Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Carmack over devkits 360 en PS3


Door Roderick op 10-01-2007 om 16:14
Bron: GF

John Carmack, groot man achter de Doom en Quake serie en hoge pief bij Id Software is toch wel een man die iets in heeft te brengen, al maakt hij soms wat onlogische keuzes, die dan toch weer mooi uitpakken.

Kijk bijvoorbeeld naar het gebruik van OpenGL en de DoomIII engine, niet de meest voor de hand liggende keuze, toch eentje die succes oplevert in games als DoomIII, Quake IV en Enemy Territory.

Over zijn werk op consoles wil Carmack maar weinig kwijt al lijkt hij wel met iets bezig te zijn op de Xbox 360 en PS3. Zo vindt hij de Xbox 360 devkits bijzonder gebruiksvriendelijk en de PS3 kits onaangenaam, zo is de keuze voor een asymmetrische CPU niet logisch volgens hem. Wat stond er in de inleiding en de eerste alinea van dit bericht alweer over logische keuzes?


16:24  Bioshock op twee screens
16:04  Heavy Weapon binnenkort op XBLA
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Nelus op 10-01-2007 om 16:32 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Kortom, hij leeft zich meer uit met de 360 dan met de PS3.

Devilly op 10-01-2007 om 17:05 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Waarschijnlijk wel, ja. Jammer voor de PS3, mooi voor de 360.

Gast (83.117.162.xxx) op 10-01-2007 om 18:48
kan mij wat scheelen als hij en onaangenaamt vind als je er maar games op kan maken

wackyprofessor op 10-01-2007 om 18:53 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Correctie.. goede games.
Iedereen kan wel wat kloten. Maarjah en hiermee wilt hij zeggen? Leuk dat hij de X360 gebruiksvriendelijker vindt..

Gast (84.192.204.xxx) op 10-01-2007 om 20:43
mooi gezegd van de uitvinder van 3D-games

Tecnomic NL op 10-01-2007 om 20:49 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Dat Carmack de dev-kit van de Xbox 360 prefereert boven die van de PS3 is vlak na de E3 (2005) al naar buiten gekomen. Maar wanneer krijgen we weer de eerste beelden of überhaupt een trailer van Return to Castle Wolfenstein te zien ?

Gewijzigd door Tecnomic NL op 10-01-2007 om 20:49

Gast (82.173.115.xxx) op 11-01-2007 om 03:19
Is dit wel recent interviewmateriaal. Deze uitstpraken lijken inderdaad als een druppel op eerdere uitspraken, vooral dat gezever over asymetrische moeilijkheid is me blijven hangen. Voor een PC dev is dit allemaal wat pittig, voor een PS3 console dev is dit ene kwestie van specialsierewn en optimaliseren, totdat er een dijk van een engine staat en je kunt gaan tweaken en tunen. Kortom, Carmack is lui en wil niet opnieuw leren, hij wil op de PC toer verder proggen, en dat moet ie idd bij de 360 wezen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.