Gears of War 2 sloeg in als een bom en Xbox Live zal het zeker en vast door hebben met een enorme hoeveelheid aan multiplayer-matches. Toch is niet alles koek en ei want Epic denkt eraan om het TrueSkill ranking systeem te veranderen.
Momenteel hangt het ranking-systeem voornamelijk af van de uitkomst van je team in plaats van je individuele ervaringen, aldus Rod Fergusson. Epic wil met het nieuwe systeem meer de richting inslaan van een RPG, waarbij de speler beloond wordt met experience points voor zijn eigen inspanningen. Des te hoger je score op het einde van de match, des te meer experience je hiervoor zal krijgen. Sowieso is elke gespeelde match weer enkele puntjes waard aangezien je per wedstrijd ervaring zal opdoen.
Natuurlijk zijn deze punten gebalanceerd zodat niet iedereen dezelfde game-mode zal blijven spelen om punten binnen te halen en ook zal het benodigd aantal punten per level stijgen naargelang je hoger in rank geraakt. Op het verlaten van een game voordat deze zijn einde bereikt heeft wil Epic eveneens penalty points geven zodat het vroegtijdig verlaten kan leiden tot een demotie. Met dit systeem hoopt Epic een betere weergave van persoonlijke ervaringen te geven.
Hoe zit het dan met achievements zul je denken? Dit gaat simpelweg niet omdat de regels van Xbox Live enkel nieuwe achievements toelaat bij het uitkomen van DLC, maar eens die er is zou het goed mogelijk zijn dat voor het nieuwe systeem bijhorende achievements uitkomen. Wij zijn alvast benieuwd hoe het nieuwe systeem uit de bus zal komen.
|