Nee, het was achteraf toch geen slim idee om de Prins niet dood te laten gaan na een foute sprong. Ben Mattes, producer van Prince of Persia gaf dat gisteravond toe. Het idee van Elika hem iedere keer op het laatste moment te laten redden had straf genoeg moeten zijn, maar Mattes geeft toe dat spelers dat niet willen.
De Prince of Persia van vorig jaar werd niet overal goed ontvangen. Spelers hekelden vooral het feit dat je - dankzij Elika - niet dood kon gaan als hij de afgrond insprong. In plaats daarvan werd de speler door zijn sidekick gered en weer op de plek neergezet waar de prins zich het laatst bevond.
Ben Mattes verdedigde gisteravond dit idee voor een klein groepje pers en developers. Hij geloofde dat de industrie zich genoeg had ontwikkeld dat een simpele fout maken al voldoende straf was - dood zou daarmee overbodig worden. Een perfecte run desastreus onderbroken zien worden door een enkele vergissing zou voor een uitstekende speler een ramp moeten zijn. Om door Elika te worden gered was dus al straf genoeg.
Daar bleek echter niet iedereen het mee eens te zijn, ondervond Mattes. De les die hij er van geleerd had luidt volgens hem als volgt: we kunnen spelers niet enkel straffen omdat ze geen 'super leet haxxors' zijn, maar toch genoeg uitdaging bieden om netgenoemde categorie tevreden te houden. Hoe dat in de volgende game gerealiseerd gaat worden, zei de producer overigens niet.
|