Na vier Splinter Cell delen besloot Ubisoft dat het echt anders moest. Deeltje vier sloeg al een beetje een andere weg in, maar uiteindelijk bleek het principe hetzelfde. In Splinter Cell: Conviction wordt dit anders. Geen donkere omgevingen meer om in te sluipen, maar volledig verlichte omgevingen.
Mathieu Ferland, producer van Conviction, gelooft echter dat de spelers positief zullen reageren, ze werken al sinds het begin van de ontwikkeling nauw samen met de fans om daarvoor te zorgen. Eens ze de nieuwe mogelijkheden zagen, waren ze allemaal enthousiast. Moest er toch nog iets mislopen, dan keert Ubisoft met het vervolg op Splinter Cell: Conviction terug naar de oude gameplay. De veranderingen in de serie zijn niet noodzakelijk definitief.
Het gebruik van sociale stealth en contextsensitieve bewegingen betekent ook dat je in deze game veel meer kunt dan in vorige delen terwijl de besturing eenvoudig blijft. Het is een mooie winnaar om het Splinter Cell merk uit te breiden en Ubisoft is een aardig bedrijf omdat ze zo veel innovatie toelaten. De producer is ook blij dat de pers enthousiast reageerde op de beelden die getoond werden op de Ubi Days in Parijs.
|