Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

[Upd.] Eerste Assassin's Creed cijfer op straat


Door Rene Groen op 30-10-2007 om 20:44
Bron: Empire Online

We maken er geen gewoonte van, maar voor een game als Assassin's Creed maken we graag een uitzondering en laten we het eerste reviewcijfer voor jullie weten.

Empire Online krijgt de eer om het cijfer uit te mogen delen en krijgt vier van de vijf sterren, wat bij hun neerkomt op Excellent.

De review roemt vooral de menigte die je op straat zien, alwaar 150 verschillend geklede karakters tegelijkertijd door je beeld lopen. Verder is de reviewer te spreken over het opsporen van je targets, de bonusmissies en hte opbouwen van allianties, alsmede de verschillende manieren waarop het verhaal zich kan ontvouwen. Ook de keuze tussen stealth gameplay en directe actie zorgt ervoor dat veel het spel bij veel mensen in goede aarde zal vallen.

Dat het spel geen perfecte score krijgt ligt vooral aan de achtervolgingen. Waarschijnlijk heb je al filmpjes gezien waarin je schitterend van dak naar dak vliegt om weg te komen, maar helaas gaat dit springen automatisch en niet via een springknop. Het is hierdoor dat deze achtervolgingsscènes weliswaar spectaculair zijn, maar dat je het het gevoel hebt dat je er zelf maar weinig invloed op hebt.

De gehele review lees je hier.

[Update]

De review kwam vroeg, maar kennelijk zelfs iets té vroeg. Bovenstaande tekst is niet langer op de site te vinden, de review is namelijk offline gehaald met reden dat deze misleidende informatie zou bevatten m.b.t. de controls:

quote:
"Please note that the early review of Assassin's Creed that appeared here was published in error. The review contained misleading information about the game's control system which should be disregarded. Please wait for the final, full review, which will be published online on November 16th."


20:59  [Upd.] Rockstar verstuurt GTA IV dummy boxes
20:16  65nm chips in 40 GB PS3 model
 Reacties (30)
 Pagina: 1 | 2
Gast (77.251.152.xxx) op 30-10-2007 om 09:01
ach... als t springen t ergste is...

im2 op 30-10-2007 om 09:21 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik dacht nochtans dat RT+A gebruikt werd voor Free Running.

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-10-2007 om 09:30 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Wellicht is dat het starten ervan, het springen zelf is kennelijk volledig in handen van de computer, wat meteen verklaart waarom al die sprongen nooit mislukte

MaartenL (Redacteur) op 30-10-2007 om 09:30 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Is ook... Als je de RT inhoudt en gewoon A inhoudt gaat ie gewoon vooruit/omhoog in de richting dat je duwt... Dus dan springt hij ook automatisch.

Persoonlijk vind ik dat je er wel veel invloed op hebt want je kan mensen en stellingen omduwen om de vijand te vertragen...

Achja, voor mij zal dat minpuntje er niet zijn.

Gewijzigd door MaartenL op 30-10-2007 om 09:31

Nash op 30-10-2007 om 09:34 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Oh verassing, had een 5/5 of 10/10 verwacht als ik naar de cijfers lately kijk .

Hoop dat ze een moeilijkheidsniveau's hebben en dat de autojump op het hoogste niveau niet van toepassing is..

MaartenL (Redacteur) op 30-10-2007 om 09:36 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Er zijn geen niveaus en autojump is altijd van toepassing. En maar goed ook want als je al je jumps zelf moest timen dan zou de vloeiendheid en gemakkelijkheid van de besturing serieus verminderen.

Het is de bedoeling dat Altair als een racer bestuurt. Gas geven en overal overheen en dat weerspiegelt dus ook in de intuitive besturing.

Devilly op 30-10-2007 om 09:47 [Niv: 275 / Exp: 13756]
'..., maar helaas gaat dit springen automatisch en niet via een springknop.'

Dat vind ik toch wel een beetje zwak. Dat leek een van de leukere dingen van de game en dan flikken ze zoiets.

Gideon op 30-10-2007 om 09:50 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Kom op mensen, hadden jullie die niet door? De trailers lieten over duidelijk zien dat het springen automatisch ging naar mijn idee, absoluut ook geen verrassing. Vond het altijd al wat teleurstellend, maar vergelijk het met springen in bijv. The Legend of Zelda en je weet dat het alsnog heel tof kan zijn

ace_quorthon op 30-10-2007 om 09:51 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Idd jammer, maar niet onmisbaar. Het vechten zag er ook al niet echt realistisch uit, je kon een half uur met je rug naar de tegenstander staan. Het blijft een mooi spel natuurlijk, maar hoe hoger iets geprezen wordt, hoe meer het tegen kan vallen...

Gewijzigd door ace_quorthon op 30-10-2007 om 09:52

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-10-2007 om 09:52 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Sasuke: in een racer lijk je dan nog altijd meer invloed te hebben, daar gaat het gassen en bochten nemen immers ook niet automatisch.

Hoewel je het, zoals Gideon al zegt, wel terugziet in de trailers vind ik het toch wat nep. Het neemt een deel van de beleving weg, en games als Tomb Raider of Prince of Persia geven aan dat het ook tof kan werken.

Gast (217.166.140.xxx) op 30-10-2007 om 10:51
als het alleen om springen gaat lekker boeiend dat maakt tog niet zoveel uit

im2 op 30-10-2007 om 11:15 [Niv: 574 / Exp: 28719]
http://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed
Bij gameplay staat volgens mij de correcte besturing.

MaartenL (Redacteur) op 30-10-2007 om 11:35 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ingewikkeld om uit te leggen hoor ^_^

Ik heb er geen schrik in. Er is zoveel waar je rekening mee moet houden tijdens het vluchten dat zelf timen van jumps haast als een frustratie zou kunnen aanvoelen.

Qua Tomb raider en PoP is het duidelijk dat de controls daar goed werken maar het genre is ook meer actie-platformer (waar springen een groot deel van de kunst is).

Bij AC moet het gewoon enorm vloeiend gaan zodat je meer tijd hebt om op de rest te letten (publiek, omgeving, guards, doelwit, gebouwen en afstand er tussen) en dat is het belangrijkste.

Ik wil ook niet om de 3 gebouwen mezelf de hele tijd moeten te positioneren zodat je perfect die jump kan halen (en dat met 10 guards op je nek?).

Het controlsysteem past gewoon met de gameplay. Dit is gewoon een kleine hic-up die iedereen snel vergeet als ie eenmaal hevig in het spel bezig is...

Gewijzigd door MaartenL op 30-10-2007 om 11:37

Gideon op 30-10-2007 om 11:39 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik ben het Sasuke eens. Daarnaast is het niet zo dat je elke sprong goed afrond, je moet wel blijven kijken waar je heen gaat, of je mogelijkheden hebt om via die route te ontsnappen etc. Daarnaast is ongezien blijven ook een factor waar je rekening mee moet houden.

Limitbreaker op 30-10-2007 om 13:01 [Niv: 30 / Exp: 1475]
Denk zelf ook dat deze functie misschien wel es een meerwaarde heeft bij dit soort games.

Natuurlijk voelt alles dan een beetje geautomatiseerd, maar ik denk dat de frustratie groter is als je voor de zoveelste keer die sprong niet goed timed.

Gast (217.120.15.xxx) op 30-10-2007 om 13:22
Ik kan de review van Assassin's Creed niet vinden op de site die jullie als bron aanvoeren.

Hebben ze de review verstopt of ligt het aan mij? :?

MaartenL (Redacteur) op 30-10-2007 om 13:57 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Kan hem ook niet meer zien. Ik vermoed dat ze hem weggehaald hebben uit schaamte.

Ik vond het maar een erg zwakke review. 4-5 paragraafjes met stuff die duidelijk was uit trailers en voor de rest blijft hij stil. Hij vermeld niets over het kingdom, de combat, de mogelijkheden... Hij zei dat het publiek cool en verschillend was en dat je ze aan je zijde moest krijgen en toen klaagde hij over de achtervolgingen. Dat was het zowat...

Gewijzigd door MaartenL op 30-10-2007 om 13:58

ProGamer op 30-10-2007 om 15:38 [Niv: 26 / Exp: 1292]
Oke, nou mij lijkt het nog steeds een vette game ondanks dat je niet zelf mag springen

Fiercy Dragon op 30-10-2007 om 15:58 [Niv: 66 / Exp: 3297]
waarschijnlijk op last van ubisoft moeten verwijderen ivm nog niet verspreiden van review schijfjes... waarschijnlijk is deze review dus gebaseerd op trailers zodat de site een primeur zou hebben...

Smaps op 30-10-2007 om 16:03 [Niv: 19 / Exp: 939]
Rene,

Wat Sasuke probeert te zeggen met: Als een racer over de daken enzo. is dat het goed en vloeiend moet werken. Met de triggers versnel je zegmaar om snelheid te maken voor een jump en hoppa daar ga je! Sasuke heeft gelijk ook over het hem genoemde overdosis aan dingen waar je rekening mee moet houden. Ik ben niet teleurgesteld dat ze jump functie eruit hebben gelaten. Dit maakt de ervaring filmischer en minder frustrerend

Gewijzigd door Smaps op 30-10-2007 om 16:06

Gast (82.92.37.xxx) op 30-10-2007 om 16:39
Assassin's Creed
Please note that the early review of Assassin's Creed that appeared here was published in error. The reveiw contained misleading information about the game's control system which should be disregarded. Please wait for the final, full review, which will be published online on November 16th.
:?

Nelus op 30-10-2007 om 18:53 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik ben wel teleurgesteld, erg teleurgesteld. Het springen is een deel van de actie en de bevrediging van goed timen lijkt mij veel groter dan auto-jump. ''Ja maar als je niet goed timed ben je gefrustreerd.''
Als je niet goed timed en je komt ergens anders terecht dan is het timingsfout en het heeft uitdaging aangezien je dan een andere weg moet bedenken. Het is net zoals ontwijken van kogels ofzo, stel je bent Neo, en je ontwijkt de kogels, dan voel je je goed, maar als het automatisch gaat is er geen kunst aan.
En springen lijkt mij een groot deel van het spel, dus ik vind het erg jammer dat er zeg maar niet eens optie is om dit aan of uit te zetten ofzo.

Gast (82.156.113.xxx) op 30-10-2007 om 19:16
ze zouden eigelijk gewoon een stukkie van de stad als demo doen dat je kan kijken hoe de besturing is

Gast (82.72.230.xxx) op 30-10-2007 om 21:02
wat? niet zelf springen???? jammer..... Wat als je bijvoorbeeld naar de rand van een dak rent maar het dak waar je op wilt springen is te ver weg......sta je dan automatisch stil?? Mag het toch niet hopen!

Nebo op 30-10-2007 om 21:34 [Niv: 7 / Exp: 367]
Nou wel zelf springn blijkbaar?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed
Type:
Game
Releasedatum:
11-04-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media