Op de GDC '08 legt Haden Blackman uit waarom de PS3 het hoofdplatform wordt voor LucasArts. Dit naar aanleiding van de problemen die ze tegengekomen zijn tijdens het ontwikkelen van Star Wars: the Force Unleashed.
Nu Star Wars: the Force Unleashed bijna klaar is, kunnen ze bij LucasArts vertellen welke de grootste moeilijkheden waren bij het maken van dit spel. Ze moesten zich vooral aanpassen om multiplatform te denken. Het grootste probleem was dat ze de dev-kit voor de PS3 pas veel later kregen dan de Xbox 360 dev-kit. Hierdoor lag de Xbox 360-versie maanden voor. Erger, toen ze alles wilden porten naar de PS3, bleek dit niet vlekkeloos te gaan. Dit komt,zoals velen onder ons ondertussen wel weten, doordat de PS3 en Xbox 360 veel van elkaar verschillen. De game werd hierdoor uitgesteld. Zoveel maanden verder zijn beide spellen echter op schema.
Wat is het belangrijkste dat ze geleerd hebben bij het ontwikkelen van dit spel? Simpel: vanaf nu gebruiken ze de PS3 als hoofdplatform om daarna de game over te brengen naar de Xbox 360.
|