Samen werken. Al jaren leert Sesamstraat ons de betekenis van die term en vooral hoe leuk dat eigenlijk is. EA Montreal vond dat ook een goed idee en besloot daarom op dat gegeven voort te borduren. Of Pino en Iniemienie echter aan Army of Two dachten, dat wagen wij te betwijfelen….
Communicatie is het sleutelwoord bij Army of Two. Het blijft niet bij commando’s zoals ‘aanvallen’, ‘die kant op’, of ‘bouw ‘aggro op’. Terwijl jullie beiden hangend aan één parachute naar beneden glijden, wordt er van beneden met raketwerpers geschoten. Je kan echter niet schieten en tegelijk ontwijken. Daarom moet jij door middel van commando’s (‘naar rechts’, ‘sta stil’, etc) aangeven wat jij wil gaan doen.
Het is daarom belangrijk om op vriendelijke voet met je partner te zijn. Schiet je teveel op hem of loop je te stuntelen, dan zal hij steeds meer je orders negeren en uiteindelijk zelfs de leiding overnemen. Mis je bijvoorbeeld teveel met het sluipschuttersgeweer dan zal je collega later het werk overnemen omdat ‘jij teveel loopt te kloten’ Je hoeft overigens niet al te aardig te zijn. Begint je maat je op je zenuwen te werken dan kan je rustig terugschelden.

We stipten al kort de vuurwapens aan en, mijn god, daar zijn er veel van. Je kan uit maar liefst dertig verschillende soorten schietijzers kiezen en de meesten hebben ook nog tien tot vijftien hulpstukken. Denk dan aan lasers, granaatwerpers, zaklampen, extra lange magazijnen en andere lopen. Daarnaast is het mogelijk het wapen te ‘pimpen’ door hem in goud of platina te dompelen zodat je de eigen Aggro-factor verhoogt.
Army of Two kan de ultieme co-op shooter worden – zowel alleen op de bank als op Xbox Live. Wij vragen ons alleen af of - in het eerste geval - de AI van je partner goed genoeg zal zijn om alle acties goed uit te voeren. Na jaren gamen zijn spellen met intelligente partners nauwelijks op een hand te tellen en al die teammoves zullen zeker wat van een AI vergen. Laten we hopen dat het EA Montreal wel lukt want deze wil ik namelijk echt spelen.
|