Sony en Media Molecule werken hard aan de PlayStation 3 titel LittleBigPlanet. LittleBigPlanet is een guitige 2D platformer met een 3D uiterlijk. In de verschillende levels versla je vijanden en probeer je het einde te bereiken. Producer Mark Healey onthult enkele elementen van de game.
- Media Molecule toont elementen van het spel naarmate het spel evolueert. Op het moment dat men de vijanden toonde waren deze pas toegevoegd.
- Media Molecule heeft geen plannen voor Youtube ondersteuning. Ze willen het echter wel toevoegen indien de vraag groot genoeg is. Dan kun je onmiddellijk filmpjes naar Youtube uploaden. Men wil dit doen indien het mogelijk is. (Red.- Een recente firmware moet dit mogelijk maken.)
- De Killzone Sackboys werden geïntroduceerd op initiatief van Technical Director Alex. Hij heeft vrienden bij Guerilla en na enkele biertjes ontstond het idee van de Killzone figuurtjes. Men wil sowieso meer first-party elementen in het spel. (Red.- Ratchet & Clank, Jak & Daxter Sackboys?)
- De game bevat een hoop levels, de titel bevat nu reeds meer dan vijftig levels. Deze zijn verbonden in de vorm van een verhaal.
- Je moet niet van links naar rechts, je kunt ook van rechts naar links. Dit hangt af van de plaats van de ingang.
- Je kunt levels met riskante inhoud maken, een ongepast level deel je echter best alleen met je vrienden. Op elk moment kan iemand namelijk melding maken van ongepaste inhoud waarna je level kan verwijderd worden. Je kunt zulke levels echter wel privaat maken zodat enkel je vrienden het kunnen zien.
- Je kunt je Sackboy aanpassen met de PlayStation Eye. Je kunt bijvoorbeeld een sticker met een foto van jezelf op de Sackboy plakken.
- Men heeft een stel leuke liedjes in petto voor ons, en de muziek is ook interactief. Je kunt knoeien met bepaalde muziekstukken.
- Sony bereidt knuffelberen van het spel voor, je kunt dus mini Sackboys kopen in de toekomst.
- De game werd eerst voorgesteld bij Sony en zij waren direct tevreden met het concepten. Ze hebben echt hun uiterste best gedaan om de studio Media Molecule te openen. Media Molecule had nooit de nood het spel aan een andere uitgever te tonen.
|