Veel games kennen een hype naarmate de release vordert, één van deze games was de Xbox 360 game Mass Effect. Nu de game eenmaal uit is tracht Dean Takahashi van Mercury News uit te leggen waarom de game zijn hype niet verdient heeft.
Om zijn mening goed over te brengen hebben we het even in onderwerpen verdeeld:
- Volgens Takahashi is het tactische aspect zeer slecht te noemen. In het vroege Eden Prime level valt dit misschien nog niet zo op, in latere levels zul je merken dat je medesoldaten zeer incapabel zijn.
- Je zit nooit zonder ammo.
- Ieder geweer klinkt hetzelfde en gedraagt zich ook hetzelfde, of je nu met een shotgun of assault rifle stuurt.
- Wanneer je schiet verschijnt er een oranje box alsof dit de enige plek is waar je de tegenstander kunt raken. Terwijl de vijand dichterbij komt kun je ook niet zeggen of je hem daadwerkelijk geraakt hebt, ze lopen immers gewoon door zonder dat ze schade lijken op te lopen, of hun schild nu in gebruik is of niet.
- Een rode meter laat zien hoe vaak je nog op een tegenstander moet schieten voordat je deze neer krijgt. Het stomme is dat het hierbij niet uitmaakt of je een schot door zijn hoofd plaatst of hem in zijn tenen raakt.
- Het gebruik van granaten is niet realistisch, ze vliegen in een rechte lijn, als een hockey puck op het ijs.
In hoeverre kunnen jullie je vinden in de genoemde kritieken?
|