Nieuws: FPS They nader bekeken
Door Rene Groen op 06-09-2007 om 16:07
|
Bron: IGN
|
Ik hoor het je denken (niet echt natuurlijk, maar werk even mee): "Alweer een First Person Shooter?" Het antwoord op deze simpele, doch begrijpelijke vraag is: "Ja."
Toch wil They een andere weg inslaan dan vele andere shooters, in onderstaande informatie krijg je wat meer informatie over deze game:
- Het spel is in ontwikkeling bij de Poolse ontwikkelaar IMC / Metropolis en ze brengen de game naar de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
- They speelt zich af over vier jaar, in de toekomst dus. De wereld ziet er net even anders uit, zo is Londen belaagd door verschillende terroristische aanvallen en is er niets anders over dan puin. Alsof dit nog niet gek genoeg is komt er ook nog eens een invasie van aliens die op hun beurt weer gemanipuleerd worden door Phantoms. Volgen we het nog?
- IMC / Metropolis wil They ontwikkelen als een spel dat vele mysterieën en puzzels met zich meedraagt. Het team heeft zich dan ook laten inspireren door series als Lost, the X-Files en Heroes. Verwacht dan ook vele onverwachte wendingen in het verhaal.
- Gebouwen kunnen (deels) kapot en daarmee kom je achter shortcuts of verborgen power-ups. Echter, als je een gebouw van te dichtbij sloopt kun je schade oplopen van de brokstukken. Ooit weleens onder een instortend gebouw gestaan? Waarschijnlijk niet, maar dat effect mag je dus verwachten.
- In een korte demo vielen vooral de indrukwekkende dag- en nachteffecten op, zo veranderen licht en schaduwen als de dag vordert.
- Zoals gezegd worden de aliens aangestuurd door zogeheten Phantoms, welke boven de aliens zweven. Eenmaal in gevecht heb je dan ook een keuze: richt je het vuur op de alien, of op de Phantom? Dood je de alien, dan zal de Phantom een nieuwe prooi zoeken of wegvliegen. Schiet je de phantom neer, dan zal de alien (vaak in de vorm van een robot) niets meer kunnen doen dan hersenloos rondlopen.
- Eén van de, zo niet dé grootste features uit They is je geweer. Klink natuurlijk weinig interessant, maar het spel draait niet zozeer om verschillende wapens, als wel credits om add-ons of upgrades voor je wapens te kopen. Op deze manier is het bijvoorbeeld mogelijk om een sniperrifle te hebben die granaten afschiet, of een geweer dat vijanden bevriest. Over kogels hoef je je geen zorgen te maken, deze werkt namelijk met energiekogels die je op kunt laden bij power generators.
Het customizen gaat nog verder dan bovenstaande, zo kun je zelfs aanpassen hoeveel kogels je afschiet en binnen welke afstand je dit doet. Er is gelukkig altijd een testgebied zodat je eerst even kunt kijken hoe de aanpassingen bevallen. Het doel van IMC / Metropolis is dat mensen online clans creeëren waar we veel verschillende wapens in terug zullen zien, wapens die ook geruild kunnen worden.
- Het spel zal pas in 2009 op de markt komen, de ontwikkelaar heeft dus nog even om al haar goede ideeën om te zetten tot een kwalitatieve game.
|
|
|
|
16:24 Molyneux over de toekomst en Fable 2
16:04 EA Playground toont haar spelen op screens
|
Reacties (2) |
|
Pagina:
1
|
|
LexDV
op 06-09-2007 om 18:15
[Niv: 11 / Exp: 538]
|
Klinkt als teveel hooi op de vork voor een onbekende uitgever! Maar wie weet...
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 06-09-2007 om 18:51
|
Onbekende Pools team...reminds me of oostbloktaferelen met Stalker, oftewel veel poeha en uitstel, en geen topper.
En als relatieve onervaren devver meteen voor PC, 360 en PS3, nah, bijna onmogelijk.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|