Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

De PS3 wordt hoofdplatform voor LucasArts


Door Valentino Aledda op 23-02-2008 om 12:43
Bron: Gamespot

Op de GDC '08 legt Haden Blackman uit waarom de PS3 het hoofdplatform wordt voor LucasArts. Dit naar aanleiding van de problemen die ze tegengekomen zijn tijdens het ontwikkelen van Star Wars: the Force Unleashed.

Nu Star Wars: the Force Unleashed bijna klaar is, kunnen ze bij LucasArts vertellen welke de grootste moeilijkheden waren bij het maken van dit spel. Ze moesten zich vooral aanpassen om multiplatform te denken. Het grootste probleem was dat ze de dev-kit voor de PS3 pas veel later kregen dan de Xbox 360 dev-kit. Hierdoor lag de Xbox 360-versie maanden voor. Erger, toen ze alles wilden porten naar de PS3, bleek dit niet vlekkeloos te gaan. Dit komt,zoals velen onder ons ondertussen wel weten, doordat de PS3 en Xbox 360 veel van elkaar verschillen. De game werd hierdoor uitgesteld. Zoveel maanden verder zijn beide spellen echter op schema.

Wat is het belangrijkste dat ze geleerd hebben bij het ontwikkelen van dit spel? Simpel: vanaf nu gebruiken ze de PS3 als hoofdplatform om daarna de game over te brengen naar de Xbox 360.


12:43  Capps: 'UT 2003 was een misstap'
12:35  Metal Gear Solid Mobile in GDC trailer
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
linuxboy op 23-02-2008 om 22:42 [Niv: 13 / Exp: 652]
@ Roderick

Ik moet toegeven dat er genoeg diversiteit zit in de nieuwtjes. alleen weinig ps3 t.o.v. andere sites.

Anyways, dit nieuwtje gaat over PS3 als hoofdplatform en niet over hoe en wat nieuwsitems.

Lucasarts is voor mijn nog steeds een cult bedrijf, vooral toen het nog lucasfilm ltd. heette. Deze maakte destijds games van uberhoog niveau die je tegenwoordig nooit meer ziet.



 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media