Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

CliffyB wil minder knoppen op volgende Xbox controller


Door Stefan van B op 08-07-2008 om 15:55
Bron: CVG

Cliff Bleszinski, alias CliffyB, is werkzaam bij Epic Games en mede verantwoordelijk voor het grote succes Gears of War. Op het moment is hij bezig aan Gears of War 2. Toch kijkt hij al wat verder dan Gears of War 2 en zo maakt hij vandaag één van zijn dromen bekend.

Zijn droom is namelijk dat de Xbox controller in de volgende generatie een aantal knoppen minder moet gaan bevatten. Hij vindt dat de huidige Xbox controller teveel knoppen bevat en dat de controller meer iets weg heeft van een buitenaards ruimte schip.

Natuurlijk gaat geen droom gepaard zonder alternatieve mogelijkheden, hier heeft hij dan ook wat ideeën voor. Als voorbeeld neemt hij een controller met een ingebouwde camera, hoe je daarmee om moet gaan verteld hij niet, maar het idee is er. Tevens vindt hij een motion-sensitive controller, zoals de Wii dat heeft ook geen verkeerd idee. Hij geeft aan dan niet alle spellen er super mee om springen, maar spellen als Super Mario Galaxy en Zack & Wiki vind hij goed gebalanceerd spelen.

Als laatste zegt hij dat de ontwikkelaars zich niet perse bij een gewone controller hoeven te houden. Er moet ook iets bestaan waar je helemaal geen controller voor in je handen hoeft te houden. (Red. EyeToy, Wii Fit?)

Cliff moedigt dus nieuwe ontwikkelingen in controllers aan en hij hoopt dan ook dat hij dede volgende generatie spellen met minder knoppen kan spelen.


15:57  Just Cause 3 lijkt al zeker
15:22  Bushnell over Atari, game-industrie, WoW
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
Gast (80.60.2.xxx) op 08-07-2008 om 16:02
Dit zal wel weer leiden tot een hoop negatieve reacties (heeft het op andere fora ook gedaan), en hoewel ik de 360/PS3 controller niet TEveel knoppen vind hebben, vind ik een spel als Super Mario Galaxy zeker goed besturen.

Teveel mensen zien "motion sensors" als een synoniem voor zwaar overdreven met je controller te moeten zwaaien, maar als je kleine handelingen kan uitvoeren door je controller te bewegen dan is daar niks mis mee, het houdt alleen in dat je nog 1 actie extra tegelijkertijd kan uitvoeren.

MarcianoNL op 08-07-2008 om 16:03 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Nee bedankt, ben blij met hoe de controller is hoewel die controller die bij gamekings nieuws stond waarmee modders de 360 controller in het prototype jasje hadden gezet er ook niet verkeerd uitzag

Gast (86.95.139.xxx) op 08-07-2008 om 16:05
wtf al je je console wil verneuke moet je dat zo doen je komt er al vaak een paar te kort en nu wil die vent er nog minder :S

Robert op 08-07-2008 om 16:18 [Niv: 206 / Exp: 10294]
alsof hij daar wat over heeft te zeggen.

Master Killer op 08-07-2008 om 16:23 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Ik ben volledig oneens met zijn mening.

Ik dacht dat motion sensing zoals in de wii controller fijn zou zijn en ook goed voor third person shooters met het richten met de rechter controller en het lopen met de linkse stick.
Alleen het werkt niet fijn je moet hele tijd naar de sensor bar richten het is niet goed precies en werkt volgens mijn standpunt erg slecht.

Als er ook nog minder knoppen op een controller zouden zitten dat zal alleen positief zijn voor de oude generatie zoals mijn moeder die net nog een supernintendo kan bedienen. Maar voor mij en mijn vrienden zou dit ongunstig zijn ik vind de ps3 en de Xbox 360 controller het fijnste besturen. Vooral de voordelige positiet van de linker tricker links boven op de Xbox 360 controller maakt het erg fijn.

Dit zou een negatieve ontwikkeling zijn.

Gast (87.249.102.xxx) op 08-07-2008 om 16:24
Met de live vision cam kun je al een aantal spellen besturen.

Nelus op 08-07-2008 om 16:51 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Camera lijkt me wel vet. Alhoewel ik het bullshit vind van de 360 controllerr, daar is niks mis mee.

Gast (217.123.198.xxx) op 08-07-2008 om 16:53
zoveel buttons zitten er niet eens op! :?

osmo op 08-07-2008 om 16:58 [Niv: 2 / Exp: 90]
[img]http://www.tomheroes.com/images4/joystick.jpg[/img]

zo beter cliffy?

Gast (82.169.170.xxx) op 08-07-2008 om 17:23
Cliffy B is een volslagen idioot.

GekooktEi op 08-07-2008 om 17:23 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ja, dat van dat buitenaards schip klopt wel . Het enige onhandige van de originele Xbox controller vond ik die zwarte en witte knopjes, bleh. Gelukkig hebben ze daar al triggers voor in de plaats gezet bij de 360.
En, ik vind de Xbox (360) controller sowieso te lomp, maar dat heeft gewoon te maken met dat ik Sony's kleine controllertje meer gewend ben .

Gast (62.195.170.xxx) op 08-07-2008 om 18:02
@ N!CE
Jah idd :P..
Who cares about his opinion..?

Divine Rage op 08-07-2008 om 18:13 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Cliff, je hoeft ze ook niet allemaal te gebruiken...

Gast (81.245.116.xxx) op 08-07-2008 om 18:49
Helemaal niet mee eens. Ben die "Het is veel te moeilijk"-zever beu. Als je maar 1 actieve hersencel hebt, ga dan wat schlagers luisteren of VTM kijken, en laat die console links liggen. 10-12 knoppen zijn heus niet zoveel, gezien het aantal acties een speler in games kan uitvoeren.

En ik ben ook tegen motion-sensitive controllers. Ik heb een Wii, en die speelt heerlijk... voor 2 spellen. SMG en Mario Kart. In Zelda is het overbodig en SSB speelt zelfs beter met een GCC naar het schijnt.

Wie heeft hier al eens SKATE gespeeld. Als je daar je linker stick beweegt op een trick te doen, weet je hoegenaamd niet welke flip je gaat doen. Nollie 360 flip? Je mag 20 keer proberen want de eerste 19 keer draai je dat pookje 2 graden te veel naar boven of 2 te veel naar onder.
Waarom zeg ik dit nu? Omdat ik hetzelfde gevaar zie aankomen met Motion Sensitive-games. Zwiep je Xbox-controller 2 graden te veel naar boven en Marcus pleegt zelfmoord in plaats van zijn zaag in een locust te planten. Hoe frustrerend is dat niet?

Gast (82.173.92.xxx) op 08-07-2008 om 18:58
Te veel knoppen op een console-controller? Kijkt naar het toetsenbord-muis-controle schema van een willekeurige pc game en barst in het lachen uit. Dat zijn echt teveel knoppen... Ik ben niet dom en kan makkelijk onthouden welke knop ik moet indrukken om een bepaalde actie teweeg te brengen in een game.

Talicus op 08-07-2008 om 19:36 [Niv: 66 / Exp: 3303]
Pfft nou PC games gaan soms wel erg ver hoor..

Als je d'r eenmaal inzit lukt het uiteraard wel, maar het is niet "vanzelfsprekend".
Misschien is dat ook wel waar Cliffy B op doelt, bij de Wii is het vaak duidelijker op welke knop je moet drukken bij welke situatie.

HcV83 op 08-07-2008 om 20:26 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Zie je jezelf MGS5 al op een soort sega 16 bit controller spelen?

Nelus op 08-07-2008 om 20:40 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nee, en ook niet op de 360 controller, aangezien die niet op de 360 is

Gast (81.68.71.xxx) op 08-07-2008 om 20:47
bs, weet je hoe relaxed die controller is

Gast (217.122.199.xxx) op 08-07-2008 om 21:31
Ja, hij ligt erg fijn in de hand ;). Ik zie dat Micro. steeds meer in twee kampen word gespleten; aan de éne kant gaat Microsoft steeds meer de kant van Nintendo op, of, tenminste dat willen ze, twee; de concurrentie qua next gen blijft met Sony.

Gast (77.251.250.xxx) op 08-07-2008 om 22:00
nou cliffy heeft wel gelijk. imo moet context sensetive de toekomst zijn en helaas misschien ook wel meer timed events. in god of war werkt dat bijv uitstekend ,waarom zou et niet ook kunnen in een shooter ala gears? _O_

En zo heb je minder knoppen op je controller nodig! cliffy b en ik are geniusses _O_ _O_

Master Bates op 08-07-2008 om 22:18 [Niv: 64 / Exp: 3216]
pfffff neei niet zo als assassins creed dat alles met 1 knopje wordt bedient

Donux op 08-07-2008 om 22:20 [Niv: 52 / Exp: 2617]
Lijkt mij wel wat. Ik vind al die knoppen ook niks. Althans, ik prefereer simpelweg minder knoppen. De Xbox 360 is wat betreft de knoppen perfect, maar minder knoppen betekent voor mij ook weer iets anders. Simpelere spellen, meer oldschool qua besturing.

Gast (84.194.255.xxx) op 08-07-2008 om 22:29
hehe lol , jullie posten een paar weken geleden dat hij niet meer CliffyB wil genoemd worden.

Donux op 09-07-2008 om 10:36 [Niv: 52 / Exp: 2617]
Hahaha, je hebt nog gelijk ook!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox One
Type:
Hardware
Releasedatum:
05-09-2014
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media