Nieuws: Takahashi: 'Mass Effect is hype niet waard'
Door Rene Groen op 29-12-2007 om 09:25
|
Bron: Mercury News
|
Veel games kennen een hype naarmate de release vordert, één van deze games was de Xbox 360 game Mass Effect. Nu de game eenmaal uit is tracht Dean Takahashi van Mercury News uit te leggen waarom de game zijn hype niet verdient heeft.
Om zijn mening goed over te brengen hebben we het even in onderwerpen verdeeld:
- Volgens Takahashi is het tactische aspect zeer slecht te noemen. In het vroege Eden Prime level valt dit misschien nog niet zo op, in latere levels zul je merken dat je medesoldaten zeer incapabel zijn.
- Je zit nooit zonder ammo.
- Ieder geweer klinkt hetzelfde en gedraagt zich ook hetzelfde, of je nu met een shotgun of assault rifle stuurt.
- Wanneer je schiet verschijnt er een oranje box alsof dit de enige plek is waar je de tegenstander kunt raken. Terwijl de vijand dichterbij komt kun je ook niet zeggen of je hem daadwerkelijk geraakt hebt, ze lopen immers gewoon door zonder dat ze schade lijken op te lopen, of hun schild nu in gebruik is of niet.
- Een rode meter laat zien hoe vaak je nog op een tegenstander moet schieten voordat je deze neer krijgt. Het stomme is dat het hierbij niet uitmaakt of je een schot door zijn hoofd plaatst of hem in zijn tenen raakt.
- Het gebruik van granaten is niet realistisch, ze vliegen in een rechte lijn, als een hockey puck op het ijs.
In hoeverre kunnen jullie je vinden in de genoemde kritieken?
|
|
|
|
09:26 Nintendo Fishii
09:23 Atari verder in de problemen
|
Reacties (30) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (86.95.13.xxx)
op 29-12-2007 om 09:59
|
is toch allemaal net echt -_- :P
|
|
Gast (81.206.141.xxx)
op 29-12-2007 om 10:03
|
Hij heeft gelijk... Maar mass effect is desondanks wel een geweldige game om te spelen.
|
|
Gast (87.211.3.xxx)
op 29-12-2007 om 10:24
|
ik wilde gelijk al losgaan op die chinees maar hij heeft in alles wat hij zegt ook wel weer gelijk. dat zijn zeker nadelen maar wegen niet op tegen de voordelen en het genot van de game.
kortom toch een hype waard en zeker een halertje.
|
|
Cubic X
op 29-12-2007 om 10:28
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
- Ieder geweer klinkt hetzelfde eng gedraagt zich ook hetzelfde
ENG moet EN zijn?
|
|
Gast (82.170.132.xxx)
op 29-12-2007 om 10:33
|
wat een kulnieuws, kan tig berichten vinden over alle games van mensen die die games kut vinden, maar mass effect moet juist weer genoemd worden?
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 29-12-2007 om 11:09
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Je bent niet geregistreerd en gebruikt de nieuwssubmit niet, maar bent wel aan het zeuren over niet geplaatste nieuwtjes? Ik zou zeggen: doe er wat aan!
|
|
Gast (84.41.188.xxx)
op 29-12-2007 om 11:11
|
[i]
- Volgens Takahashi is het tactische aspect zeer slecht te noemen. In het vroege Eden Prime level valt dit misschien nog niet zo op, in latere levels zul je merken dat je medesoldaten zeer incapabel zijn.
[/i]
Helemaal mee eens, AI van je teammates is waardeloos. De actie is best goed.
[i]
- Je zit nooit zonder ammo.
[/i]
Wordt uitgelegd, er zit 1 blok metaal in het geweer waar naar gelang de afstand van het schot een bepaalde hoeveelheid afgehaald wordt en on the fly wordt omgebouwd naar kogels. Je geweer is dus intelligent.
[i]
- Ieder geweer klinkt hetzelfde eng gedraagt zich ook hetzelfde, of je nu met een shotgun of assault rifle stuurt.
[/i]
BULLSHIT. Ik snap niet waar hij dit vandaan haalt of wat hij in godsnaam bedoelt...
[i]
- Wanneer je schiet verschijnt er een oranje box alsof dit de enige plek is waar je de tegenstander kunt raken. Terwijl de vijand dichterbij komt kun je ook niet zeggen of je hem daadwerkelijk geraakt hebt, ze lopen immers gewoon door zonder dat ze schade lijken op te lopen, of hun schild nu in gebruik is of niet.
[/i]
Merk ik niets van.
[i]
- Een rode meter laat zien hoe vaak je nog op een tegenstander moet schieten voordat je deze neer krijgt. Het stomme is dat het hierbij niet uitmaakt of je een schot door zijn hoofd plaatst of hem in zijn tenen raakt.[/i]
Headshot werkt gewoon. Healtbar ook.
[i]- Het gebruik van granaten is niet realistisch, ze vliegen in een rechte lijn, als een hockey puck op het ijs.[/i]
Komt omdat het ding uit een grenade launcher geschoten wordt en ontworpen is als een hockypuck, een disc vandaar dat hij ook in rechte lijn.
|
|
Fugee
op 29-12-2007 om 11:24
[Niv: 4 / Exp: 200]
|
Ik ben het er wel allemaal mee eens; het vechten is gewoon niet superdiepgaand uitgewerkt. Maar ik denk dat in een game als deze dat ook helemaal niet nodig is. Het schieten, etc, is eigenlijk alleen maar bijzaak, het gaat allemaal om het verhaal. En wanneer je de gevechten als bijzaak ziet neem je diepgang voor lief, en dát is wanneer je je realiseert dat het gewoon lekker speelt.
|
|
Gast (84.197.110.xxx)
op 29-12-2007 om 11:31
|
heemaal mee eens, waardeloos spel }>
pluspunt is wel de verhaallijn
|
|
Vaizard
op 29-12-2007 om 12:53
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Volgens Takahashi is het tactische aspect zeer slecht te noemen. In het vroege Eden Prime level valt dit misschien nog niet zo op, in latere levels zul je merken dat je medesoldaten zeer incapabel zijn.
Het is daarom ook niet slim om je medematen zelf aanvallen te laten doen, dan kan je ze ook niet meer gebruiken als hun ze al hebben gebruikt. Het is juist net geweldig als je hun zelf de aanvallen laat doen die jij werkelijk wilt hebben om de actie cool en intens te maken.
- Je zit nooit zonder ammo.
Duh, maar wel als je te snel schiet, wat ik ook al zeker wel wat keren heb gehad. bietje doelloos argument van hem imo.
- Ieder geweer klinkt hetzelfde en gedraagt zich ook hetzelfde, of je nu met een shotgun of assault rifle stuurt.
Klopt imo ook helemaal niets van.
- Wanneer je schiet verschijnt er een oranje box alsof dit de enige plek is waar je de tegenstander kunt raken.
?!?! dit weet ik nog niet eens volgens mij lol? is dat niet gewoon als jij zegt dat dat mannetje aangevallen moet worden? en is dat niet rood? (kan aan mij liggen heb het al even niet meer gespeeld)
|
|
Gast (213.93.171.xxx)
op 29-12-2007 om 13:11
|
Sinds wanneer heeft hype te maken met de kwaliteit van een game?
|
|
Gast (212.187.6.xxx)
op 29-12-2007 om 13:48
|
Dude, dit spel is fictie. Deze man kijkt wel heel erg diep om dit spel aftekraken. Wie weet is het allemaal wel zo in het jaar 2250.. je weet het nooit.
EN VOOR DE MENSEN DIE MET DEZE GOZER EENS ZIJN, GA HET SPEL ZELF IS SPELEN STELLETJE FLAPDROLLEN!
|
|
Gast (212.187.6.xxx)
op 29-12-2007 om 13:52
|
Wie is die Takkehashi eigelijk moet hij zich niet met nieuws bezighouden inplaats van games?
|
|
Heer Mida
op 29-12-2007 om 13:54
[Niv: 4 / Exp: 190]
|
Wat boeit het wat deze kerel zegt? Mass Effect is gaaf.
|
|
Gast (213.93.206.xxx)
op 29-12-2007 om 14:15
|
volgens mij snapt ie het niet helemaal
|
|
Digital Knight
op 29-12-2007 om 16:23
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Dit is duidelijk zo'n Japanner waarbij de spleetogen iets te ver dicht zitten.
Het is dat, of hij heeft deze game gewoon totaal nooit gespeeld !
Want echt ieder punt is te weerleggen wat hier aangevoerd wordt, ik zal daarom ook niet eens de moeite nemen om hier alles punt voor punt te gaan verdedigen.
Maar het is wel duidelijk dat deze man al een mening had over het spel ver voordat hij het uberhaupt gezien had.
Tevens was ik niet op de hoogte van de "ontzettende" hype die er omheen zou hangen !
|
|
Gast (212.187.6.xxx)
op 29-12-2007 om 16:26
|
idd, spel werd juist te weinig gehyped!
|
|
Gast (86.91.82.xxx)
op 29-12-2007 om 16:35
|
stomme spleetogen ze kennu niks alleen maar boobs gluren :r
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 29-12-2007 om 18:26
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Dean Takahashi is de auteur van Opening the Xbox en The Xbox 360 Uncloaked, hij heeft dus een pak connecties binnen Microsoft. Microsoft heeft hem met de release van Halo 3 bijvoorbeeld voor $8000 spullen bezorgd om de game optimaal te kunnen spelen. Dan denk ik wel dat ze hem een kopijtje van Mass Effect hebben gegeven. Bij mijn weten is hij trouwens geen Japanner, maar een Amerikaan.
Gewijzigd door Joni Philips op 29-12-2007 om 18:28
|
|
Orian
op 29-12-2007 om 18:40
[Niv: 67 / Exp: 3361]
|
Ach ja, het afgekraakte deel is nog geen 1/20 van de hele game, dus waarom de game dan opeens slechts is?
overigens ben ik het op sommige punten met hem eens, maar de rest maakt dat weer dik in orde.
|
|
Gast (77.249.62.xxx)
op 29-12-2007 om 18:44
|
Hahaha.. Hoor alle shitboxboys hun spelletje verdedigen. Hahahaha.. Als het spel zo goed is als sommigen hier zeggen waarom verdedigen jullie het dan. Als het spel zo goed is hoeft dat toch niet? Hahaha.. Die Takahashi is een slimme man.
Groetjes.. *D
|
|
Digital Knight
op 29-12-2007 om 20:41
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Het is misschien dan wel een Amerikaan, maar daardoor is hij nog wel van Japanse afkomst, maar even al die gekheid daargelaten, is de kritiek op dit spel zo zinloos dat je het idee krijgt dat hij het gewoon werkelijk niet gespeeld heeft.
Ik snap trouwens niet waarom mensen in deze game zo vallen over kleine texture pop ins, terwijl dat in zo'n beetje iedere next gen game voorkomt, hoe dan ook heb ik het gezien in Crysis, en ook in Drakes Fortune en Ratchet & Clank, dus waarom mensen er niet over zeuren in die games en dan wel bij Mass Effect is me een raadsel.
En wat betreft zijn nodeloze punt dat vijanden niet zouden neervallen bij een hoofdschot (wat niet waar is btw) laat deze man dan eens Drakes Fortune spelen, daar zijn de tegenstanders helemaal bulletproof.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 29-12-2007 om 20:49
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Waar haal je vandaan dat hij van Japanse afkomst is? Ik heb daar nog geen bewijs van gevonden.
|
|
Digital Knight
op 29-12-2007 om 21:53
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Dit feit heeft hij ooit een keer uit de doeken gedaan toen hij een interview gaf op Gamecritic.com, en dat is al een hele poos terug.
Dit interview richtte zich met name op het boek "Opening the Xbox" waarin hij omschrijft hoe MS het hele Xbox project van start tot finish heeft aangepakt.
Men vroeg toen of hij ook wel eens een boek over een andere Console wou schrijven, en daar was hij toen niet zeker over, omdat hij ondanks zijn Japanse afkomst helemaal niet in staat was een conversatie te hebben in het Japans.
Zodoende weet ik dat hij in ieder geval van Japanse afkomst is.
|
|
Gast (194.122.105.xxx)
op 30-12-2007 om 06:20
|
mass effect zit vol met enorme bugs.
Hetzelfde met AC. Alleen kamt mass effect nog eens met texture distortion, waardoor het opvalt wanneer je de game speelt, dat de game gewoon too heavy is voor de 360. De opvolger van de 360 laat zich niet te lang meer wachten. Nog zon 2-3 jaar.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|