In een nieuwsbericht hieronder hebben we al enkele nieuwtjes over Smackdown vs. Raw uit het blad Official Xbox Magazine. Ook Medal of Honor: Airborne kreeg aandacht in dit magazine.
Mocht je nog twijfelen over de kracht van next-gen games, dan wil Medal of Honor: Airborne zeker bewijzen dat het nergens voor nodig is. Wederom is de setting de Tweede Wereldoorlog, maar daarmee houden de vergelijkingen tussen andere games ook wel op.
Wat te denken van de grafische verbeteringen? Op het linkerplaatje zie je een karaktermodel uit de current-gen versies, het rechter plaatje is uit de next-gen versies.

Om dit zo mooi te krijgen wordt gebruik gemaakt van de "U-Cap" technologie om scans en motion-captures van bezichten te maken. De technologie is niet nieuw, deze werd eerder gebruikt in de Xbox 360 versie van Fight Night Round 3. Niet alleen het aanzicht is realistisch, ook de bewegingen en emoties moeten niet van het echt te onderscheiden zijn. Hierdoor moet je ook een onderdeel worden van de oorlog.
Zowel vijanden als teamgenoten krijgen een aardig portie A.I. toegedeeld. Zo zullen ze de omgeving goed bekijken om erachter te komen waar ze het beste kunnen schuilen. Logisch is dat dit achter een gebouw kan dan achter een boom. Tevens zullen ze niet met z'n allen achter één object gaan zitten, de individualiteit zorgt ervoor dat ieder zijn eigen doel kiest.

De wereld leeft om je heen. Zo kan het gebeuren dat er tijdens gevechten ineens paratroopers in het gebied landen. Omdat je zo ook zelf bepaalt waar je land is de game redelijk non-linair, je kunt namelijk overal beginnen waar je wilt. Er is ook gekozen voor de 82nd division omdat deze de grootste parachute force had in de wereld.
Een grappig detail is dat veel modellen van karakters afkomstig zijn van mensen die aan het spel werken. Mocht je dus ook door het EA kantoor in Los Angeles lopen, sta dan niet raar te kijken als je veel bekenden tegen het lijf loopt.
|