@ gast 194.269.216
als je zegt dat halo geen icoon is dan word je niet serieus genomen... en natuurlijk komen er in de eerste 6 maanden van een console alleen maar bagger uit, op die ene triple-A titel na...
zo vind ik dat als Halo geen unieke game noemt maar MGS wel, dat er gewoon iets niet klopt. a) zo beleef ik persoonlijk veel meer plezier aan halo dan aan mgs, hebben beide games veel kwaliteit in huis en een meeslepend verhaal.
tjah, zelda zal vast uniek zijn, maar dat is samen met GTA de enige serie die mij nooit heeft kunnen boeien en toch iconen zijn geworden...
en zelfde geld voor final fantasy, als je dat uniek noemt dan is een game als halo het ook...
en halo is niet bij de xbox release een triple-A titel geworden omdat het de enige goede game was, het was toendertijd de beste console shooter ooit, was het een adventure geweest dan was de game waarschijnlijk overschaduws door een adventure release op een andere console, maar toen halo uitkwam was het de enige triple-A shooter op de consoles...
dat halo 2 niet veel vernieuwing heeft vond ik persoonlijk niet erg (why change a winning formula?), ook al was de game technisch gezien waarschijnlijk al ingehaald door verscheidene andere games, qua fun factor is het nog steeds de beste xbox game ooit. Zo zijn de meeste final fantasy's ook niet heel vernieuwend (de laatste wel redelijk btw

), maar zijn het toch elke keer weer verdomd leuke games, omdat de fun factor verschrikkelijk hoog ligt, er een goed verhaal vertelt wordt enz. enz.
Star Wars:Knight of the Old Republic was ook zon pareltje, en deel 2 was daardoor ook een pareltje (omdat de veranderingen minimaal waren), maar de fun factor lag nog steeds net zo hoog als bij deeltje 1
zo kan ik wel eindeloos voorbeelden gaan geven maar ik denk dat je mn punt nu wel ziet...