Nieuws: Sony: 'Onze attach-ratio is beter.'
Door Joni Philips op 16-04-2009 om 20:18
|
Bron: Joystiq
|
Sinds de lancering van de Xbox 360 is Microsoft trots op de attach-ratio van hun console. De console zou veel beter presteren dan de PlayStation 3 op dat gebied.
Sony Computer Entertainment America wijst er echter op dat de meeste multiplatformspellen een betere attach-ratio hebben op de PS3. Street Fighter IV bijvoorbeeld werd 402.919 keer verkocht op de PS3 en 446.435 keer op de Xbox 360. De Xbox 360 is echter drie keer zoveel verkocht als de PS3 in Noord-Amerika, dus presteert de PS3 versie veel beter qua attach-ratio. Procentueel hebben veel meer PS3 eigenaren het spel gekocht. Sony citeert ook een recent onderzoek waaruit blijkt dat de PS3 procentueel meer titels heeft die hoger score dan 80 dan de Xbox 360. Kort samengevat: volgens Sony presteert de PS3 beter. Zij moeten dat natuurlijk zeggen, maar wat vinden jullie van deze cijfers?
|
|
|
|
20:28 PomPom Games maakt Gemini Rings
20:05 Analist beschuldigt Wii Music en Animal Crossing
|
Reacties (58) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Jonezy
op 16-04-2009 om 20:21
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Opzich wel overtuigend, maar ze zeggen zelf ook al, de console is dan wel weer 3 keer meer verkocht.
|
|
bufHalo
op 16-04-2009 om 20:26
[Niv: 15 / Exp: 774]
|
Ja, en niet te vergeten dat er veel titels gedownload wordt voor de 360. Zo slecht doen ze het dus niet.
|
|
Gast (82.75.149.xxx)
op 16-04-2009 om 20:29
|
Haha. sony blijft toch altijd grappig. Is de overall attachrate ook beter? geen idee maar voor een nieuwkomer doet MS het goed op de consolemarkt en blijven voor lopen op de ps3 wat een hele knappe prestatie is. Toch raar dat er zo veel mensen een WII kopen. Ik heb hem na 2 maand weer verkocht in het begin, werd er helemaal gek van.
|
|
chimnino
op 16-04-2009 om 20:33
[Niv: 94 / Exp: 4709]
|
percentages kijken is veel eerlijker dan pure nummers. Speelt natuurlijk ook mee dat de 360 gekraakt is
|
|
Thejoker
op 16-04-2009 om 20:34
[Niv: 36 / Exp: 1798]
|
Sony for life!  , doen ze goed, en opzich waar, kijk maar op metacritic kan je het ook vinden.
|
|
Simon
op 16-04-2009 om 20:35
[Niv: 112 / Exp: 5600]
|
Ja, maar of veel mensen die spellen downloaden..
GTA 4 is 14 GB zie ik op isohunt... Denk je dat veel mensen dat downloaden?
Sorry, ik weet het niet..
|
|
FloriX
op 16-04-2009 om 20:40
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Wat een onzin. Er zijn zat titels die juist beter verkopen op de 360. Zo is GTA4 ANDERHALF MILJOEN keer meer verkocht op de 360.
Oftewel dat moddergegooi van MS en Sony moet je lekker links laten liggen!
|
|
GabberMaarten
op 16-04-2009 om 20:44
[Niv: 23 / Exp: 1134]
|
@ FloriX: door die kut exclusieve DLC van de Xbox 360 versie. En het is niet redelijk, het is zwak. Iedereen moet ervan kunnen genieten, anders hadden ze het alleen op een console moeten uitbrengen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 16-04-2009 om 20:46
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Op 3 miljoen sales van de Xbox 360 versie versus 1,5 van de PS3 versie is dat nog altijd een hogere attach ratio voor de PS3 versie.
|
|
Gast (77.250.180.xxx)
op 16-04-2009 om 20:46
|
Heel erg zwak beargumenteerd. Op zich hebben ze misschien wel gelijk, maar percentages zeggen natuurlijk niks. Als je 10 games released waarvan 80% hoger dan een 8 scoort. Of je released 100 games en 70% scoort hoger dan een 8. Dan heb je met die 70% alsnog VEEL meer spellen die hoger dan een 8 scoren.
|
|
chimnino
op 16-04-2009 om 20:53
[Niv: 94 / Exp: 4709]
|
Voor de cijfers van spellen vind ik het inderdaad niet opgaan. Maar voor het kijken naar het aantal verkopen per multiconsole spel, is het percentage wel belangrijk vind ik.
|
|
dannyveno
op 16-04-2009 om 20:54
[Niv: 59 / Exp: 2953]
|
ik...snap het niet
|
|
Gast (85.150.136.xxx)
op 16-04-2009 om 20:55
|
Kan wel kloppen maar ze vergeten dat de gemiddelde Xbox 360 gamer ongeveer 1, nog wat games meer in huis heeft dan de Ps3.
En de Xbox 360 heeft een grotere installed base, dus dat betekend dat er meer mensen een beter alternatief hadden voor SFIV op de Xbox 360 dus dat is alleen maar goed voor de Xbox 360.
En SF is erg populair in Azie het gebied waar de PS3 wel beter scoort dat de Xbox 360 dus ik vind het niet echt een rëeel voorbeeld.
CorneB
|
|
Gast (81.240.6.xxx)
op 16-04-2009 om 20:59
|
a. Gaat over Amerikaanse cijfers dus Japanse install-base is van geen tel.
b. De Xbox 360 is al een pak langer op de markt, dus moeten 360 bezitters inderdaad meer spellen bezitten. Nu wint de PS3 echter per multiplatform titel per %.
c. Een installed-base is het aantal bezitters van je console, dus die statement over alternatieven klopt niet.
W.
|
|
Gast (77.248.43.xxx)
op 16-04-2009 om 21:10
|
er zijn meer xbox360 spellen dan dat er ps3 spellen zijn daar moet je ook rekening mee houden
|
|
Vaizard
op 16-04-2009 om 21:19
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Ik vind dit echt zo belachelijk dat grote bedrijven zo dom zijn he.
Eerst ging het altijd over; Ow kijk ons veel meer consoles verkopen dan jullie. Als dit niet het geval is dan gaan ze het in een keer goed proberen te praten met attachratio van spellen? Belachelijk...
|
|
Gast (85.150.136.xxx)
op 16-04-2009 om 21:21
|
@(81.240.6.xxx)
Er zijn op dit moment meer Xbox 360 gebruikers in Amerika, maar Street fighter is daar minder verkocht.
Betekend dat dan niet dat veel mensen gekozen hebben voor een ander spel dan SFIV, een game die waarschijnlijk niet voor de PS3 verkrijgbaar was..
Dat bedoel ik met betere alternatieven.., klopt helemaal maar je snapt het niet helemaal.
|
|
Simon
op 16-04-2009 om 21:28
[Niv: 112 / Exp: 5600]
|
SF IV is toch een redelijk slecht voorbeeld?
Tenminste, ik las in reviews dat je sowieso voor PS3 versie moest gaan, omdat de DPAD van de 360 kut is?
|
|
Gast (84.196.26.xxx)
op 16-04-2009 om 21:29
|
Wat maakt het uit? Het spel verkoopt nog altijd beter, dus het zal Capcom worst wezen... Misschien moeten ze bij Sony anders de attach ratio eens berekenen van ieder multiplat PS2 spel op 120 miljoen verkochte PS2's... Hoe groter je install base hoe kleiner je attach ratio gaat zijn, dat is gewoon logisch en heeft niets te maken met welke console uiteindelijk het beste is. Hoe meer mensen hoe meer variatie, in doelgroep, leeftijd, budget, persoonlijke smaak... Uiteindelijk wil een developer alleen maar winst maken en is het voor hun belangrijker hoeveel potentiele kopers er zijn voor hun game dan hoeveel mensen het procentueel per console uiteindelijk kopen... Ze zijn het weer veel te ver aan het zoeken...
|
|
Gast (77.163.215.xxx)
op 16-04-2009 om 21:32
|
Lol haha wat is sony bezig de laatste tijd, geniaal om deze jalloezie te zien waardoor ze dit soort dingen gaan zeggen. Een paar dagen geleden nog een bericht dat sony de Ps3 beter vind dan Xbox360
So what! Zijn beide ontzettend goede Next-Gens, Ga dit lekker uitvechten met balletjespistooltjes erbij, of zoals ze in Amerika doen met echte guns.
Wegwezen met deze onzin.
|
|
Divine Rage
op 16-04-2009 om 21:41
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
Ja joepie, kunnen we nu allemaal weer terug gaan naar gamen? En laat Sony en Microsoft maar weer terug gaan naar bekvechten.
Nintendo heeft 2 keuzes, de een is in de hoek gaan zitten schamen voor hoe ze al hun hardcore fans in de kou laten staan. De ander is verder gaan met geld drukken... euh verdienen.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-04-2009 om 21:50
|
Dit is weer 1 van Sony's bullshit verhaaltjes om ons op een dwaalspoor te brengen.
Deze beste man noemt maar een paar titels en maakt dan de vergelijking tussen PS3 en Xbox360. Zo lijkt het inderdaad dat Sony het goed doet in verhouding.
Wat deze man niet verteld is dat er veel meer games te koop zijn op de Xbox360 dan voor de PS3. Hierdoor heb je dus meer keuze in games voor de Xbox360 en concentreren de aankopen zich dus veel minder dan bij de PS3 het geval is.
Voor de PS3 kom je dus sneller op bepaalde titels uit om die te kopen omdat je simpelweg minder games hebt.
De overall attachrate van Xbox360 is nog steeds een stuk hoger dan op de PS3 volgens GFK
|
|
MinatoGio
op 16-04-2009 om 21:54
[Niv: 6 / Exp: 319]
|
@ Gast (84.196.26.xxx)
Sony had toen al een ontzettend hoge attach rate, dus het heeft niet perse te maken met de hoeveelheid consoles die je verkoopt. het heeft te maken met de gamers van de consoles. in het geval van SFIV zijn er perscentueel meer ps3-ers die hem kopen dan Xbox-360 ers maar dat betekend niks......
dat ze een hoger attach rate hebben op multiplatforms zegt nog niks over je eigen games die je verkoopt..
en wrm ziet iedereen dit dat sony zich eruit probeert te praten.... cijfers zijn cijfers als je daarmee voordeel kan doen moet je dat toch altijd doen, ze gaan daar toch niet staan met eh jongens, tjaa de ps3 he gaat niet zo goed ...
Giovanni
|
|
Gast (77.163.215.xxx)
op 16-04-2009 om 21:56
|
Dit is echt zwak ja,
Na deze vorige weken met Sony zegt : Blabla verhalen begin ik steeds minder respect/dergelijke voor hun te krijgen.
terwijl Microsoft hun fouten met de ring of death en andere gaan vergoeden en beter doen. Ook zeggen ze dat ze geen vertrouwen hebben in een aantal dingen binnen MS en Xbox, sony fanboys zeiden hierop ah ze verliezen zelfs hoop in eigen producten. Nou ik zal eens wat zeggen. MS ziet hun fouten tenminste en wie ze ziet lost ze op, toekomst voor MS dus.
|
|
MinatoGio
op 16-04-2009 om 21:58
[Niv: 6 / Exp: 319]
|
Gast (213.199.128.xxx)
je hebt een punt op de overall attach rate...
maar niet op de multiplatform attach rate...
sony wilt duidelijk maken dat ze daar winnen van MS
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|