Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Kojima praat ons bij over MGS 4


Door Rene Groen op 03-04-2007 om 21:16
Bron: Kotaku

We willen natuurlijk een datum weten, maar helaas zit dat er nog niet in. Gelukkig heeft Kojima ook andere dingen te zeggen over het spel, en daar nemen we dan maar genoegen mee.

De Metal Gear Solid serie bestaat 20 jaar, Kojima dacht echter niet dat het zover zou komen. Sterker nog, toen hij zijn eerste Metal Gear Solid game maakte dacht hij niet eens dat deze verkocht zou worden. Hoewel deze eerste game in vergelijking met de latere spellen misschien op elkaar lijken heeft hij steeds nieuwe features en technologieën toegevoegd, waardoor het nooit voelde alsof hij aan dezelfde game aan het werken was.

Door de betere consoles werd Kojima in staat gesteld om fundamentele veranderingen aan te brengen in de serie. Deze veranderingen hebben ervoor gezorgd dat hij Metal Gear kon blijven maken, zo ook het vierde deel voor de PlayStation 3. Van dit laatste deel is het design af en zijn de scenario's geschreven, en je kunt zeggen dat ze nu bezig zijn met de 'shooting stage' van een film. Omdat ze de lat hoog hebben gelegd voor zichzelf is de ontwikkeling erg lastig op ieder gebied.

Het onderwerp gaat naar de rumble, een functie die altijd erg belangrijk was in de reeks, maar ontbreekt bij de PlayStation 3. Kojima geeft aan dat hij het een gemis vind, en dat hij graag ziet dat hij deze alsnog kan gebruiken, zelfs als hij deze op het laatste moment moet implementeren. Ze zullen dan achter wel een afweging moeten maken, Kojima heeft namelijk grootse plannen die los staan van de rumble functie, en het team zal moeten kijken of ze deze feature erin zullen laten of juist verwijderen voor de rumblefunctie. Hoewel hij, zoals aangegeven, zeker interesse heeft in de rumble functie zal hij dit later echter niet middels een patch doen. Tevens geeft hij niet aan of een rumble en motion-sensing functie naast elkaar kunnen bestaan in het spel. Moest hij echter kiezen tussen de twee, dan gaat de rumble zeker voor.

Kojima voelt de druk achter Metal Gear Solid 4 in combinatie met de PlayStation 3, maar hoeft deze door de ontwikkeling van Final Fantasy XIII niet alleen te dragen.

Eerder had Kojima aangegeven dat het vierde deel van Metal Gear Solid de laatste zou zijn. Op deze uitspraak lijkt hij nu iets terug te komen, als het spel namelijk goed valt bij de gamers wil hij best terug keren als producer voor het spel. Op deze manier kunnen nieuwe, opkomende directors MGS maken terwijl hij een oogje in het zeil houdt en onderwijl aan andere, nieuwe projecten kan werken.

Ook in dit gesprek liet Kojima zich niet uit over een versie naast die van de PlayStation 3. Volgens hem is Sony's console als een filmtheater, waarvoor de game dan ook bedoelt is. Enkel wanneer een game op een DVD niveau (zijn verwijzing naar de Xbox 360) kan werken zou deze multiplatform kunnen gaan.

Als laatste praat Kojima nog over zijn keuzes in het leven. Mocht hij nooit aan games begonnen zijn dan zou hij ook wel een filmproducent willen worden. Echter, hij is nog steeds niet op games uitgekeken en wil hier dan ook graag in verder gaan. Zijn inspiratie voor dit werk haalt hij dan ook uit diverse onderwerpen, 24 uur per dag. Alles wat hij ziet of leest inspireert hem bij zijn games.

Met dank aan Tecnomic NL voor het melden van dit nieuws.




21:24  Engelse PS3 verkoop daalt fors
20:38  Nintendo vergeet hardcore gamers niet
 Reacties (18)
 Pagina: 1
onno op 03-04-2007 om 21:17 [Niv: 16 / Exp: 781]
hopelijk komt dat allemaal naar voren

Nelus op 03-04-2007 om 21:21 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Die man blijft een geval apart Zo zie je maar weer dat MGS4 niet op de 360 zal komen, omdat de DVD te klein is...face it!

Ik kan snappen dat die rumble feature een gemis is omdat bij MGS3 het bijvoorbeeld werd gebruikt om aan te duiden dat er een vijand dichtbij is, zoals het kloppen van het hart, dat ging via de rumble. Ik hoop echt heel erg dat Sony alsnog een rumble feature maakt. Zo stom van ze dat ze het er niet in hebben gedaan.

im2 op 03-04-2007 om 21:55 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Zo zie je maar weer dat MGS4 niet op de 360 zal komen, omdat de DVD te klein is...face it!

Hij zei niet dat het niet op een dvd kan, hij zei dat een 360-versie enkel mogelijk is als MGS4 op een dvd kan

Zuigertje op 03-04-2007 om 22:14 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nelus:
Nee het past niet op 1 DVD, maar wel op meerdere DVDs.

Een spel op meerdere CDs/DVDs was nog nooit een issue geweest. Totdat de PS3 voor een andere mediaformaat koos, namelijk blu-ray. Nu gebruikt elke fanboy de excuus dat DVDs wisselen kut is (kzeg niet dat jij een fanboy bent Nelus ).

Kojima zei dat het spel op de 360 zou kunnen draaien, en dat het op een DVD kan passen zou dat moeten. Hij zou gewoon de geluidskwaliteit wat kunnen minderen en van 1080p naar 720p gaan. Heb je een normale geluidsinstallatie thuis dan zou je het verschil niet merken, en wie the hell heeft nou weer een 1080p HDTV... 0,1% van alle mensen?

Ik begrijp best dat hij het beste van de beste wilt, maarja om deze redenen het niet te porten naar de 360 vindik jammer. Want is het niet zo dat de 360 het niet aan kan. (fanboys intrepreteren dit weer op een andere manier ).

Nelus op 03-04-2007 om 22:23 [Niv: 526 / Exp: 26310]
DVD's switchen is niet kut maar het brengt wel de nodige kosten met zich mee voor de developers, waardoor ze zich zoveel mogelijk aan één DVD willen beperken, dat is gewoon best kut

Zuigertje op 03-04-2007 om 22:30 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nelus:

Err.. sorry kwil je niet beledigen maar omg helllooo!!

DVDs kosten niks, data erop overbrengen ook niet. Of een spel op 1 of 3 DVDs komt, de developers zullen op financieel gebied het haast niet merken.

1 blu-ray is een stuk duurder dan 3-4 DVDs. Blu-ray heeft de ochtendlucht net geproefd. Het wordt nog niet door veel fabrikanten in productie gebracht waardoor het nu nog erg duur is.
Maar zelfs hierdoor, zullen de developers niet terugdeinzen.

Bij het poorten van een game speelt de opslagmedia geen factor wat betreft de kosten. Althans, deze gamegeneratie niet.

wackyprofessor op 03-04-2007 om 22:40 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Niet om stoer te doen Zuigertje maar ik heb er één en enkele kennissen hebben een 1080p tv, niet veel mensen hebben het maar redelijk veel mensen hebben een 720p tv daar willen ze ook van kunnen genieten?
Nuttelose discussie trouwens, totdat ik het van Konami zelf of van Mr.Koijima hoor dat MGS4 ook op de X360 gaat verschijnen geloof ik het.. voor de rest mogen jullie verder dromen. Dromen is niet slecht. Ach hebben we de DVD en Blu-ray kwestie weer, Sony heeft een futurproof machine en Microsoft loopt een beetje de feiten achter na.
Ach MGS4 zou op meerdere disk's kunnen, maar het is toch veel simpeler en makkelijker door middel van Blu-ray. Als we een nieuwe opslag medium (is al haast zeker) krijgen dan is dat Blu-ray.

Gewijzigd door wackyprofessor op 03-04-2007 om 22:41

Nash op 03-04-2007 om 22:48 [Niv: 73 / Exp: 3656]
lol volgens mij vergeet je ook waarom hij het op BR uitbrengt... was het niet zo dat alles uncompressed in trueHD en fullHD weergeven zou kunnen worden, dus de gedeeltes die hij als cinematic wil laten ervaren. DVD ondersteunt deze codecs niet, of heb ik nou een hele verkeerde indruk hier. Je moet niet alleen naar grootte kijken in dit geval maar ook naar de ondersteuning. Alles kan wel compressed worden maar dan zal er ook kwaliteitsverlies zijn ookal is dit niet merkbaar maar ik denk niet dat Kojima dat zou willen voor zn meesterwerk...

Zuigertje op 03-04-2007 om 23:05 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nash:

Mythe:"uncompressed data is beter dan compressed data".

Zou je wel denken, klinkt logisch. Maar het tegendeel is waar. Dit geldt voornamelijk voor gamedata die ze moeten streamen.
Dus de mijn gegeven mythe niet uit de context trekken

Nelus op 03-04-2007 om 23:19 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Aaaaah whatever In mijn ogen is Blu-ray beter Kan je wel zeggen dat ik een Sony bril op heb, kan me niet schelen!! Sony heeft een goeie indruk bij mij achter gelaten qua blu-ray techniek.


Nash op 03-04-2007 om 23:30 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Mjah als dat zo is dan zou ik niet met een andere reden kunnen komen waarom hij niet op een dvd past. Misschien ben ik daarom geen gameontwikkelaar en jij waarschijnlijk ook niet. We kunnen wel gaan roepen van het moet passen, of dat het op meerdere dvd's kan maar zolang de ontwikkelaar (kojima in deze geval) het zelf niet bevestigd, hebben discussies als deze geen enkel zin.

Ik wacht gewoon af en zie wel hoe het loopt. Zelf denk ik dat MGS4 niet op een 360 kan draaien als Kojima echt wilt laten zien wat de PS3 kan want zou dit wel mogelijk zijn dan zou het eigenlijk betekenen dat de verschillen minder groot zijn dan men doet geloven.

Zuigertje op 04-04-2007 om 06:57 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nash:

Het past niet op een DVD omdat 1080p gewoon ruim 2x zoveel ruimte inneemt als 720p. Tis echt belachelijk hoeveel meer ruimte dat nodig heeft.
Kojima heeft zelf gezegd dat het op de 360 kan draaien. De geruchten komen niet zomaar uit de lucht vallen.

@ Nelus:

Blu-ray is ook beter, voornamelijk omdat het meer opslagruimte heeft. Maar is het echt nodig?


Maargoed dit is een eindeloze discussie. Begrijp me niet verkeerd, kben geen MS fanboy ofzow. Kheb ook een Wii, en binnenkort ook een PS3.

Nash op 04-04-2007 om 07:39 [Niv: 73 / Exp: 3656]
ja k maar lees mn laatste stuk...vind ik zelf wel logisch...

Timo_ op 04-04-2007 om 07:45 [Niv: 41 / Exp: 2060]
Niet alleen eindeloos maar ook met verkeerde feiten

Zuigertje op 04-04-2007 om 07:48 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ timo:

ok... nice inbreng...

Gast (82.173.115.xxx) op 04-04-2007 om 07:56
Dit soort opmerkingen gaan niet alleen om capciteit, dorks. Het hele home-theater, DVD en TV channel vergelijk tussen PS3, 360 en Wii, behelst ook gfx, hardware-eisen en allerlei andere aspecten. Dit vergelijk heeft al vorig jaar ook al eens gemaakt omtrent de power van elke console. Het komt er simpelweg op neer dat ALS ie al op de 360 komt, dat het dan een gedowngrade crapversie wordt. En dat daar voorlopig totaal geen sprake van is, dit is nou echt zo'n gespecialiseerd PS3 game die net zoals Killzone, Drake's Fortune en Heavenly Sword totaal niet mogelijk is op de 360 wegens het gebrek aan Cell-power. Omdat die console gewoon technisch inferieur is. Live with it.

Weazel op 04-04-2007 om 13:26 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Ik hoef geen schijfjes te wisselen (gelukkig).
Maar is niet fijn zoiets toch?.
Mensen klagen tenslotte ook al als het loaden van een game langer dan 5seconden mocht duren

Kingsora op 05-04-2007 om 13:44 [Niv: 70 / Exp: 3475]
Wat zeggen jullie nu dat een paar extra dvd's geen extra kosten meebrengt goed laat ons het eens ff bekijken

stel dat MGS4 op de 360 uitkomt en hij heeft 4dvd's voor nodig is best realistisch als je weet op hoeveel dvd's blue dragon uitkomt, dat wilt dus zeggen 2 euro per dvd(kweet de exacte prijs ni)

Extra kosten= 2*3euro= 6euro per game extra

laats ons zegge dat die game 2 miljoen keer verkocht wordt best een realistisch getal voor een game als MGS4 dat komt dus neer op

6*2 000 000 = 12 miljoen euro aan opbrengsten dta ze mislopen vind ik toch best wel veel.

Maar goed uiteindelijk zouden ze dan nog altijd wel er opbrengsten aan over houden de vraag is natuurlijk zou dat genoeg zijn???

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Type:
Game
Releasedatum:
12-06-2008
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media