Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Veel nieuwe info van Lair


Door Rene Groen op 13-04-2007 om 14:33
Bron: IGN

Eerder vandaag kon je al een berg screenshots, alsmede een video van Lair bekijken. We voegen hier nu ook nog een hoop informatie aan toe.

In een preview van IGN leren we het volgende over het spel:

- Op dit moment zit het spel in de alpha fase, binnenkort zal de beta versie echter bereikt worden. Het is uiteindelijk de bedoeling om het spel in juli in de (Amerikaanse) schappen te krijgen.

- Het spel zal een demo krijgen op het PlayStation Network, het is echter onzeker wanneer deze zal verschijnen.

- Het verhaal zal in lineaire vorm verteld worden om zo het verhaal te kunnen vertellen. Binnen de missies krijg je wel een grote mate aan vrijheid, zo kun je zelf beslissen of je de grondgroepen uit wil schakelen of in de lucht wil blijven.

- In tegenstelling tot eerdere gedachten is het niet mogelijk om van de draak af te gaan en (op de grond) te voet te vechten. Factor 5 legt uit dat je een berijder van een draak bent en geen soldaat. De studio heeft er wel moeite in gestoken om verschillende soorten gameplay te introduceren in andere gebieden. Zo zul je soms wel alleen op de grond staan, maar is dit enkel om zo bij je draak te komen en de lucht in te gaan.

- Het is mogelijk om de draak aan de grond te zetten en daar, al dan niet met vuur, chaos aan te richten. Als je op de driehoek van je controller drukt eet je een soldaat op en geef je daarmee health terug aan je personage.

- De studio heeft getracht om de draak niet een simpel vliegtuig te maken, maar een levend personage die een onderdeel is van de actie.

- Gedurende het avontuur zal Lair steeds nieuwe gameplay variaties aan de gamer aanbieden. Hoewel in het begin de nadruk ligt op het vliegen en doden van andere draken kun je deze later zelfs beet pakken, evenals objecten die je als wapen kunt gebruiken door ze (gericht) los te laten. Hoewel er nog meer mogelijk zal zijn wilde de studio hier nog niet al teveel over kwijt.

- In het begin kun je met het vuur veel schade aanrichten, later kom je draken tegen die hier geen last van hebben en die je dus op een andere manier aan zult moeten pakken. Een voorbeeld is dat je naar een andere draak over springt en diens berijder van de draak af werkt. Een ander voorbeeld is door de controller te tilten en zo met je eigen draak tegen die van een ander te rammen. Omdat je de controle krijgt over de snelheid waarmee je dit doet kun je verschillende variaties aanbrengen.

- Het tilten met de controller heeft nog werk nodig, zo meldt IGN. Soms maak je bewegingen als een 180 spin terwijl dit niet de bedoeling was.

- De physieke aanvallen zijn niet alleen handig om andere draken mee uit te schakelen, ze vullen tevens je Carnage meter voor grotere multipliers. Hoe hogere scores je haalt, hoe beter de medaille je verdient aan het einde van een level. Dit systeem is vergelijkbaar met de Star Wars games die Factor 5 eerder maakte. Hoe meer medailles je haalt, hoe hoger je op de leaderboards komt te staan en daarnaast krijg je er ook nog eens beloningen voor, bijvoorbeeld nieuwe bewegingen. Tevens is Lair één van de eerste games die Trofeeën aan PlayStation Home toe zal voegen. Details hiervan zijn er nog niet, wel is bekend dat deze trofeeën ook zullen komen als Home pas ná het spel zal verschijnen.

- Sommige omgevingen in het spel zullen vernietigbaar zijn, hoewel dit van object naar object en van level naar level gaat. Het is dus niet zo dat in ieder level alles kapot gaan. Zaken die kapot kunnen zijn bijvoorbeeld kratten en tonnen (evenals andere objecten die normaal makkelijk te vernietigen zijn), IGN verteld echter dat het nog niet heel erg veel was.

- Factor 5 geeft aan dat het spel op een solide 30 fps draait in zowel 720p als 1080p. IGN was onder de indruk, daar levels een grootte kunnen hebben van 32 bij 32 kilometer. Om dit mogelijk te maken gebruikt Factor 5 een streaming technologie. Ook het water ziet er indrukwekkend uit, evenals de boten en objecten die in dit water zijn. Deze elementen beperken zich echter wel tot de oppervlakte, het is dus niet zo dat dat je water tegen de boten aan kunt duwen om ze tot zinken te brengen.

- Meteen in het eerste level leren we werken met troepen in het water en in de lucht, zo zul je eerst diverse schepen uit moeten schakelen, waarna diverse draken uit de lucht komen en je deze aan moet pakken.

- De draken zijn nog wat lastig te onderscheiden op een afstand, om wat meer duidelijkheid te brengen is ervoor gekozen om vijandige draken blauw vuur te geven en je eigen draak rood vuur. Toch zegt IGN dat het, ondanks dit verschil, soms toch nog wat lastig is om het onderscheid te maken.

- Het vliegen is relatief simpel, toch geven de controls met de Sixaxis nog geen exacte precisie. Toch werkt het geheel goed, zo bestuur je immers geen vliegtuigen, maar draken die ook een eigen wil hebben, wat het geheel realistischer maakt.

- Als je eenmaal weet wat je uit wil schakelen helpt een lock-on mechanisme je om dit doel te bestoken. Helaas werkt het systeem nog niet helemaal goed, als een gelockte draak langs je vliegt verlies je soms het overzicht van waar je eigen draak heen gaat.

- Eén van de leuke elementen is dat de gevechten op de grond lijken op die van een RTS engine. De twee strijdmachten vechten onafhankelijk van je eigen controls en de uitkomst van het gevecht staat niet van tevoren vast, waardoor onverwachte dingen kunnen gebeuren. Dit betekent tevens dat het niet altijd zeker is dat je eigen soldaten die van de tegenpartij tegen kunnen houden, waardoor je ze soms een helpde hand zult moeten bieden.


14:41  Bethesda koopt Fallout rechten
14:24  Japan krijgt Crisis Core datum
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (81.245.241.xxx) op 13-04-2007 om 15:11
er is werk aan de winkel!

Gast (82.173.115.xxx) op 13-04-2007 om 15:33
Dit wordt geen topper-must-have denk ik. Draken boeien mij sowieso niet, dus voor is het geen titel, maar sowieso vind ik het allemaal wat te ambitieus. Gevechten met draken, grote omgevingen, veel dingen onscreen.

Ik snap die massiveness niet, het gaat altijd ten kostte van het detail van de individuele charchters, het worden al gauw klonen van elkaar.

Joni Philips (Eindredacteur) op 13-04-2007 om 15:45 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Omdat in een echte oorlog alle gevechten 1 vs 1 zijn?

Devilly op 13-04-2007 om 16:46 [Niv: 275 / Exp: 13756]
"Het tilten met de controller heeft nog werk nodig, zo meldt IGN. Soms maak je bewegingen als een 180 spin terwijl dit niet de bedoeling was."
Misschien even erbij zetten dat dit vaak gebeurt als het de bedoeling is de tegenstander (boven je) te rammen.

Lijkt me nog steeds een leuke game. Vooral als ze de tiltcontrols nog goed uitwerken, wordt deze game zeker van mij.

Weazel op 13-04-2007 om 17:15 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Lijkt mij ook wel geinig.

Gast (87.66.224.xxx) op 13-04-2007 om 17:24
ik wil niet zeiken maar moet physiek niet fysiek zijn?

im2 op 13-04-2007 om 20:07 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het zou veel leuker zijn als je álles kon vernielen

Nelus op 13-04-2007 om 23:16 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja ik vind het nog matig. Zeg maar, geen topper voor mij. De setting lijkt me wel vet maar ik was totaal niet onder de indruk van de gameplay trailers en die indivuduele vrijheid vind ik veels te beperkt, dat wordt hier ook bevestigd.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lair
Type:
Game
Releasedatum:
23-11-2007
Ontwikkelaar:
Factor 5
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media