Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Review:

Shadowrun


Door Roderick op 07-06-2007 om 11:15
Bron: Gamed

Af en toe zitten er van die games bij die stilletjes richting release kruipen en vlak voor de release een hele stapel aandacht krijgen. Crackdown was één van deze games en werd door die aandacht een goed verkochte game. Shadowrun lijkt alle vorm van aandacht een beetje misgelopen. De game heeft wel E3 video’s gekend en dergelijke, maar vlak voor release bleef het angstvallig stil.

Het grootste probleem van een multiplayer-only game als Shadowrun is dan gelijk: hoeveel man spelen er als ik hem koop? Ben ik de enige, dan zijn er maar weinig mensen online en wordt de game nooit leuk. Gelukkig lijkt een bepaalde groep de game toch zeker te hebben opgepakt en is dat probleem opgelost. Het bijzondere is dat dit probleem gemakkelijk opgelost kon worden omdat er twee groepen gamers de game tegen elkaar kunnen spelen: PC gamers versus Xbox 360 in een multiplayer game. Een absolute primeur heeft Shadowrun dus zeker, al heeft het voor PC gamers flink wat voeten in de aarde. Voor deze groep is het namelijk een vereiste om een snelle PC (de systeemeisen van de game zijn hoog!), Windows Vista en (om online tegen Xbox 360 gamers te kunnen spelen) een Live Gold account te hebben. De grootste groep gamers zal dus waarschijnlijk Xbox 360 gamers zijn.


Zoals gezegd, Shadowrun is een multiplayer only game, dit wil echter niet zeggen dat de game geen verhaal kent. Shadowrun draait om een groot bedrijf, de RNA, die duizenden jaren oude magie in handen wil hebben om, naar eigen zeggen, de wereld veiliger te maken en een hele hoop winst te maken. Deze magie zit niet voor niets duizenden jaren verstopt want het ging lang, lang geleden flink mis rond deze speciale kracht. Nu de RNA de magie weer terug in de wereld wil hebben, is er ook een groep faliekant tegen het vrijkomen van magie in de nieuwe wereld. De guerrillagroep genaamd The Lineage probeert de RNA te stoppen bij het vrijmaken van magie in deze wereld. Rond een Mexicaans dorpje vindt de confrontatie keer op keer plaats tussen beide groepen en wordt er hard gevochten met vuurwapens, handwapens, technologie en magie (in kleine vorm). Op dit moment wordt er online en offline (met bots of via system link) gestreden tussen spelers.

Op het moment van vechten moet er een balans gevonden worden tussen wapens, verbeterende technologie en magie. Voor elke ronde kun je als speler uitrusting kopen in elk van deze drie categorieën. Wapens variëren van een automatisch machinegeweer tot een rocketlauncher en elk hebben ze hun voor –en nadelen. Er is zelfs een zwaard aanwezig in de game waarmee op korte afstand flink schade gedaan kan worden. In totaal zijn er in elke ronde twee wapens te kopen waarmee je het de hele ronde zult moeten doen. Je behoudt de wapens als je de ronde overleeft en moet ze opnieuw kopen als je het einde van de ronde niet levend ziet. Technologie bestaat uit verbeterende uitrusting die bijvoorbeeld voorkomt dat je je teamgenoten doodschiet of je reflexen verhogen. Ook is er een “paraglide” upgrade aanwezig waarmee je kunt zweven en gigantische sprongen kunt maken. De technologie behoud je ook als je doodgaat, maar moet toegewezen worden aan een knop op de controller. Er zijn vier knoppen gereserveerd voor die technologie die je tevens moet delen met magie. Een balans moet hierin dus gevonden worden.


Magie is min of meer opgedeeld in drie categorieën: healing, defense en offense. Healing magie betreft magie die je kunt gebruiken om jezelf en team te genezen of waarbij je ze terug kunt brengen na een pijnlijke dood. Defense magie is effectief op momenten dat je als team moet verdedigen. Magie bestaat dan uit het plaatsen van beschermende ‘muren’ waar de tegenstander in blijft plakken of een duwende kracht om de tegenstander ver bij je weg te houden. Offense magie kan twee dingen doen: je effectiviteit in de aanval verhogen en bij veel schade zorgen voor een tijdelijke vluchtweg om de krachten te herwinnen. Een stukje magie waar je meteen over leert en dat altijd handig kan zijn is teleport. Je beweegt in de richting waar je naartoe wil, activeert teleport en bereikt het punt in minder dan een seconde. Erg handig om uit een benarde situatie te komen of dichtbij de tegenstander te komen voor een vernederende kill.

Om te zorgen dat de enorme krachten van de magie de game niet uit balans trekt, zijn er maatregelen genomen. De eerste maatregel is, zoals eerder gezegd, dat je maar enkele vormen van magie aan een hotkey toe kan delen en je deze hotkeys moet delen met technologie. De tweede maatregel is de aanwezigheid van Essence wat een levenskracht inhoudt van waaruit magie kan worden gebruikt. Op het moment van gebruik van magie gaat je Essence omlaag en moet je wachten tot het weer opgeladen is. Verschillende spreuken gebruiken verschillende hoeveelheden essence en technologie kan de hoeveelheid te gebruiken essence in de weg staan.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   87
Sound   71
Graphics   73
Replay   85

Hate it or love it.
78


12:20  Diablo aankondiging op BlizzCon?
11:13  Shadow Hearts: From the New World
 Reacties (12)
 Pagina: 1
FreeMad op 07-06-2007 om 12:44 [Niv: 23 / Exp: 1164]
goed geschreven hoor roderick. maar zoals je al zij zijn er heel weinig vista gamers. ik ben er in totaal ongeveer 1 of 3 tegengekomen. en ik heb 150 mensen uit de dood teruggeroepen waarvan geen een vista gamer is.

Tristan op 07-06-2007 om 13:31 [Niv: 50 / Exp: 2525]
@FreeMad
150 X dezelfde maat van jou ??

Leuke combinatie magie en guns

dead cop op 07-06-2007 om 13:31 [Niv: 6 / Exp: 290]
wattan heb je ze stuk voor stuk gevraagd of ze vista gamers zijn.

dead cop op 07-06-2007 om 13:32 [Niv: 6 / Exp: 290]
tristan speel je bitefight

Tristan op 07-06-2007 om 13:39 [Niv: 50 / Exp: 2525]
@dead cop
Nope, af en toe kijk ik mee als een maat van mij speelt ;p. Ik ken het wel misschien in de toekomst ooit eens .

Edit je post de volgende keer .

Gewijzigd door Tristan op 07-06-2007 om 13:40

dark lars op 07-06-2007 om 15:02 [Niv: 108 / Exp: 5400]
nee das een achievement d8 ik zo weet hij dat

FreeMad op 07-06-2007 om 16:29 [Niv: 23 / Exp: 1164]
ja ik had al snel een achivement van 100 resurections maar geen een van reseroct van een andere platform daarom weet ik het. maar ik heb wel een achievement van crossplatform spelen.

NoCaH op 07-06-2007 om 19:09 [Niv: 5 / Exp: 240]
eerste potje dat ik speelde had ik die achievement al, van ressurect iemand van een ander platform. Dus of ik had geluk, of jij hebt pech :-)

FreeMad op 07-06-2007 om 21:11 [Niv: 23 / Exp: 1164]
dan zal ik wel ontzetende pech hebben

Master Killer op 08-06-2007 om 13:03 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Is de full versie dan al te koop? Ik heb gisteren de demo op mijn xbox 360 gespeeld. Toen ik de training levels had voltooid ging ik online in een public match. Alleen toen bleef die maar zoeken naar andere tegenstanders. Dacht ik even dat niemand die demo heeft en ook online is. Maar na 3 minuten had die eindelijk wat tegenstanders gevonden.

Ik vind alleen heel irritant dat je perse bij zoon stomme boom moet gaan staan om leven terug te krijgen. Ik had een optie gemaakt waaruit je kan kiezen voor de stomme boom healt systeem. Of voor een healt systeem waarbij die boom weg is en als je schade hebt en je loopt geen schade meer op dat je dan langzaam geneest. Zoals bij Gears of War.

Sn34ky op 10-06-2007 om 21:24 [Niv: 29 / Exp: 1464]
Ik ben hem meteen gaan halen toen ik de demo had gespeelt. Erg verslavende online mode

Gast (62.131.188.xxx) op 17-06-2007 om 19:17
master killer: kies voor het ras elf

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shadowrun
Type:
Game
Releasedatum:
01-06-2007
Ontwikkelaar:
FASA Studio
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media