Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[Upd.] Sixaxis met Rumble mogelijk?


Door Joni Philips op 01-02-2007 om 12:23
Bron: 1Up

Sony is al enkele jaren bezig om te bewijzen dat hun patenten op Force Feedback verschilt van die van Immersion, maar die rechtszaak gaat niet goed en Sony dreigt een groot bedrag te moeten betalen aan het bedrijf.

Dat is iets wat ze liever niet doen want Microsoft heeft enkele jaren terug een deel van het bedrijf gekocht en dus werd de Force Feedback/Rumble uit de PS3 controller Sixaxis geschrapt. Splitfish beweert nu een oplossing te hebben voor Sony, zij hebben voor een andere aanpak gekozen waardoor hun Rumble patenten verschillen van die van Immersion. Splitfish biedt Sony nu dan ook aan om tegen betaling hun controller ook te laten trillen. Sony heeft nog niet gereageerd op het aanbod.

[UPDATE]
Sony besluit, geheel verwacht, niet op het aanbod van Splitfish in te gaan. In een mededeling tegen 1Up zegt Sony:

quote:
We have had no contact with this company and continue to have no plans to include FF [force feedback] in SIXAXIS.



12:36  GTA SA succesvol in Japan
11:42  Tecmo met nieuwe franchise naar 360
 Reacties (32)
 Pagina: 1 | 2
Gast (81.204.55.xxx) op 31-01-2007 om 21:47
@ joni:

err waarom ga je uitleggen wat de sixasis precies is met een lap tekst. We zijn hier niet achterlijk (random troll gaat natuurlijk antwoorden:"blijkbaar zijn jullie dat wel"). Je weerlegt mijn argumenten niet eens, je zegt alleen maar dat de ps3 controller wel gezien wordt als een 3D sensor.

In 1 van je eerdere posts deed je alsof de PS3 controller on par is met de Wii mogelijkheden. Ik zeg simpelweg dat dat niet zo is.

Joni Philips (Eindredacteur) op 31-01-2007 om 22:04 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@81.204.55.xxx. Mijn laatste post over de Sixaxis was niet op jou gericht, ik zeg specifiek op wie die post gericht is, namelijk de gast onder je. Die beweerde dat de motion sensor van de PS3 maar 2D is, terwijl ie toch 3D is. Ik reageer met die post niet op jouw post, dat is nu eenmaal jouw mening die ik niet moet weerleggen, maar ik heb ook nooit gezegd dat de Sixaxis even goed is als de WiiMote, de bewegingssensor is dat echter wel. Lees nu goed het onderstaande, dan zal je zien waarom ik zeg dat die dingen gelijk zijn en waar de WiiMote juist wel het verschil maakt.

beide controllers hebben 6 graden vrijheid, dat wat het verschil maakt tussen de 2 controllers is geen bewegingssensor, maar een plaatssensor. (zoals bij een light gun) Dat blijkt ook uit mijn laatste post. Kijk maar gewoon naar de racers op beide systemen, die zou je perfect kunnen porten naar elkaar qua besturing. Kijk naar Blazing Angels, die zal op beide systemen identiek zijn qua besturing. Het deel wat de Wiimote geavanceerder maakt is niet de bewegingssensor, maar de combinatie van de bewegingssensor en de plaatssensor. (Bij Wii boxing is het niet alleen belangrijk dat je de juiste beweging maakt, maar ook op de juiste plaats richt)

Roderick op 01-02-2007 om 12:24 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Roderick (Eindredacteur) op 31-01-2007 om 16:12 [Niv: 125 / Exp: 6225]
Gaat Sony toch niet op in, let maar op.


Told ya.

Sony heeft er geen zin meer in, dat hele Rumble gezeur. Ze zijn overtuigd van de Axis functies en daar blijven ze bij.

Nelus op 01-02-2007 om 14:02 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nou, ik vind het echt jammer. Had echt beter geweest met die Rumble, maar dan hadden ze het zowieso er in moeten doen, nu niet op het laatste moment. Wel jammer zeg.

Gast (81.83.64.xxx) op 02-02-2007 om 04:22
sonny. ziet nu al zwarte sneeuw door zo'n cons met zoveel verlies te verkopen en nu willen jullij
nog rumble. gamers zullen toch daar op moeten wachten
tot play4

Gast (80.56.5.xxx) op 02-02-2007 om 12:41
Tyger1, echt complimenten voor je spelling en grammatica.

Gast (81.164.159.xxx) op 02-02-2007 om 15:33
aan gast we kunnen niet al zo volmaak zijn dan jij
liever iets dommer en mooier :9 mijn doel heb ik al berijkt, getrouwd en 2 mooie en slimme kinderen
waarvan 1 in modern en bij eerste rapport 1 plaats
men andere 1 plaats 1jaar dan mag ik een domme lul zijn maar ik verdien geld(een probleem voor SOMMEGGE jongeren)

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media