Nieuws: Sega Racing: "tiltsensor is troep"
Door Roderick op 14-02-2007 om 21:32
|
Bron: CVG
|
Een spraakmakende wissel is het zeker geweest: Sony ruilde de rumble na een lange zaak met Immersion in voor een tiltsensor, die 'toevallig' werd ingebouwd na de goede ontvangst van de motion sensor in de Wii controller.
De reacties van ontwikkelaars zijn wisselend. Voor Factor 5 (Lair) was het een bepalende factor voor de ontwikkeling van Lair. Aan de andere kant zijn er ontwikkelaars, waaronder Kojima, die klagen over het ontbreken.
Zo ook Sega AM, dat momenteel werkt aan Sega Rally Revo voor de PS3 en Xbox 360. Zij vinden de SIXAXIS tilt kortweg troep, en geen enkele vorm van vervanging voor de rumblefunctie.
quote: Tilt control's not difficult to do. Fundamentally, though, the whole tilt control thing is rubbish. It's no compensation for rumble.
|
|
|
|
21:36 Hoofd verkopen UK stopt ermee
20:50 Bepaal de laatste Crackdown achievements
|
Reacties (22) |
|
Pagina:
1
|
|
im2
op 14-02-2007 om 21:39
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Ik vind de SIXAXIS belangrijker dan de rumble maar beide is natuurlijk altijd beter
|
|
Devilly
op 14-02-2007 om 21:47
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Mij persoonlijk lijkt de tiltfunctie ook een grotere meerwaarde te hebben dan de rumble, maar dat kan ik natuurlijk pas met zekerheid zeggen als ik dat ding in huis heb.
|
|
wackyprofessor
op 14-02-2007 om 21:52
[Niv: 224 / Exp: 11181]
|
Ik had ze liever allebei gehad.. zou mooi zijn geweest als Sony zo graag iets nieuws wilde ze een soort van Rumble in hadden gestopt dat als je bijv van links wordt beschoten dat dan de richting waarvandaan je beschoten wordt trilt.
Maarjah immersion hé..
|
|
Roderick
op 14-02-2007 om 21:56
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Tja, tis lastig he. Rumble is zo vertrouwd dat ik niet meer zonder wil, maar iets nieuws is ook érg aantrekkelijk. Voorlopig is de tilt maar zo weinig gebruikt dat ik voor rumble kies, maar daar kan zo verandering in komen.
|
|
Gast (213.17.31.xxx)
op 14-02-2007 om 22:56
|
en ik hem het probleem dat ik de rumble in een controller niet eens meer voel :'(
|
|
lil_mik3
op 15-02-2007 om 00:30
[Niv: 15 / Exp: 743]
|
vergeleke met de wii is deze tiltsensor cker troep jah
|
|
Nelus
op 15-02-2007 om 00:35
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik had het liefst gewoon beide gewilt. Vergelekn met de wii is de tiltsensor best troep maar ja, de PS3 specialiseert zich ook niet in die tiltsensor, het draait er niet helemaal om. Maar ik vind dat gebrek aan rumble echt jammer.
|
|
Gast (81.204.55.xxx)
op 15-02-2007 om 01:14
|
Kzou eigenlijk wel tilt willen voor de 360 controller.
Maarja, zou daarvoor rumble niet willen opgeven.
|
|
Gast (81.82.168.xxx)
op 15-02-2007 om 01:25
|
mayby zal je mooier beeld hebben op ps3.maar ik zou me niet in het spel kunnen inleven zonder rumble. dat trillen gevoel bij het driften enz
zou ik tog missen B.V formula1 op ps3 ik mis het gevoel als ik over een curvstoon raas en bij de start die wielspinning mis ik jammer voor zo'n game maar je leeft je echt niet in bij het gamen en dat is heel jammer voor een top spel.jammer |( |( |(
|
|
Gast (82.173.92.xxx)
op 15-02-2007 om 02:12
|
lil_mik3 houd die fanboy reacties maar voor je...Ik denk dat Sega ook niet zo blij zal zijn met de Wii mote.
De titlfunctie werkt gewoon en hij werkt goed. Of ik rumble ga missen?
Ik heb de laatste maand eens de proef op de som genoemen en bij alle games de rumble uitgezet...de eerste week miste ik het wel...nu merk ik het nog eens niet mee, het is gewoon een kwestie van wennen. De tiltfunctie van de SIXAXIS zal zeker een toegevoegde waarde habben op het blak van gameplay, of ik de rumble ga missen? Nee, eigenlijk niet.
|
|
Gast (80.56.5.xxx)
op 15-02-2007 om 09:40
|
ik merk rumble alleen tijdens filmpjes, op de psp en ds dit het ook niet dus ik zal het niet missen.
|
|
Zaghi
op 15-02-2007 om 13:27
[Niv: 3 / Exp: 153]
|
ik zal de rumble niet heel erg missen maar het is toch jammer want de DUAL SHOCK heeft wel de beste rumble vind ik persoonlijk.
|
|
Gast (86.88.35.xxx)
op 15-02-2007 om 14:22
|
@ 80.56.5, Ik ben toch met me DS Rumble Pack :p
|
|
Gast (84.84.40.xxx)
op 15-02-2007 om 15:07
|
hun hoofden zijn troep
|
|
Nash
op 15-02-2007 om 15:14
[Niv: 73 / Exp: 3656]
|
Ik zelf ben sinds kort weer met consolegamen begonnen (PS2), en in het begin had ik niet eens in de gaten dat ik de tril voor de dualshock2 aan kon zetten. Eenmaal aangezet maakt het wel degelijk verschil uit echter denk ik naar eigen ervaring dus dat het gemis van de rumble wel snel vergeten zal worden (na een paar weken)
|
|
Gast (82.93.65.xxx)
op 15-02-2007 om 17:06
|
tja,de wavebird van de cube heeft ook geen rumble(de standaard ctrlr wel),maar die mis ik niet.sony heeft gewoon een keus gemaakt,en developers hebben altijd wel wat te klagen.trouwens,de wii en de ps3 zijn echt niet met elkaar te vergelijken.tip:koop een wiips360:-0
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 15-02-2007 om 17:22
|
Ik weet wat troep is : hun games en talent.
|
|
rolf
op 15-02-2007 om 18:16
[Niv: 101 / Exp: 5058]
|
ze zeggen toch dat de tiltsensor troep is? ga het dan niet hebben over rumble vs tilt het gaat er om dat de tiltfunctie van de ps3 (schijnbaar) niet goed werkt.
|
|
DarthTedious
op 15-02-2007 om 18:29
[Niv: 46 / Exp: 2276]
|
Er was toch laatst een artikel dat zei dat die controller ook uitvalt? Betekent dit niet dat de Siaxis volledig en compleet troep is?
...Tijd voor de Siaxis ver. 2.0
|
|
Gast (81.246.179.xxx)
op 16-02-2007 om 01:22
|
die tilt sensor is echt een slechte kopie van de wii mote.
|
|
Gast (217.122.200.xxx)
op 18-02-2007 om 09:33
|
Het is leuk... Kan leuk zijn. Een hele slechte WiiMote. Ik vindt het idd ook troep. Doe mij maar rumble.
|
|
LUPUS
op 18-02-2007 om 14:54
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
Nou nou, Sega beargumenteert het ook wel goed hoor. -_-
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|