Nieuws: [Upd.] Sixaxis met Rumble mogelijk?
Door Joni Philips op 01-02-2007 om 12:23
|
Bron: 1Up
|
Sony is al enkele jaren bezig om te bewijzen dat hun patenten op Force Feedback verschilt van die van Immersion, maar die rechtszaak gaat niet goed en Sony dreigt een groot bedrag te moeten betalen aan het bedrijf.
Dat is iets wat ze liever niet doen want Microsoft heeft enkele jaren terug een deel van het bedrijf gekocht en dus werd de Force Feedback/Rumble uit de PS3 controller Sixaxis geschrapt. Splitfish beweert nu een oplossing te hebben voor Sony, zij hebben voor een andere aanpak gekozen waardoor hun Rumble patenten verschillen van die van Immersion. Splitfish biedt Sony nu dan ook aan om tegen betaling hun controller ook te laten trillen. Sony heeft nog niet gereageerd op het aanbod.
[UPDATE]
Sony besluit, geheel verwacht, niet op het aanbod van Splitfish in te gaan. In een mededeling tegen 1Up zegt Sony:
quote: We have had no contact with this company and continue to have no plans to include FF [force feedback] in SIXAXIS.
|
|
|
|
12:36 GTA SA succesvol in Japan
11:42 Tecmo met nieuwe franchise naar 360
|
Reacties (32) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (193.172.170.xxx)
op 31-01-2007 om 11:04
|
PLEASE SONY DOE HET! Dan is het de beste controller van deze war. :D
|
|
Gast (81.241.222.xxx)
op 31-01-2007 om 11:26
|
Als de spellen het niet ondersteunen ben je er ook niets mee. D'OH!!!
|
|
rolf
op 31-01-2007 om 11:37
[Niv: 101 / Exp: 5058]
|
dat kan niet,niet met de huidige ps3 athans. de ps3 kan geen rumble zenden.
dat is wat ik gehoord heb dan.
Gewijzigd door rolf op 31-01-2007 om 11:38
|
|
crono
op 31-01-2007 om 12:17
[Niv: 63 / Exp: 3156]
|
Het is maar een heel klein stukje code en het zenden daarvan is nog minder dus ik zou niet in kunnen zien waarom die geen rumble zou kunnen sturen.De computer zelf hoeft er niet op gebouwed te zijn ofzo,tis gewoon software matig,of dacht je dat ze op de psx er daar al 3 jaar van te voren rekening mee hadden gehouden???
|
|
Gast (89.220.1.xxx)
op 31-01-2007 om 12:53
|
Is dit nou echt de reden dat er geen rumble in de sixaxis zit? Toch zielig dan dat Sony altijd beweerd heeft dat de motion sensor anders niet goed zou werken. K*tbedrijf als je het mij vraagt.
|
|
Gast (213.93.15.xxx)
op 31-01-2007 om 13:10
|
hoop dat het werkt want dan is het idd de beste controller tot nu toen...(<< mijn mening)
|
|
im2
op 31-01-2007 om 13:25
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Dan heb je 600 euro betaald voor een ps3 en dan zit er niet eens rumble bij en de launchgames kunnen ze idd voorzien van een update maar ik denk dat dat toch wel een grote aanpassing zal zijn
|
|
Gast (213.119.131.xxx)
op 31-01-2007 om 13:35
|
ze moeten het wel doen vind'k. Maar de game's die nu al uit zijn ondersteunen het wel niet, maar de game's in ontwikkeling kunnen het dan wel ondersteunen ;)
|
|
Devilly
op 31-01-2007 om 13:40
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Het gaat niet zo nodig om de games, maar eerder om de consumenten, denk ik. Eigenlijk kan Sony het niet maken dat de huidige PS3 bezitters geen rumble hebben, maar degene die dan over een tijdje een PS3 gaan kopen dat wel meteen hebben.
|
|
Gast (82.74.86.xxx)
op 31-01-2007 om 14:09
|
mensen denken zo te zien dat sony het expres er niet bij heeft gedaan maar toen ik dit las "Dat is iets wat ze liever niet doen want Microsoft heeft enkele jaren terug een deel van het bedrijf gekocht en dus werd de Force Feedback/Rumble uit de PS3 controller Sixaxis geschrapt" leek het voor mij meer op dat ze soort van genoodzaakt werden om het te schrapen of ik lees het verkeerd :P
|
|
Gast (84.194.129.xxx)
op 31-01-2007 om 14:43
|
kunde eigenlijk ne ps3 uiit amerika importere?
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 31-01-2007 om 14:45
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Laat het me zo zeggen, ze zijn niet zo geneigd geld te betalen als een deel van de winst naar MS gaat.
|
|
Gast (82.201.11.xxx)
op 31-01-2007 om 14:45
|
why? begin nou maar eerst het pookje op de goede plaatst te zetten want hoe de huidige controllers zijn van de Ps2/3 is gewoon niet te doen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 31-01-2007 om 14:45
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Enkel in shooters werkt het opzet niet goed, op de PS2 heeft de controller al bewezen verdienstelijk te zijn.
|
|
Nelus
op 31-01-2007 om 15:18
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik hoop dat ze alsnog via een ander bedrijf die tilt in de controller krijgen, met dit bedrijf gaat er een deel van de winst naar Microsoft, dat mot natuurlijk niet. Ik vind dat de rumble echt wel veel uitmaakt.
|
|
Roderick
op 31-01-2007 om 16:12
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Gaat Sony toch niet op in, let maar op.
|
|
Gast (83.116.224.xxx)
op 31-01-2007 om 16:47
|
@ 1e gast, wat beste controller van deze war?!
Ik weet niet hoowr maar de wii controller heeft 3D motion sensor en de PS3 2D... En de Wii controller heeft rumble dus dan is de Wii controller qua functies het beste. En ik vind het PS controller design zoiezo NIET FIJN in de hand liggen. 't is maar een mening, maar ik denk dat velen deze delen dat nintendo de beste controller heeft van deze generatie (Ookal had de sixaxis rumble).
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 31-01-2007 om 16:56
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Sony heeft ook 3D motion controller. Je kunt omhoog/omlaag, naar links/rechts en voor/achteruit.
|
|
Gast (81.204.55.xxx)
op 31-01-2007 om 17:06
|
@ joni:
Helemaal geweldig hoor. Maar als je ze allebei 3D vindt dan is die van sony "doom1 3d" en die van de wii "gears of war 3d".
Hopelijk is mijn vergelijking een beetje te volgen:).
|
|
Gast (83.116.224.xxx)
op 31-01-2007 om 17:19
|
Joni: Waarom is een spel als wii sports dan niet mogelijk op de Wii... Owja, omdat het tog egt alleen maar omhoog/omlaag en links/rechts motion is. Ik heb zelf een PS3 import thuisstaan en ik kan je garanderen dat dit de waarheid is... Eindredacteur die niet zo goewd ingelicht is ;)
|
|
Gast (85.145.65.xxx)
op 31-01-2007 om 17:41
|
Ik vind de motion sensor klote bij de ps3, het besturen van motorstorm werkte voor geen meter met de motoren. de auto's ging iets beter.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 31-01-2007 om 18:07
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@ 83.116.224.xxx: Zelfs de naam Sixaxis verwijst naar een 3D dimensionale bewegingsmogelijkheid. De WiiMote heeft ook een soort pointer software, die zorgt ervoor dat je spellen als Wii Sports niet op de PS3 kunt spelen.
Even de Wikipedia entries van de twee controllers gequote. Zoals je kunt zien is de bewegingssensor bij beiden hetzelfde, de WiiMote heeft gewoon nog iets meer. (tenzij je een light gun ook als bewegingssensor gaat beschouwen)
A major feature of the Sixaxis is the ability to sense both rotational orientation and translational acceleration along all three dimensional axes, providing a full six degrees of freedom.
The Wii Remote has the ability to sense both rotational orientation and translational acceleration along three dimensional axes, providing six degrees of freedom, through the use of Analog Devices ADXL330 accelerometers in the Wii Remote.
The Wii Remote also features a PixArt optical sensor, allowing it to determine where the Wii Remote is pointing
|
|
LUPUS
op 31-01-2007 om 18:12
[Niv: 81 / Exp: 4043]
|
Oh tuurlijk kan het wel. Maar ze wachten er op zijn Nintendo's een jaar of twee mee, zodat iedereen daarnaa alsnog controllers met trilling koopt.
|
|
Gast (81.71.39.xxx)
op 31-01-2007 om 19:24
|
als ze dit doen verklaar ik ze meteen voor gek...
had het dan verdomme meteen ingedaan
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|