Waar ontwikkelaar Naughty Dog momenteel aan werkt is onbekend, maar mogelijk leren we toch al iets meer over wat we mogen verwachten. Ben Hanson, oprichter van MinnMax, zegt informatie gekregen te hebben van iemand die namelijk meehelpt bij de ontwikkeling.
Vorig jaar gaf Naughty Dog hoofd Neil Druckmann aan dat de focus van de studio minder komt te liggen op traditionele verhaalvertellingen. Het zou zomaar kunnen dat dit aansluit bij wat Hanson heet gehoord:
quote: “De toon was zoiets van: jullie zijn er nog niet klaar voor hoe geweldig dit gaat worden, en de toon was – ik ga niet de game noemen waar ze naar verwezen om het mee te vergelijken, want ik wil niet dat mensen denken: MinnMax zei dat het precies zo zou worden – maar ze vergeleken het met een game met veel vrijheid voor de speler.”
Naar welke game MinnMax verwijst wil hij niet zeggen, enkel dat het niet gaat om Hitman.
Druckmann gaf eerder aan geďntrigeerd te zijn door games als Elden Ring en Inside. Het zijn games die je hand niet vasthouden, en wellicht ook games waar Naughty Dog zich door laat inspireren? Toch weet Druckmann al één ding wel: zaken als dialogen en cutscenes zullen altijd onderdeel blijven van hun games. Hij lijkt in ieder geval niet op één paard te wedden, afgelopen juli gaf hij aan dat de studio aan meerdere games werkt, waaronder meerdere singleplayer projecten. Het gaat hierbij niet alleen om The Last of Us titels, wel streven ze een soortgelijk doel na: [i]"“We creëren ervaringen die doordrenkt zijn van verhaal en karakter, met name relaties. De verhalen hebben een soort filosofische kern waar alles om draait.”[/
|