Nieuws: L.A. Noire ontwikkeling een puinhoop?
Door Rene Groen op 28-01-2010 om 04:59
|
Bron: Kotaku
|
Volgende maand leren we dan eindelijk meer over L.A. Noire, maar mogelijk leren we nu al meer over de ontwikkeling van de game zelfs.
Een anonieme bron, welke zegt dicht bij L.A. Noire ontwikkelaar Team Bondi te staan, doet namelijk een boekje open over de ontwikkeling van het spel, welke allesbehalve rooskleurig zou zijn. Of de man de waarheid spreekt valt te bezien, maar dit kun je beoordelen aan de hand van zijn verhaal.
Volgens de bron beginnen de problemen bij Brendan McNamara, de man die The Getaway bedacht en inmiddels bekend is als oprichter van Team Bondi. Om 2003 had hij een groots idee: het ontwikkelen van een interactieve 3D noir. Het zou een titel worden als geen ander en middels een exclusieve deal met Sony zou de titel een launchgame moeten worden voor de PlayStation 3. De titel zou ontwikkeld worden door zijn eigen studio, maar wel uitgegeven worden middels de deal die ze met Sony sloten, zonder dat hij zich hierbij zou moeten verantwoorden aan SCEE.
Het werk voor de titel begon eveneens in 2003, waarbij er een plan was opgesteld dat zich strekte over drie jaar, waardoor de titel in 2006, samen met de lancering van de PlayStation 3, uit zou komen. In 2004 was de ontwikkeling goed onderweg en groeide het team achter de game. Kort erna werd McNamara echter geconfronteerd met GTA: San Andreas, een game die deels dezelfde ideeën had als McNamara voor zijn noir titel die reeds in ontwikkeling was, te weten een epische titel die aan het actie-basis van een game voorbij ging. Het driejarige plan dat voor zijn titel op tafel lag, en waar al een jaar lang mee gewerkt werd, volstond vanaf dat moment niet meer.
In ditzelfde jaar werd langzaam duidelijk dat McNamara geen idee had waar hij mee bezig was. Het Human Resource team was inefficiënt en hij wist niet hoe hij zijn mensen moest managen. Kort hierna veranderde de ontwikkelstructuur bij SCEE, waardoor hij alsnog onder zijn oude supervisors viel. Deze nieuwe 'bazen' vonden in 2005 dat Team Bondi nog maar weinig kon tonen van een titel die inmiddels al meer dan twee jaar in ontwikkeling was, afgezien van een onspeelbare game met overbodige content. Het project had inmiddels echter al meer dan twintig miljoen dollar gekost, en dus trachten ze in de laatste maanden te redden wat er te redden viel. Vanaf toen kreeg het project ook een naam: L.A. Noire. De naam 'Noire' was hierbij afkomstig van een typfout van één van de ontwikkelaars, deze had namelijk 'Noir' moeten typen, maar plakte er per ongeluk nog een letter achter.
Na de maanden zag Sony dat er nog altijd maar weinig vooruitgang was en dus besloten ze de titel af te stoten. McNamara vond hierna snel onderdak bij zijn voormalige rivalen, de Houser broers van Rockstar. In de lente van 2006 pikte zij de titel op en Sony en Take-Two sloten hierbij een deal. De reeds gemaakte kosten zouden weggestreept worden als de afgewerkte titel exclusief op de PlayStation 3 zou verschijnen.
In 2006 kregen we een teaser te zien van de game, maar deze werd niet door Team bondi zelf gemaakt. Het korte filmpje werd in elkaar gezet door een ingehuurd bedrijf uit Sidney. Sindsdien is L.A. Noire al meerdere keren vernieuwd, overgezet en vier keer vertraagd. Rockstar heeft inmiddels al meer geld in de game gestoken dan Sony en de bedrijfssituatie bij Team Bondi zou zelfs even slecht zijn als bij de andere Rockstar studio's.
Zowel Rockstar als Team Bondi hebben niet gereageerd op de bovenstaande uitlatingen
|
|
|
|
04:59 Nieuwe Mortal Kombat film in de maak?
04:59 Project T ook naar de Xbox 360
|
Reacties (4) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (77.248.9.xxx)
op 28-01-2010 om 08:37
|
Balen ja.
|
|
Gast (143.166.255.xxx)
op 28-01-2010 om 11:24
|
la phail
|
|
D i R T Y
op 28-01-2010 om 16:38
[Niv: 31 / Exp: 1538]
|
Haha dikke fail. Stop die deal maar in je reet.
|
|
Christian Vuye
op 28-01-2010 om 17:04
[Niv: 76 / Exp: 3816]
|
Lijkt erop dat Rockstar z'n werknemers niet goed behandeld.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|