Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Januari 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Januari 2020 
(5) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(3) 
20 Januari 2020 
(6) 
(2) 
(7) 
(0) 
19 Januari 2020 
(0) 
(3) 
(0) 
(6) 
18 Januari 2020 
(9) 
(12) 
(2) 
(4) 
(2) 
17 Januari 2020 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Januari 2020 
(12) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
14 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(0) 
(0) 
(7) 
(7) 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
12 Januari 2020 
(0) 
(42) 
11 Januari 2020 
(11) 
(15) 
10 Januari 2020 
(0) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
09 Januari 2020 
(0) 
(5) 
(0) 
(27) 
(1) 
(0) 
08 Januari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(3) 
07 Januari 2020 
(2) 
(6) 
(8) 
(1) 
(4) 
(1) 
(2) 
(1) 
(10) 
06 Januari 2020 
(5) 
(2) 
05 Januari 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
04 Januari 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(2) 
03 Januari 2020 
(7) 
(1) 
(0) 
(1) 
02 Januari 2020 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
31 December 2019 
(9) 
(0) 
(15) 
AO Tennis 2
Dragon Quest Builders 2
GRIS
Ancestors: The Humankind Odyssey
Review:

Section 8


Door MaartenL op 21-09-2009 om 11:08
Bron: Gamed

Met Section 8 maakt Timegate Studios haar eerste volwaardige game. Na ervaring te hebben opgedaan met F.E.A.R. Extraction Point en Perseus Mandate is het nu tijd voor een multiplayer gerichte shooter gebaseerd in de toekomst. De game vliegt een beetje onder de radar van vele gamers, maar is dat terecht?

Section 8 stopt je in de huid, of beter het gepantserd pak, van een futuristische marine genaamd Corde tijdens een korte singleplayer campagne. Corde is onderdeel van het 1st Recon Squad en zal samen met zijn drie teamgenoten als eerste op een planeet gedropt worden om de weg vrij te maken voor de grotere troepen of om de vijandelijke installaties te saboteren. Veel waarde hoef je echter niet aan de campagne te geven want voordat je het goed en wel beseft, is hij namelijk al voorbij. Op een magere drie uurtjes zit je dus al door het ‘verhaal’ heen. Het is duidelijk dat deze modus meer een tutorial is om je de verschillende wapens en gadgets te laten testen zonder onmiddellijk in het online geweld te zitten.

Alle actie in Section 8 zit dus voornamelijk in het online gedeelte en waar de game op het eerste zicht misschien lijkt op de zoveelste online shooter, brengt het toch enkele verfrissende elementen naar boven die erg vermakelijk zijn en tactisch ingezet kunnen worden. Het eerste dat opvalt als je de game start is dat respawnen erg belangrijk is. Vergeet vaste respawnpunten, spelers worden vanuit de atmosfeer gedropt en beslissen zelf waar ze neerkomen op de map. Achter de linies van de vijand? Kort bij een objectief in de buurt? Geen probleem! In de buurt van sommige basissen is er echter luchtafweer die een vroegtijdig einde van je drop zullen inluiden als je er niet op voorbereid bent met speciale schilden. Ook op de grond gaat het er iets anders aan toe. Niet alleen kan iedereen enorm hoog springen met behulp van jetpacks, ze kunnen na een poosje sprinten ook nog in ‘overdrive’ gaan waardoor ze wel erg snel beginnen te lopen. Handig voor grote afstanden maar schieten kan je niet tijdens overdrive.


Zoals het elke multiplayer shooter beaamt, heeft ook Section 8 verschillende klassen. Deze zijn volledig aan te passen naar wens. Je hebt als wapens de keuze uit een assault rifle, sniper rifle, shotgun, een pistool, een zwaar machinegeweer of een raketwerper. Hiervan kan je er twee meenemen waardoor je je favoriete wapens altijd met je mee kan nemen. Afgezien van je wapens kan je dan nog twee stukken equipment met je meenemen waaronder granaten, explosieven, een mes, een reparatietool of een sensor of sensor-hacker. Deze zullen erg belangrijk worden doorheen de game want alle tools zijn goed gebalanceerd en hebben een niet te onderschatten nut.

Als je eenmaal je wapens en equipment hebt ingesteld kan je het pantser van je soldaat nog aanpassen met passieve modules. Je kan de sterkte van je schilden verbeteren, de schade van kogels verhogen of zelfs schade opgelopen in de lucht verminderen zodat je in gebieden met luchtafweer kan droppen zonder te sterven. Keuze genoeg alvast en ook hiervan kan je het nut snel merken. Je personage kan je dus nagenoeg helemaal naar wensen instellen. En dat zal nodig zijn want de actie online kan wel eens hevig oplopen waardoor het zeker loont om een persoonlijke toets aan je bewapening te geven.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   80
Graphics   75
Replay   80

Geen topper, maar toch de moeite waard.
80


14:29  Blur haalt 2009 niet
10:39  Rare gelooft niet meer in GoldenEye akkoord
 Reacties (10)
 Pagina: 1
LordDusk op 21-09-2009 om 11:21 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Heb hem nu een tijdje op de 360 en ik moet inderdaad zeggen, het speelt lekker weg, maar ben toch geneigt om hem na 1 of 2 potjes uittezetten en weer te gaan codden...

MaartenL (Redacteur) op 21-09-2009 om 11:37 [Niv: 472 / Exp: 23597]
Persoonlijk speel ik 'm liever dan CoD4 (grappig, want Section 8 was eigenlijk een impuls-aankoop). Maar dat heeft meer te maken met mijn affectie ten opzichte van Futurisme en open maps met voertuigen

Robert op 21-09-2009 om 11:51 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Stoorde je je dan niet ongeloofelijk aan dat je wapens totaal geen impact hebben op je tegenstanders? ik heb t een paar keer gezien en het duurt enkele seconden voordat je iemand neer hebt.

Gast (86.196.67.xxx) op 21-09-2009 om 11:52
Ik heb hem ook op de 360. Het is best een goed spel, vooral als er meerdere spelers online zijn. Dat is het mooie van de PC X-servers die de speleraantallen vergroten. Een mooi en terecht cijfer!

MaartenL (Redacteur) op 21-09-2009 om 12:00 [Niv: 472 / Exp: 23597]
@ Robert: Dat is omdat je sowieso een energie-schild hebt (dat nutteloos is als je kortbij geraakt wordt). Het is inderdaad geen 1 shot kill en je zal al wat meer moeten manoevreren om je vijand succesvol neer te halen. Verder kan je natuurlijk ook een speler tegenkomen die veel schilden en armor heeft, waardoor ze best lang kunnen overleven.

Gast (84.80.236.xxx) op 21-09-2009 om 14:51
Heb me niet echt vermaakt met de demo.

MaartenL (Redacteur) op 21-09-2009 om 15:09 [Niv: 472 / Exp: 23597]
@ 84.80.236.xxx: Het is wat duidelijker als je zegt wat je niet leuk vond aan de demo

spitfiresoul op 21-09-2009 om 16:43 [Niv: 57 / Exp: 2854]
vindt het ook raar dat veel mensen vaak struikelen over het feit: hey ik schiet 2 keer en raak iemand en hij is niet dood.

cod is nu blijkbaar een gevestigde waarde waar alles mee vergeleken worden maar cod is een arcadeshooter en dat is nog een subverdeling in shooters.

section 8 grenst tussen cod en killzon2. waar killzone 2 een tactische shooter is en cod een arcadeshooter vind ik dat section 8 er redelijk goed in slaagt om elementen van beide types shooters goed te combineren.

maar of een combinatie van die 2 shooterverdelingen ook tot een beter product leidt heb ik sterk me twijfels over

Taw0n op 21-09-2009 om 17:34 [Niv: 83 / Exp: 4141]
Ik vond het niet zo geweldig.

lorenzogilds op 22-09-2009 om 16:06 [Niv: 33 / Exp: 1638]
een 8 de demo speelde voor geen meter maar dat is mijn mening

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Section 8
Type:
Game
Releasedatum:
18-09-2009
Ontwikkelaar:
TimeGate Studios
Uitgever:
Southpeak Interactive
Media:








Meer media