopen ervan. Onder de upgrades vinden onder andere ‘Reflex Sight’, welke een extra Mark geeft voor Mark and Execute, ‘Match Grade Ammo’ om Mark and Execute op een verdere afstand te kunnen realiseren, ‘4x Scope’ om verder in te kunnen zoomen en ‘Gun Stock’, welke de stabiliteit van je wapen verbetert.


Om de gebeurtenissen voorafgaande aan Splinter Cell: Conviction te leren kennen is er een Co-Op mode ingebouwd die zowel offline als online gespeeld kan worden. De verhaallijn duurt zo’n vijf tot zes uur en de ene speler neemt de rol op zich van een Amerikaan terwijl de ander een Rus speelt. Samen dien je gestolen nucleaire raketkoppen terug te halen alvorens deze op de zwarte markt worden doorverkocht.

Gedurende de co-op is ook de Mark & Execute optie in te zetten, welke door het samenspel tot een nog effectievere uitwerking moet leiden. Tevens kun je op ander gebied samenwerken, zo kunnen beide partners elkaar met een defibrillator helen om zo de strijd voort te zetten.

Splinter Cell: Conviction verschijnt op 16 april op de Xbox 360, de PC versie volgt twee weken later.


07:38  Virtual Console - Week 140
07:36  Pokémon kleurt zwart-wit
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (82.75.84.xxx) op 09-04-2010 om 09:05
Pre order staat vast...

Heerlijk coopen

Shadowx op 09-04-2010 om 10:10 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Kep er nu al zin in maar we moeten nog ff geduld hebben.

im2 op 09-04-2010 om 10:28 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik weet nu al dat Mark & Execute mijn favoriete feature wordt

Stammetje91 op 09-04-2010 om 12:30 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Bij mij juist niet. Mark & Execute gaat er vast wel briljant uitzien tijdens het uitvoeren ervan, maar het gaat zeker een stukje moeilijkheid van de game afhalen.

im2 op 09-04-2010 om 13:28 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Zie het als een beloning die je krijgt door stealth melee kills te maken.

Gast (84.28.2.xxx) op 09-04-2010 om 13:41
Het blijft toch leuker om te proberen geen kills te maken en niet gezien te worden.

zodat je aan het eind van het level die magische 100% krijgt :)

RoaringMdog op 09-04-2010 om 13:50 [Niv: 62 / Exp: 3079]
Nog maar 6 dagen kan niet wachten tot ik m kan ophalen , nu maar hopen dat het beeldje bij de C.E er goed uit ziet

Gast (62.131.51.xxx) op 09-04-2010 om 16:30
@ stammetje het haalt idd een stukje moeilijkheid weg ! maar het is optioneel natuurlijk. en daarom ga ik het ook niet gebruiken(A) tenzij zwaar in trouble:P

Gast (83.84.191.xxx) op 09-04-2010 om 18:45
verschijnt 15 april op de Xbox 360 en PC, kwam de pc niet 30 april uit?

Gast (77.249.215.xxx) op 11-04-2010 om 00:46
Nedgames hier in arnhem verkoopt hem al
en wat is deze game vet

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Type:
Game
Releasedatum:
16-04-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media