Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Hands-On:

Forza Motorsport 2


Door Rene Groen op 20-04-2007 om 11:41
Bron: Gamed

Donderdagmiddag, 19 april 2007. Onder het geraas van opstijgende vliegtuigen lopen Martijn en ondergetekende het kantoor van Microsoft binnen. Wat we precies mochten verwachten was op dat moment nog onduidelijk, maar al snel werd deze vraag opgehelderd.

Na een korte presentatie over de toekomstige games voor de Xbox 360, waarbij we titels als Assassin’s Creed, Blue Dragon en GTA IV natuurlijk liever vandaag dan morgen zien, kwam ook Forza Motorsport 2 voorbij. Hoewel we teleurgesteld werden door het nieuws dat het spel van mei doorgeschoven werd naar juni, was er ook positief nieuws; een preview build van het spel was aanwezig op een demopod! Tijd dus om de controller ter hand te nemen en de banden te laten gieren.

Om te beginnen is het spel prima speelbaar voor mensen die geen ervaring hebben met games als Project Gotham Racing of Gran Turismo, er zijn namelijk vele hulpmiddelen in te schakelen die het begin wat makkelijker maken. Zo kun je er niet alleen voor kiezen om automatisch bijremmen aan te zetten, maar tevens om een ideale lijn voor je uit te tekenen. Op deze manier leer je jezelf aan hoe je een bocht dient te nemen, zodat je de hulpmiddelen later uit kunt schakelen.



Het racen zelf voelde al goed, maar je moet er uiteraard geen Need For Speed racestijl in gooien. Gas geven op de lange stukken, maar tegelijkertijd inhouden bij de bochten is belangrijk. Blijf je de gasknop ingedrukt houden in de bochten dan vlieg je er al snel uit en loop je een flinke achterstand op. Tegelijkertijd moet je er ook op letten dat je de andere auto’s met rust laat, met beuken bereik je niets anders dan een penalty en aan strafseconden heb je niets. Positief is dat je veel keuze hebt bij het kiezen van een auto, hoewel het aan te raden valt niet meteen met de snelste Ferrari te gaan scheuren en het rustig op te bouwen.

Hoewel we nog slechts enkele banen konden kiezen, drie om precies te zijn, zagen ze er al goed uit. Perfect was het helaas nog niet, zo waren de gebouwen op de achtergrond nog niet afgewerkt en verdienen ook de auto’s nog wat aandacht, maar er werd ons toevertrouwd dat deze elementen nog aangepast zullen worden. De rest van de tracks (alsmede de elementen naast de track) zagen er al verzorgd uit, met wat extra aandacht zal het spel op grafisch gebied dan ook goed scoren.



Hoewel we over de framerate van het spel geen klagen hebben, was dit toch een puntje waar nog aan gewerkt zal worden om het nog net wat beter te maken, iets wat we natuurlijk alleen maar toe kunnen juichen. Het lijkt er dus op dat we in juni een mooie racegame tegemoet kunnen zien, aangezien het spel op 15 mei al in Amerika verschijnt, kunnen we echter al cijfers tegemoet zien alvorens het spel bij ons in de schappen ligt.

Hierboven vind je een kleine impressie van onze ervaringen met Forza Motorsport 2. Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat je nu moet wachten tot juni om meer te weten te komen over de game, de komende dagen zullen we in drie features namelijk kijken naar verschillende elementen uit het spel. Zowel de Career, Online als Customization optie zullen uitgebreid aan bod komen, we hopen daarmee het wachten iets dragelijker te maken.


11:45  Forza 2 - Career
11:11  Sony brengt Q2 line-up
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Tecnomic NL op 20-04-2007 om 11:47 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Ben benieuwd naar de overige specials! Moet zeggen dat de laatste lading screens er al beter uitzien. En ja verder een must-have natuurlijk...

LUPUS op 20-04-2007 om 13:31 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Oh, waren jullie er ook? Toch jammer dat we geen handen geschud hebben.

Enfin, ik heb Forza Motorsport 2 hier een half jaar zitten bashen en ik heb ook de versie van gisteren gespeeld, dus ik moet maar eens met de billen bloot.

Er is inderdaad een heleboel veranderd aan het spel. Het is nu daadwerkelijk bestuurbaar en het ziet er ook best aardig uit, maar ik kreeg er totaal nog geen realistisch gevoel bij. De auto's reden soepel en het snelheidsgevoel was goed, maar het ontbrak het spel wat aan gevoel. De Crysler-conceptsportwagen voelde voor mij niet anders dan de aloude Ferrari F40. En dat vind ik toch opmerkelijk.

Ik denk dat MS er goed aan doet niet van de daken te schreeuwen dat dit spel dé concurrent van GT5 is. Daarvoor oogt en speelt het te weinig realistisch. Het speelde soepel en leuk - maar het straalde nog te weinig AAA-uit.

Gast (81.204.55.xxx) op 20-04-2007 om 15:01
@ LUPUS:

wanneer komt GT5 ook al weer uit? Mjah d8 ik al.

Je kunt het zowieso nog forza 2 nog niet vergelijken met GT5. Beiden zijn nog niet uit en van GT5 hebben we nauwelijks wat gezien, en aangezien dat spel veel later uitkomt dan mag het van mij part ook wel ietsjes beter zijn.

Als je forza motorsport 1 vergelijkt met GT4 dan heeft forza over het algemeen hoger gescoort (als je alleen al kijkt naar de 2 grootste websites, IGN en gamespot). Welke beter is laat ik aan de racefans over, ik ga mensen niet voorschrijven wat ze moeten spelen of vinden.

Wat ik probeer te zeggen is, trek nog geen conclusies. Ik weet dat de voorgaande delen van GT goed waren, maar toch, even afw8en is het best.

Je gaat FF13 ook niet met een andere JRPG vergelijken die binnenkort op de markt komt.
1. FF13 komt pas over 1-2 jaar.
2. we hebben nog nauwelijks wat van gezien.

Zuigertje op 20-04-2007 om 15:02 [Niv: 118 / Exp: 5884]
vergeten in te loggen

LUPUS op 20-04-2007 om 16:36 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Zuigertje, ik merk enkel op dat ik het niet verstandig zou vinden als Microsoft gaat roepen dat FM2 de concurrentie aangaat met Gran Turismo. Het is niet iets dat vanuit mijzelf opborrelt, want Microsoft heeft dat nadrukkelijk wel gedaan bij het eerste deel.

Nu snijden ze zich echter behoorlijk in hun vingers. Forza 2 ziet er aardig uit maar het komt nog niet in de buurt van de gratis GT5-demo op de PlayStation 3.

Zo hikte ik gisteren in mijn gele sportwagen alweer achter een ronduit lelijke, zelfs cartoonachtige, Subaru Impreza aan.

Gewijzigd door LUPUS op 20-04-2007 om 16:37

Zuigertje op 20-04-2007 om 16:51 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Lupus:

Hoezo is dat niet verstandig? Deel een scoorde gemiddeld hoger dan GT4.

En of deel 2 dat gaat doen? Dat zullen nog wel zien. Maar om nu te zeggen dat het een slechter spel is omdat het slechtere graphics heeft dan de GT5 demo.... Talk to many hands.

Roderick op 20-04-2007 om 17:39 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gran Turismo is ook alles behalve realistisch imho. Dat is ook vreselijk moeilijk als je met zo'n enorme hoeveelheid wagens en tracks komt. Wat ik het belangrijkst vind is een gebalanceerde en belonende gameplay en bij de GT serie ben ik flink uitgekeken op het superongebalanceerde careergedeelte. GT5 zou voor mij niet winnen op gfx (want die zullen geheid beter zijn dan FM2), maar pas winnen als ze daadwerkelijk wat doen aan die vreselijk uitgekauwde career mode.

LUPUS op 20-04-2007 om 19:07 [Niv: 81 / Exp: 4043]
In Gran Turismo 4 voelt elke auto anders. Dat alleen is indrukwekkend gezien het enorme aantal auto's, maar de auto's voelen ook nog overtuigend.

Als je bij Forza een klein tikje je pookje een kant opschuift, zie je de auto vanuit een niet bestaande middenas naar die richting bewegen. Bij Gran Turismo bewegen de auto's daadwerkelijk vanuit de wielen. Het is een verschil dat je misschien niet met het blote oog ziet, maar als je eenmaal van op de hoogte bent, is het wel storend. Ik schreef zelf Colin McRae 3 in één keer af toen een ralycoureur mij wist te vertellen dat er niks klopte van de autogedragingen in het spel. Forza 2 hanteert datzelfde probleem minder uitbundig, maar het zit er nog wel in.

Overigens haal jij, Zuigertje, graag de cijfers aan. Een groot gedeelte van gamers trekt zich daar echter niks van aan en als je dan op verkopen afgaat, is Forza ontzettend klein in verhouding tot een Gran Turismo. Nog een reden om mij de uitspatting te ontlokken dat MS niet moet gaan roepen dat zij een GT-killer in huis hebben. Dat is het niet.

Forza 2 stevent af om een leuk racespel te worden met een mooi arsenaal auto's, lekker kleurrijke graphics en goede online ondersteuning. Een ultrarealistisch racespel is het in de essentie al niet, hoe graag Microsoft het ook uitspreekt.

im2 op 20-04-2007 om 21:01 [Niv: 574 / Exp: 28719]
...met wat extra aandacht zal het spel op grafisch gebied dan ook goed scoren.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben

Roderick op 20-04-2007 om 22:56 [Niv: 417 / Exp: 20866]
LUPUS: ook ik heb het middenas probleem in Colin 3 ervaren, maar als je racet op incar view kun je er beter mee spelen waardoor het toch wel een geniale ervaring is.

GT4 besturingen heel erg verschillend vind ik wel meevallen, voornamelijk met een goed setje banden ging t allemaal een beetje richting hetzelfde type.

FM is qua sales idd geen match voor GT, maar eigenlijk zou polyphony gewoon eens teleurstellende resultaten moeten boeken, want het enorme talent dat ze bezitten hebben ze nou niet bepaald gebruikt de laatste jaren. Ik wil iets nieuws in de GT serie en ik weet zeker dat ze t kunnen.

Zuigertje op 20-04-2007 om 23:44 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ LUPUS:

No offense maar jij praat als een dikke GT fan.

En ik haal cijfers erbij omdat dat het enige is waarop de lezers op kunnen baseren. Ze hebben er niks aan als ik ga uitleggen waarom ik GT of FM beter vind, want ik kan een fanboy zijn, een hater, of gewoon een dikke troll. Dat is nu wat jij doet.

Gewijzigd door Zuigertje op 20-04-2007 om 23:45

BigT op 21-04-2007 om 08:34 [Niv: 14 / Exp: 724]
je kan de scores van GT4 en FM1 niet gaan vergelijken
- Gran Turismo 4 zat al aan deel 4 en nam grote delen over van GT3 zodat (enkel wat nieuwe tracks en vele autos, maar niet vernieuwend op ander vlak) waardoor een lagere score. Ook al steekt GT4 ver boven GT3 uit, door meer gameplay.
- Forza was een totaal nieuw spel waar men niet kon oordelen over eventuele beter uitgewerkte ideen van voorgaande delen.


Gewijzigd door BigT op 21-04-2007 om 08:36

Cain op 21-04-2007 om 11:36 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@LUPUS,
De spellen zijn niet echte race simulatoren. Daarvoor moet je in de richting van GTR denken. Alleen is die weer veel te moeilijk voor de gemiddelde gamer.
Neemt natuurlijk niet weg dat zowel GT en Forza goede spellen zijn met een veel groter en gevarieerder aanbod aan merken en types.
Voor de rest is Forza gewoon dé concurrent van GT, hoe je het ook wend of keert. Maar idd, voorlopig is het nog geen GT killer.

LUPUS op 21-04-2007 om 12:18 [Niv: 81 / Exp: 4043]
@Zuigertje: ik ben niet heel bekend met de term Troll, maar als het voor iemand op moet opgaan hier dan ben jij dat. Man, je schiet helemaal in een verdedigingsstand omdat ik Forza 2 op bepaalde punten bekritiseer!

Ik wil ook best even verduidelijken dat ik géén GT4-fan ben. Als autofanaat is het spel het prachtigste op de markt. De auto's zien er zo goed uit en het gevoel erbij klopt zó goed dat ik er soms kriebels van krijg. Als gamer mag het spel half door de grond zakken. De kunstmatige intelligentie rijdt élke race dezelfde voorspelbare rondjes en beukt jouw ongenegeerd als je op hun route zit. Zo hoort dat niet. Ook erger ik me rot aan de rijexamens die je moet afleggen om te vorderen in de Carreer.

Zo een beetje genuanceerder? Troll.

Gast (86.80.186.xxx) op 26-04-2007 om 08:39
Meh, doe mij Guitar Hero II maar.

Rawk!

- Frans, Gamer.nl

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Forza Motorsport 2
Type:
Game
Releasedatum:
08-06-2007
Ontwikkelaar:
Turn 10 Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media