Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Interview Prince of Persia


Door Joni Philips op 01-06-2008 om 15:59
Bron: Eurogamer (via FloriX)

Op de UbiDays stelt Ubisoft een nieuwe restart van de Prince of Persia franchise. De titel, Prince of Persia, verschijnt eind 2008 op de PC, de PS3, de Xbox 360 en de DS. In een interview met Eurogamer vertelt Ben Mattes meer over het spel.

- De titel is simpelweg Prince of Persia om het onderscheid met de Sands of Time trilogie en de film aan te geven. Men wil de serie opnieuw verjongen, dus moet men ook opnieuw beginnen met de naam. Simpelweg Prince of Persia is een sterke statement, men wil controversieel zijn en de titel is dat ook.

- Het risico bestaat dat fans negatief reageren op de veranderingen. Men gaat echter respectvol om met de franchise. Men blijft trouw aan het DNA van de franchise. De Sands of Time of het feit dat je die bepaalde Prince speelde, waren niet wat de vorige trilogie zo goed maakte.

- Je controleert een jonge, krachtige krijger die de wereld moet redden samen met een knappe meid. De game is een mix tussen vechten, acrobatie en puzzels met een fantastisch verhaal en bijbehorende personages. Dat is het DNA van de franchise. Deze game is tevens trouwer aan de magische wereld van Sands of Time dan Warrior Within en The Two Thrones. Met The Two Thrones wilde hij Prince of Persia terug in de stijl van Sands of Time brengen. Met dit spel wil hij dat nog meer doen.

- De balans is meer verschoven naar verkennen en acrobatie. De game is niet langer lineair, waardoor je meer kunt verkennen. Je zoekt naar verschillende paden en je kunt de wereld in jouw volgorde verkennen. Je moet natuurlijk vaak door reeds verkende gebieden om door de hele wereld te reizen en de corruptie uit te roeien. Het level moet echter anders aanvoelen.

- Shadow of the Colossus en Ico zijn inspiratiebronnen voor de Prince en Elika. Je bent in een angstaanjagende wereld en jullie twee alleen moeten de problemen oplossen. Elika zal niet teleurstellen. Ze zal de Prince beter maken. Natuurlijk is de Prince hierdoor niet meer geïsoleerd, hij heeft iemand om mee te praten. Het blijft echter nog steeds een kwestie van jij tegen de rest van de wereld.

- Je springt van een muur en je hebt hulp nodig. Je laat Elika komen zodat ze kan helpen. Door samen te werken kun je gebieden bereiken die je alleen niet kunt bereiken. Tijdens gevechten staat ze aan de zijkant te wachten tot je haar hulp inroept. Ze blijft aan de kant als je wil.

- Phil Harrison zei onlangs dat Alone in the Dark één van de laatste big budget singleplayergames is in dit genre omdat gamers meer online functies willen. Mattes is het daarmee niet eens. Hij begrijpt het wel, maar in een singleplayerspel kun je qua emotie bijvoorbeeld zeer veel doen dat je niet kunt doen in een multiplayerwereld.


16:04  Nieuwe artworks Rune Factory
11:58  Red Alert 3 niet naar PlayStation 3?
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Gast (85.144.29.xxx) op 01-06-2008 om 16:02
" De game is niet langer lineair, waardoor je meer kunt verkennen"

ik hoef hem al niet meer, Men denkt dat een open wereld zo vet is, en het word als de tering gehyped. Uiteindelijk is dit aspect toch teleurstellend en doelloos.

chemos op 01-06-2008 om 16:04 [Niv: 23 / Exp: 1133]
@gast, ben het tog wel met je eens, maar ik denk dat deze game wel bij mn collectie komt

Token op 01-06-2008 om 16:25 [Niv: 34 / Exp: 1692]
Tja ik vond de oude sfeer goed zou idd wel jammer zijn

Jelle Havermans op 01-06-2008 om 16:43 [Niv: 103 / Exp: 5158]
waarom moet alles free roaming zijn tegenwoordig, dat GTA en oblivion vet zijn in dat genre zegt niet dat alles vet is in een open wereld...

Eyama op 01-06-2008 om 17:57 [Niv: 3 / Exp: 173]
Klopt, Prince of Persia moet niet alles on-rails zijn, Zoals Black ofzo. Maar het moet zeker niet sandbox achtig worden. Zou serieus niks worden.

Gast (24.132.252.xxx) op 01-06-2008 om 18:09
hoezo? waarom niet? Ik zou prince of persia weleens in een meer rpg achtige free roaming setting willen zien. Dat lijkt me juist vet. kan je er een dik verhaal aan geven en het platformen beperken tot in gebouwen of op bepaalde gebouwen. Ik bedoel prince of persia mag ooit eens wel goed gaan grijpen naar zijn perzische roots, ik wil een Rok ,vliegende tapijten ,geesten in een fles ,rond lopen in een mythische oud perzische koninkrijk of stad met vele mensen op straat etc.

dat beperkte van de vorige trilogie was ook meer een technische beperking ,in de next next gen zal die weg zij nen zulle nze in mijn ogen weer eens moetne vernieuwen ,dus wil een prince of persia free roaming, ftw!! _O_

Gast (85.144.29.xxx) op 01-06-2008 om 18:49
" Dat lijkt me juist vet. kan je er een dik verhaal aan geven en het platformen beperken tot in gebouwen of op bepaalde gebouwen"

Dit zette een belangrijke sfeer, dit is wat Pop-2 zo goed maakte. De omgevingen waren netjes in elkaar gezet en dan ook voor het puzzel aspect.

Game zal vast leuk zijn, maar het verkracht het imo

Jonezy op 01-06-2008 om 18:57 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Maar dat is het ding. Een game kan best sandbox gemaakt worden, maar als dat niets toevoegt aan de game-ervaring (zoals bij AC bijv. duidelijk wel het geval was, ook al was er verder weinig te doen) dan hoeft het er ook niet in! Ik denk dat als ze het zoals bijv. Fable doen het best wel goed zou kunnen worden, als je het namelijk zo bekijkt was Warrior Within ook al een free-roaming game.

Gast (81.165.78.xxx) op 01-06-2008 om 19:22
geen freerome ik ben het kotsbeu dat je meestel ver moet reizen

Gast (24.132.252.xxx) op 01-06-2008 om 21:08
ach om te reizen kunnen ze toch een vliegend tapijt gebruiken? _O_

ApoC op 01-06-2008 om 21:19 [Niv: 101 / Exp: 5061]
De laatste uitspraak van Mattes, daar ben ik het helemaal mee eens.... singleplayer games zijn soms beter dan multiplayer games... door de manier van het opwekken van emotie... en daarom moeten er ook veel high-budget singleplayer games blijven/komen

Gast (85.144.29.xxx) op 01-06-2008 om 21:49
" en daarom moeten er ook veel high-budget singleplayer games blijven/komen "

en dit is waar een home console onder zal lijden.
Terwijl 1 speelt moet de ander kijken....

Robert op 01-06-2008 om 23:39 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Ze verkrachten deze licentie ziekelijk hard met verkeerde graphics gameplay en het ontbreken van co-op.

Gast (85.144.29.xxx) op 02-06-2008 om 00:23
@nice
juist niet, de GFX kunnen juist de magie ontketenen. Maar voor de rest >_>

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media