Hoewel Ubisoft Assassin's Creed onlangs uitstelde naar het fiscale jaar 2008 blijft het zeker niet stil rondom deze titel. Vandaag weer een hoop nieuwe info!
- De inspiratie voor het spel komt voort uit het lezen van een boek door Patrice Desilets, de Creative Director. Het boek gaat over onderzoeken waarin Assassin's centraal staan.
- De held Altair word neergezet als iemand die vooruit denkt.
- De zwaardgevechten draaien vooral om een goede observatie en timing in plaats van het maken van uitgebreide combo's.
- Assassin's Creed is gebaseerd op historische gebeurtenissen, de game zelf maakt tegens gebruik van de sociale regels uit die tijd en de bewegingen die Altair hierin maakt.
- De meeste missies draaien om een bepaalde persoon die zich tussen andere begeven en je hulp nodig hebben. Op het moment dat je ze helpt helpen ze jou ook weer wanneer dit nodig is. Een voorbeeld is een vrouw die gevangen is door het leger en die je bevrijd door haar bewakers uit te schakelen. Deze bevrijding werkt weer door bij andere mensen die je later zullen helpen, naarmate de game vordert zullen er dan ook steeds meer mensen aan je zijde staan.
Een spoiler (selecteer onderstaande tekst):
Aan het einde van de demo zagen we een moderne dokter, iets wat wederom wijst op een groter plot met een bepaalde strijd tegen mensen.
Tot slot nog vijf nieuwe artworks:

|