Lange tijd vernamen we niets van Splinter Cell: Conviction, Ubisoft besloot de titel namelijk terug te brengen naar de tekentafel. Sinds de game weer in het openbaar aanwezig is zijn veel mensen onder de indruk, en ook vandaag probeert Ubisoft onze harten te winnen.
In gesprek met OXM UK leren we dat de co-op mode zo'n zes uur gameplay zal geven. Ze doen dit niet door simpelweg een deel van de singleplayermissies te pakken, het betreft namelijk een geheel op zichzelf staande co-op die als proloog dient voor de singleplayer. De proloog zet Daniel Sloane-Suarez (Archer) and Mikhail Loskov (Kestrel) twee maanden voor het hoofdverhaal, waardoor je meer over de achtergrond te weten komt.
Co-op designer Patrick Redding:
quote: “They don’t really like each other or trust each other. But you’ll hear in their dialogue, moving through the missions, that their trust is slowly building. If Sam Fisher is our panther, then these two guys are like a couple of Velociraptors taking down the herd.
You are going into this really seedy, gritty underbelly where we can put the whole graphical horsepower of our engine and the Xbox 360 to work giving you the lurid texture of this place.”
Naast deze co-op komen er ook standalone challanges. In deze modi, Third Echelon Missions genaamd, zijn er zes verschillende maps die gebaseerd zijn op vier levels uit de co-op, waarvan twee exclusief zijn. De vier die tot nu toe bekend zijn heten Hunter, Infiltration, Last Stand en Face Off.
|