Voor velen is de komst van een nieuwe Double Dragon reden voor een feestje, maar niet voor Koji Ogata. De animator achter de oorspronkelijke Double Dragon steekt zijn mening over het recentelijk aangekondigde Revive niet onder stoelen of banken en zegt niet alleen te staan in zijn kritiek.
Double Dragon Revive is in ontwikkeling bij Yuke's (AEW: Fight Forever) en zal worden uitgegeven door Arc System Works (Guilty Gear). Het doel van de teams is om nieuw leven te blazen in de klassieke beat 'em up serie, een nobel streven waar je niet mee aan hoeft te komen bij Ogata, die zelf meewerkte aan het origineel uit 1987 en meerdere delen die volgden.
Op X laat hij weten dat zowel hij als andere leden van het oorspronkelijke ontwikkelteam Double Dragon Revive niet willen erkennen als onderdeel van de langlopende serie. Volgens hem en Muneki Ebinuma, designer van de eerste game, is Revive gemaakt door een generatie aan game designers die de originele arcade-uitgave nooit, of in ieder geval niet grondig, hebben gespeeld: "Het resultaat is een goedkope, moderne game die geen enkel respect toont voor Double Dragon."
Ogata deelt een screenshot van een privéconversatie die hij met Ebinuma had waarin laatstgenoemde dit nieuwe deel "te donker"[/u] noemt en zegt dat [i]"de personages en de gebruikte technieken er niet goed uit zien." Ook zegt Ebinuma het volgende:
quote: "Double Dragon Revive is als een testspel voor leerlingen van beroepsopleidingen. Double Dragon is een spel met een sterke punch en een uniek, onderscheidend gevoel, maar dit spel heeft niets van dat alles. Ik wou bijna dat ze zo'n beroerd spel niet Double Dragon hadden genoemd."
In reactie op een volger op X laat Ogata weten dat als hij de kans krijgt om de game te proberen tijdens de Tokyo Game Show, hij de controller het liefst naar het scherm zou gooien.
Overdrijft de beste man hier of is het logisch dat hij zo op komt voor zijn kindje?
|