Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Preview:

Half-Life 2: Episode Two


Door Martijn Steinpatz op 25-04-2007 om 00:06
Bron: Gamed

Valve had twee jaar nodig om de eerste Half-Life af te krijgen en zes jaar voor het vervolg. Gabe Newell en collega’s besloten daarom het volgende deel in episodes te verdelen, want naar eigen zeggen hadden ze anders met pensioen gekund als Half-Life 3 was uitgekomen. Helaas heeft Episode Two ook te kampen met vertragingen. Komende september verschijnt hij op PC, PS3 en Xbox 360, en dat is toch weer twaalf maanden vertraging.

En op het eerste gezicht vraag je je af waarom, want grote vernieuwingen lijken er niet te zijn. Qua tegenstand bijvoorbeeld. Onze schattige moordkevertjes, de Antlions, krijgen gezelschap van gloeiende collega’s die zuur in plaats van bloed hebben – zoals in Aliens. De Combine op hun beurt beschikken nu over Hunters: agressieve gorilla-achtige robots die een aardige klap en trap uitdelen en Striders naar jouw positie kunnen dirigeren.


Reden tot paniek dus, ware het niet dat er eindelijk een wapen is waarmee je die ellendige langpoten goed te grazen kan nemen: de Strider Buster. Pak deze op een pompoen lijkende kleefbom met de Gravity Gun, vuur hem af richting de buik van de Strider, wacht tien seconden en schiet vervolgens de bom en langpoot aan flarden met je pistool. Lekker handig, maar vooralsnog is dat het enige nieuwe wapen.

Veel andere (grote) innovaties zijn er eigenlijk niet. Goed, we hebben een wagen met mitrailleur waar twee mensen in kunnen, zombies die bovenop het voertuig kunnen springen, Vortigaunts met Mortal Kombat moves en vijanden die granaten kunnen teruggooien. Verder zijn er volgens Valve wat verbeteringen op het gebied van A.I. en graphics en ze hinten naar minder lineaire velden, maar dat was het ook eigenlijk.


Het ziet er daarom naar uit dat Episode Two grotendeels meer van hetzelfde wordt. Is dat erg? Nou… nee. Want na het bekijken van de trailers snap je weer waarom je om zeven uur ’s avonds begon met spelen en het ineens drie uur ’s nachts was toen je voor het eerst op de klok keek. De beelden beloven wat we van de serie inmiddels gewend zijn geraakt, spannende intense gameplay die je tot het einde aan je PC of TV scherm gekluisterd houdt.

Want deze Half-Life heeft, vergeleken met Crysis, weliswaar wat mindere graphics, maar wie maalt daarom als hij in een claustrofobisch gangenstelsel wordt opgejaagd door een gigantische Myrmidont? Irrational Games probeert dan het wiel opnieuw uit te vinden met het intrigerende Bioshock, een rennende zombie die zich aan de voorkant van je buggy vastklemt en vervolgens je ogen er probeert uit te steken terwijl je in volle vaart van een schietende helikopter wegscheurt doet je de Big Daddies toch – even – vergeten.

Pagina: 1 | 2


00:06  Suda 51 over Grasshopper projecten
00:05  Sigma krijgt SE, Europa krijgt hem niet
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Tecnomic NL op 25-04-2007 om 00:32 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Dit wordt heerlijk straks, 5 spellen voor de prijs van een Heb Half-Life 2 altijd al willen spelen en op de Xbox had ik die kans. Helaas heb ik het spel maar 15 minuten gespeeld, simpelweg vanwege de belabberde framerate. De Source Engine was toen duidelijk niet bestemd voor de current-gen consoles.

Maar goed heb er echt zin en hopelijk weet Valve de release in september nu wél te realiseren. *zucht*

Gewijzigd door Tecnomic NL op 25-04-2007 om 00:33

Gast (62.194.199.xxx) op 25-04-2007 om 00:38
Ik ben vooral benieuwd naar de dualcore support , dit gaat een vd eerste worden waarbij de 2e core ook echt wat doet. Of iniedergeval dat heb ik altijd begrepen....

Paul_jambers op 25-04-2007 om 02:43 [Niv: 68 / Exp: 3394]
ik wil alleen weten hoe het verder gaat want van deel2 bij lange na niet zo boeiend als deeltje 1
maar misschien als je half life 2 en alle episodes achter elkaar speelt dat het dan wel weer gekker is
we zullen zien

Gast (82.170.219.xxx) op 25-04-2007 om 07:50
wat ?????

'Hierdoor hopelijk geen ‘Highway 17’ taferelen, toen je door de eentonige actie zat te sméken om een einde aan die snelweg.'

highway 17 kon mij niet lang genoeg duren. het was briltjant en vooral met die brug dan, ik had echt het idee dat ik 100 meter boven de grond stond te koordansen.

Nelus op 25-04-2007 om 09:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Inderdaad, ik ben het eens met die gast boven me. Die highway was supervet!

Ik zit echt te wachten op deel twee van de episodes. De graphics blijven gewoon mooi

Martijn Steinpatz op 25-04-2007 om 09:24 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Oh tot en met die brugscene was het probleem niet, het was alleen dat hele stuk snelweg daarna waar ik vervelend van werd. Officieel heette het hoofdstuk 'Sandtraps' (of zoiets) maar het was nog steeds dezelfde snelweg en op den duur ging ie ECHT vervelen.

im2 op 25-04-2007 om 17:47 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Dit wordt heerlijk straks, 5 spellen voor de prijs van een

Ik hoop dat het idd voor de prijs van één is

PopeShizzle XVI op 25-04-2007 om 20:08 [Niv: 1 / Exp: 56]
vers

Gewijzigd door PopeShizzle XVI op 25-04-2007 om 20:09

Gast (85.145.36.xxx) op 30-04-2007 om 20:35
LOL grahpics zijn een stuk beter zegt vavle :

ALLES kan kapot ^^ (check plaatje huis) nieuwe shaders + geupdate texturds ^^^ SUPER GO VALVE LOVE YOU !@!!

Gast (86.89.70.xxx) op 19-10-2007 om 11:47
:X

Gast (217.121.84.xxx) op 22-10-2007 om 16:59
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Gast (217.121.84.xxx) op 22-10-2007 om 16:59
:? :? :? :? :? :? :? :? :?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Orange Box
Type:
Game
Releasedatum:
14-12-2007
Ontwikkelaar:
Valve Software
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media