Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

Commandos Strike Force


Door Joni Philips op 25-04-2006 om 00:04
Bron: Gamed

Wanneer we het hebben over Commandos dan gaan we terug in de tijd en komen we uit bij de games met het bovenaanzicht van waaruit alles geleid werd. Commandos Strike Force gooit deze oude speelstijl echter overboord en gaat verder als First Person Shooter. Is de game nog steeds een toppertje?


Zoals het tegenwoordig de gewoonte is in alle shooters zul je veel moeten sluipen. Het systeem hiervoor is gelijkaardig aan dat van Metal Gear Solid. Op de radar zie je een kegelvormig figuur die het zichtveld van de vijand voorstelt. Als je in het gezichtsveld van de tegenstander komt, slaat deze alarm en komt hij achter je aan. Ook als een vijand een lijk ziet liggen, zal hij alarm slaan. Gelukkig gaat dat alarm ook over als je lang genoeg verborgen blijft, of je kunt natuurlijk ook kiezen om gewoon alles en iedereen neer te knallen.



Uiteindelijk blijkt het geen verschil te maken voor de AI van de vijand. Soms merken ze je zelfs niet op al sta je op een metertje van hen, en eens ze je dan opmerken, duurt het nog even eer ze beginnen te schieten. Op andere momenten sta je perfect verborgen, maar vuren er tegenstanders op je die zo ver staan, dat je ze zelf nog niet gezien had.

Hoewel de game een FPS is, heb je meestal controle over meerdere personages in een level, je speelt namelijk als drie personages. Je kunt naar willekeur veranderen naar de andere personages, de overblijvers worden dan 'bestuurd' door de computer. Het is onmogelijk om te weten of deze het goed doet of niet, je kunt geen bevelen geven aan de twee anderen, en wanneer je verandert van personage blijven zij op dezelfde plaats staan. Zorg er dus voor dat ze ergens verborgen staan.



Het eerste personage is een sniper, met hem begin je ook de game. Hij kan niet alleen mensen neerschieten met zijn sniper rifle, maar hij is ook gespecialiseerd in stealth kills. Hij kan een vijand van achteren benaderen om hem de keel door te snijden, of zijn mes van een afstandje gooien. In de meeste missies staat hij al dicht bij zijn sniperpositie en is het dus de moeite niet om rond te lopen en messen te gebruiken.

De tweede soldaat is een lid van de marine, hij is het typische FPS personage. Hij kan met meerdere wapens tegelijk overweg, kan vrij rondlopen op het slagveld en kan tegen een stootje. Interessant genoeg is hij ook in staat om andere soldaten te genezen met de medkits die hij bij zich heeft. De AI van je gewone medesoldaten is niet bijster goed te noemen, zij zoeken geen dekking als er op hen wordt geschoten, maar ze gaan gewoon door met wat ze bezig waren. Daarom komt die geneesfunctie wel goed uit in missies waar je moet proberen om zoveel mogelijk soldaten te redden.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   65
Sound   70
Graphics   60
Replay   60

Commandos wil veel nieuwigheden in het FPS genre brengen, maar de uitwerking ontbreekt.
64


00:04  Mobile Ops is nieuwe naam voor Gundam 360
00:03  Veel Final Fantasy in Square-Enix E3 line-up
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Roderick op 25-04-2006 om 09:22 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ik vind t gek dat ze met Commandos in deze richting gegaan zijn. Imo konden ze beter de benadering uit de eerdere delen behouden.

Omabeatle op 26-04-2006 om 14:15 [Niv: 7 / Exp: 337]
Zo jammer he, Commandos 2 was een echte topper, jammer van de vele bugs ^.^

Gast (84.26.102.xxx) op 02-05-2006 om 12:19
goed spel 8)

Gast (81.204.160.xxx) op 06-05-2006 om 08:56
Ik wou zeggen, Commandos 1,2 en 3 waren klotespellen.
Nu hebben we gewoon een goede tactical fps erbij _O_ !

Gast (86.87.248.xxx) op 08-08-2006 om 17:32
Ik wou zeggen commandos 1,2 en 3 waren topspellen. Nu is commandos een verkeerde richting uit gegaan met commandos strike force: een echt klotespel, met weinig strategie. De Green Baret zijn baret is verdwenen, de Spions bril is verdwenen en Sniper kijkt sago. :r ,echt jammer! :'( :(

Gast (62.45.39.xxx) op 12-07-2007 om 13:54
Ik Vind nie alle commandos leuk teminste 1 en 3 vond ik nie leuk Maar 2 wel
Ik hoopd dat Commandos strike force leuk word

Ik zeg halleey Doeii IKKE

Gast (86.90.214.xxx) op 02-10-2007 om 20:28
Ik vind het best wel een goed spel _O_

Gast (86.90.214.xxx) op 02-10-2007 om 20:28
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Gast (86.90.214.xxx) op 02-10-2007 om 20:28
|(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Commandos Strike Force
Type:
Game
Releasedatum:
17-03-2006
Ontwikkelaar:
Pyro Studios
Uitgever:
Eidos Interactive
Media:





Meer media