Nieuws: Nieuwe Far Cry 2 details
Door Rene Groen op 28-03-2008 om 17:56
|
Bron: PSU
|
De Far Cry franchise begon tropisch, het tweede deel verruilt deze tropische setting echter voor een Afrikaanse setting.
Het spel verschijnt op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3 en uit een preview van PlayStation Universe leren we enkele nieuwe dingen.
- Het plot van het eerste deel heeft niets meer te maken met het tweede deel, vandaar ook de keuze voor een geheel andere setting. Je speelt een huurmoordenaar in Afrika, het speelgebied is hierbij vijftig vierkante kilometer dat bestaat uit onder meer savannes en jungles.
- Je uiteindelijke doel is om 'The Jackal' onderuit te halen, wie dit precies is blijft nog even onbekend.
- De missiestructuur is non-lineair, te vergelijken met de Elder Scrolls serie. Ook nu kun je missies aannemen wanneer je dit wilt en ze uitvoeren hoe jij dit geschikt acht. De opdrachten krijg je van neutrale dorpinwoners, hier kun je tevens terecht voor de aankoop van wapens, al dan niet van de zwarte markt.
- De wereld moet zeer realistisch worden, zo wordt de fauna aangestuurd met een engine die RealTree heet. Takken kunnen met deze engine worden afgebroken door verschillende factoren. In real-time groeien deze takken ook weer aan.
- Hout kan vlam vatten en ontaarden in een flinke brand. Door de hierboven genoemde real-time effecten kan het vuur zich verspreiden in de richting waarin de wind staat, zorg er dus voor dat je niet ingesloten wordt.
- Wapens kunnen blokkeren of zelfs helemaal niet meer werken na verloop van tijd. Het blokkeren van een wapen gebeurt na enige tijd van gebruik, hoe vaker je een zelfde wapen gebruikt, hoe eerder deze ermee op kan houden. Kapotte wapens kunnen gemaakt of vervangen worden, het idee van de makers is ook dat hoe 'verser' je wapen is waarmee je een strijd in gaat, hoe meer je kans hebt hier weer heelhuids uit te komen.
Een zelfde systeem gaat op voor voertuigen, een voertuig met schade blijft ook beschadigd en kan er na verloop van tijd helemaal mee stoppen. Ook hier is het weer mogelijk om het voertuig te laten maken. Simpelweg een nieuw voertuig stelen is vaak niet aan te raden, dorpelingen pakken simpelweg een ander voertuig om achter je aan te gaan en dit doen ze bepaald niet op een vredelievende manier.
- Dekking zoeken is lastig tijdens een gevecht, zoals gezegd is de omgeving vernietigbaar en daardoor kun je nooit lang op één plaats blijven. Door een goed A.I. van de vijanden zullen ze niet simpelweg op je af rennen, wanneer ze zelf gewond zijn trekken ze zich tijdelijk terug om daarna de jacht opnieuw op je te openen.
- Gelukkig is niet iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen komen die je bij zullen staan. In gevechten geven ze niet alleen meer vuurkracht, wanneer je zelf zwaargewond bent slepen ze je weg van de strijd zodat je bij kunt komen terwijl zij de vijand op afstand houden. Terwijl jij tijdelijk uit de strijd bent zal je karakter niet simpelweg op de grond liggen om bij te komen, wanneer je door een kogel geraakt bent zal hij deze uit zijn lichaam trachten te verwijderen. Om dit te doen zul je wel een medkit bij je moeten hebben.
- Als speler kun je drie wapens bij je dragen, ieder uit één klasse, te weten side arm, main weapon en special weapon. Deze laatste komen het minst vaak voor in de game, maar zijn dan ook het zwaardere geschut als rocketlaunchers en flame throwers.
- Het spel kent een dag- en nachtcyclus waarbij één minuut in het echte leven gelijk staat aan acht minuten in de game. Bij safe houses kun je niet alleen het spel opslaan, maar tevens slapen om bij te komen. Dit slapen is niet alleen handig om je wonden te laten genezen, maar kan er tevens voor zorgen dat je wakker wordt in de nacht omdat het dan beter is een dorp binnen te vallen.
|
|
|
|
18:09 Coöp verhaallijn in WWE SD vs. Raw 2009
17:32 GTA IV trailer tot in detail belicht
|
Reacties (14) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (87.211.102.xxx)
op 28-03-2008 om 18:03
|
te beest gwn niga
|
|
impulse
op 28-03-2008 om 18:05
[Niv: 57 / Exp: 2836]
|
eum .. er staat ... Gelukkig is iedereen vijandig in de game, gedurende je missies zul je ook mensen tegen ...... moet dit niet zijn gelukkig is niet iedereen vijandig
|
|
Stammetje91
op 28-03-2008 om 18:06
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
Dat van die wapens komt me bekend voor van bijvoorbeeld Oblivion. Heb het nog nooit gezien in een shooter, maar ik ben bang dat mensen zich daaraan gaan storen. Shooter spelers zijn dit soort dingen niet gewend over het algemeen.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 28-03-2008 om 18:10
[Niv: 752 / Exp: 37605]
|
Bedankt impulse, iets te snel getypt
Gewijzigd door Rene Groen op 28-03-2008 om 18:16
|
|
roii
op 28-03-2008 om 18:31
[Niv: 8 / Exp: 425]
|
Kan niet wachten
|
|
Gast (137.224.226.xxx)
op 28-03-2008 om 18:48
|
Volgens mij bedoel je FLORA (planten), niet FAUNA (dieren)...
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 28-03-2008 om 19:35
[Niv: 752 / Exp: 37605]
|
In het artikel ging het over fauna, waardoor ik dat woord overgenomen heb, ondanks dat het dan niet geheel aansluit op de content, maar ik wilde dicht bij de bron blijven.
|
|
Dennizzen74
op 28-03-2008 om 21:32
[Niv: 42 / Exp: 2076]
|
toch wel geïnteresseerd geraakt, zeker door de vrijheid net als de elder scrolls en die engine
|
|
Gast (80.61.110.xxx)
op 28-03-2008 om 22:32
|
vet! _O_
|
|
Gast (82.168.209.xxx)
op 28-03-2008 om 22:56
|
te geweldig! Ik wist helemaal niet dat dit spel zo uit zou pakken... Dit klinkt voor mij echt en game om naar uit te kijken.vooral de overeenkomsten met the elder scrolls interesseert mij.
|
|
Gast (84.198.96.xxx)
op 29-03-2008 om 09:29
|
Ik weet niet of al die elementen bijdragen tot een betere gameplay, ik denk dat het nogal langdradig wordt, met veel wachttijden :?
|
|
spartans
op 29-03-2008 om 11:27
[Niv: 205 / Exp: 10270]
|
vreet
|
|
im2
op 29-03-2008 om 17:52
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
één dag in drie uur...
Het mocht voor mijn part nog wat sneller gaan eigenlijk.
|
|
Gast (77.248.67.xxx)
op 29-03-2008 om 21:04
|
Simpelweg... (stopwoordje van de dag?) geweldige game!
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|