De Tweede Wereldoorlog in games is inmiddels een afgelebberde boterham, dus gaat ook Call of Duty 4 voor een andere insteek. Deze insteek zal ook gebruikt worden voor de multiplayer, daarover wat nieuwe informatie.
De informatie is afkomstig uit PC Gamer Magazine en is als volgt:
- In multiplayer krijg je ervaringspunten die de statistiek van je karakter bepaalt. Als je een tegenstander dood krijg je 2 punten, doe je dit middels een headshot dan krijg je 3 punten. Mocht het zo zijn dat je iemand verwond, maar dat iemand anders deze speler dood, dan scoor je alsnog 1 punt. Het vergaren van punten doe je overigens niet voor niets, je krijgt er namelijk nieuwe ranks, skins voor je karakter en nieuwe wapens voor. Het systeem is zo geïmplementeerd dat ze later nieuwe unlockables kunnen toevoegen door middel van patches.
- In zowel single- als multiplayer zijn er zogeheten 'hardpoints' in de maps aangebracht. Op zo'n punt krijg je een voordeel over je tegenstander. Een voorbeeld is het punt waar een radio staat waarmee je een airstrike aan kunt vragen. Na het gebruik van een hardpoint zal deze weer neutraal worden.
- Er is een 'nieuw' gameplaytype, Realism Mode genaamd. Nieuw staat expres tussen haakjes, het is namelijk een type dat ze over hebben genomen van de mod community. In deze mode zul je sterven van één enkel schot.
- In de singleplayer zullen er voertuigen aanwezig zijn, deze ontbreken echter in de multiplayer. Hier is voor gekozen om de maps klein te houden, terwijl voertuigen juist beter bruikbaar zijn in grote maps. In singleplayer krijg je echter wel voertuigen, zo neem je onder andere plaatsn in een Cobra assault helicopter en kun je serieuse schade aanbrengen bij je tegenstander.
|