Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Ubisoft: 'Elika was een inschattingsfoutje'


Door Martijn Steinpatz op 25-03-2009 om 12:25
Bron: MTV

Nee, het was achteraf toch geen slim idee om de Prins niet dood te laten gaan na een foute sprong. Ben Mattes, producer van Prince of Persia gaf dat gisteravond toe. Het idee van Elika hem iedere keer op het laatste moment te laten redden had straf genoeg moeten zijn, maar Mattes geeft toe dat spelers dat niet willen.

De Prince of Persia van vorig jaar werd niet overal goed ontvangen. Spelers hekelden vooral het feit dat je - dankzij Elika - niet dood kon gaan als hij de afgrond insprong. In plaats daarvan werd de speler door zijn sidekick gered en weer op de plek neergezet waar de prins zich het laatst bevond.

Ben Mattes verdedigde gisteravond dit idee voor een klein groepje pers en developers. Hij geloofde dat de industrie zich genoeg had ontwikkeld dat een simpele fout maken al voldoende straf was - dood zou daarmee overbodig worden. Een perfecte run desastreus onderbroken zien worden door een enkele vergissing zou voor een uitstekende speler een ramp moeten zijn. Om door Elika te worden gered was dus al straf genoeg.

Daar bleek echter niet iedereen het mee eens te zijn, ondervond Mattes. De les die hij er van geleerd had luidt volgens hem als volgt: we kunnen spelers niet enkel straffen omdat ze geen 'super leet haxxors' zijn, maar toch genoeg uitdaging bieden om netgenoemde categorie tevreden te houden. Hoe dat in de volgende game gerealiseerd gaat worden, zei de producer overigens niet.


13:13  Kondigt Iwata vanmiddag Wii games aan?
11:57  Screenshots BlazBlue: Calamity Trigger
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Jelle Havermans op 25-03-2009 om 12:30 [Niv: 103 / Exp: 5158]
pff eindelijk. geef voortaan gewoon meteen toe als je een gigantische kutfout hebt gemaakt.

Gast (81.71.147.xxx) op 25-03-2009 om 12:37
Wat een onzin, ik vond het een heerlijk systeem.

kubus op 25-03-2009 om 12:37 [Niv: 26 / Exp: 1310]
Vond er niks mee mee. In plaats van een vervelend GAME OVER D: schermpje, zag je nu die cutscene.

Hetzelfde effect werd bereikt: je restart op de plek waar je dood ging, alleen ipv via een game over schermpje kom je er via een filmpje van Elika die je red. o_O;

Trunx op 25-03-2009 om 12:38 [Niv: 14 / Exp: 696]
dit was nou een game voor elke noob.

clas6 op 25-03-2009 om 12:39 [Niv: 5 / Exp: 232]
ik vond zelf het vechten vele malen slechter

Gewijzigd door clas6 op 25-03-2009 om 12:40

Stammetje91 op 25-03-2009 om 12:47 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik werd er heel erg lui door. Je ging van alles uitproberen, omdat je toch niet dood kon. Als je aan het begin van een ruimte word gezet, nadat je was doodgegaan, dan is dat frustrerend maar geeft mij een beter gevoel als je het dan red. Daarbovenop was de combat gewoon bar en barslecht.

FreakingWesley op 25-03-2009 om 12:48 [Niv: 8 / Exp: 395]
Wat een onzin. Als het filmpje was veranderd naar een "GAME OVER" zou niemand hebben geklaagd.
Of vinden jullie het zo leuk om terug getransporteerd te worden naar het hele begin van de level?

Vaizard op 25-03-2009 om 12:53 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Ik zie het probleem ook niet eigenlijk. Ik erger mij altijd zooooo erg als ik ergens dood naar beneden zou vallen. Hiermee wordt dat dus opgelost. In plaats van, zoals hierboven gezegd, het game over scherm te zien, krijg je een kort stukje waarna je weer opnieuw kan proberen.

filmje > gameover - load game - select savegame

Zuigertje op 25-03-2009 om 12:56 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ FreakingWesley:

Spanning van het falen is helemaal weg. Dit vind ik voor een platformgame best wel kwalijk. Moet er niet aan denken om bijv Mario Galaxy en Kameo te spelen met dit systeem.

Ook heb je de neiging zoals stammetje91 ook al zei allerlei dingen te doen die je normaal gesproken nooit zou doen. Zoals ff in een afgrond springen, misschien zitten daar wel wat geheime items etc.

Gast (81.207.19.xxx) op 25-03-2009 om 13:47
@FreakingWesly tenminste iemand die het met me eens is. Ik vind PoP geweldig en hoe meer mensen zo zielig lopen te doen, des een grotere hekel ik krijg aan hardcore gamers.

No'tje op 25-03-2009 om 13:55 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Dat je dood kon gaan was niet het echte probleem, de combat was gewoon om te huilen en de game was veelste repetatief.

Stammetje91 op 25-03-2009 om 14:07 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@FreakingWesley
Ja.

Gast (77.248.53.xxx) op 25-03-2009 om 14:42
trieste gast, naar mijn weten ligt deze game nog steeds in de schappen en dan hoor je achter je product te staan. Meteen ontslaan zo'n figuur.

Nelus op 25-03-2009 om 15:19 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nja ik vind het idd wel een mooi voorbeeld met het game-over schermpje, maar de het gameover schermpje en opnieuw laden is wat je juist wilt voorkomen en zo je best doet niet dood te gaan omdat het weer 15 seconden van je leven wegneemt en nutteloos besteed wordt aan wachten. Met Elika was het te simpel en was dat gevoel van uitdaging om juist naar de overkant te komen weg omdat je toch wel weer op dezelfde plek komt.

Zuigertje op 25-03-2009 om 15:54 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Het is geen slechte game, tis gewoon zoals het nieuwsbericht het zegt. elika maakt het spel gewoon wat minder, thats it. En daar kan ik me wel in vinden.

Gast (82.93.151.xxx) op 25-03-2009 om 16:19
Door het opnieuw beginnen was het soms al een straf genoeg. Wat pas een grote fout was was het repetitive lichtjeszoeken waardoor deze 'AAA' titel verwerd tot een simpele popcap game alleen dan niet zo verslavend.

Wii gamer op 25-03-2009 om 17:32 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Nou, een suggestie is: Na elke keer als je game-over gaat komt er een bericht van "YOU'RE F***ING NOOB!!!"

dat zou wel straf genoeg zijn...

GekooktEi op 25-03-2009 om 17:46 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ flipflop

Natuurlijk doet hij dat niet... De fout maken was voor hem al straf genoeg, hij hoefde er niet mee voor schut gezet te worden

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media