Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Januari 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
21 Januari 2025 
(2) 
(0) 
(3) 
20 Januari 2025 
(3) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
18 Januari 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
17 Januari 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Januari 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
15 Januari 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Januari 2025 
(12) 
(0) 
(1) 
13 Januari 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
12 Januari 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Januari 2025 
(2) 
(1) 
(0) 
09 Januari 2025 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
08 Januari 2025 
(0) 
(0) 
07 Januari 2025 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Januari 2025 
(9) 
(0) 
(1) 
(0) 
04 Januari 2025 
(5) 
(2) 
(0) 
02 Januari 2025 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
31 December 2024 
(6) 
30 December 2024 
(3) 
29 December 2024 
(1) 
27 December 2024 
(0) 
23 December 2024 
(2) 
(0) 
(5) 
(4) 
21 December 2024 
(0) 
(4) 
(0) 
20 December 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
19 December 2024 
(0) 
(0) 
18 December 2024 
(0) 
(0) 
17 December 2024 
(4) 
(0) 
(0) 
16 December 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 December 2024 
(0) 
(9) 
(1) 
(1) 
(0) 
13 December 2024 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Het Ontstaan van een Game
Stratego Assassin's Creed
The Fast and the Furious
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Shadow of the Colossus verfilming moet nog altijd verschijnen


Door Rene Groen op 09-01-2025 om 16:52

Wanneer je ergens langere tijd niets meer over hoort is dit veelal een teken dat het geannuleerd is. Toch is dit niet het geval voor de verfilming van Shadow of the Colossus.

De game werd in 2006 uitgebracht op de PlayStation 2, waarna er in 2018 een nieuwe versie volgde voor de PlayStation 4. Toch waren dit andere tijden, zo is ontwikkelaar Team Ico opgeheven en richtte voormalig Lead Game Designer Fumito Ueda een nieuwe studio op, genDESIGN.

Duiken we weer terug de geschiedenis in, dan komen we uit bij april 2009. Destijds kondigde Sony Pictures een verfilming aan van de game en drie jaar later leerden we dat Josh Trank als regisseur was aangesteld, om in 2014 vervangen te worden door 'Mom' regisseur Andrés Muschietti.

Er zijn inmiddels meer dan tien jaar verstreken en vele gingen er al vanuit dat het project een stille dood was gestorven. Geheel onverwachts komt Muschietti echter met een update, in een interview met het Argentijnse YouTube kanaal Radio TU.

De regisseur, die in de tussentijd met de horrorfilms It en It Chapter Two kwam, en vervolgens met The Flash, zegt nog altijd met het project bezit te zijn. Er is een script dat hij goed genoeg vindt, alleen moet er nog wel een budget worden verworven om tot het filmen over te kunnen gaan.
quote:
"Nou, Shadow of the Colossus is een game waar ik echt van hield toen hij uitkwam, en ik heb hem meerdere keren gespeeld. Bovendien is het een van die dingen waar ik steeds weer naar terugga. Ik ben niet echt een grote gamer, vooral niet sinds ik ben gaan werken, weet je? De vrije tijd die je hebt, wordt kleiner, dus er zijn maar een paar games waar ik sindsdien echt in ben gedoken.

Ik ben films gaan maken, maar Shadow of the Colossus voelt als een meesterwerk. Het is een project waar we al meer dan 10 jaar aan werken. Na 'Mom' bleef ik ook bezig, weet je? Het was geen film die meteen uitkwam vanwege alles wat er in Hollywood gebeurde. In principe begin je met het ontwikkelen van een project, en om de een of andere reden wordt het uitgesteld of duikt er halverwege iets op. Het is alsof je borden moet jongleren om het hoofd boven water te houden in die industrie; je moet er een paar tegelijk in de lucht houden.

Mensen zien het niet echt zo, omdat ze er meteen aan verslaafd raken als ze het horen. Ze denken: "Oh, het komt eraan!" Maar eigenlijk heeft het openbaar maken van een verhaal als dit meer te maken met de hele sfeer rond de release van de film dan met de daadwerkelijke kans dat het gemaakt wordt. Dus ja, het is in ontwikkeling en in de tussentijd heb ik wat dingen gedaan.

Het is een project waar al jaren aan gewerkt wordt en nu is er eindelijk een kans om het te laten gebeuren. Het is nog in ontwikkeling, maar ik hou echt van deze film. Er is een script dat ik echt leuk vind en we zullen zien of het het volgende project wordt. Het is zeker niet verlaten; het is nog steeds springlevend. Bovendien moet je dingen in perspectief blijven zien, weet je? Het realisme van een project hangt echt af van hoeveel geld een studio me kan geven om deze film te maken. Helaas zijn er factoren die niet te maken hebben met je passie of verlangen om het te maken; het gaat erom hoeveel mensen deze film gaan kijken en hoe populair een eigendom als dit vandaag de dag is.

Zeker, Shadow of the Colossus is absoluut een cultklassieker, maar om een ​​goede film te maken, is er een studio die naar de cijfers kijkt en zegt... Nou, hoeveel interesse is er om een ​​film als deze te maken om de regisseur 200 miljoen dollar of 150 of 100 te geven? Er zijn verschillende versies van deze film. Persoonlijk wil ik 200; ik zal het goedmaken! Maar dat is slechts een van de factoren om te overwegen, en het is iets dat blijft fluctueren en getest wordt. Het is nog in ontwikkeling, en ik zou er graag aan werken."


16:55  Bekende techleaker komt met 360º render van de Switch 2
16:43  Final Fantasy VII Rebirth trailer laat PC-features zien
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Shadow of the Colossus
Type:
Game
Releasedatum:
15-02-2006
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media