Indiana Jones and the Great Circle moet breed publiek aanspreken
Door Rene Groen op 17-06-2024 om 15:06
Ontwikkelaar MachineGames is de ideale studio om Indiana Jones and the Great Circle te maken, ze hebben immers een verleden met Nazi's en met shooters. Toch is dit laatste aspect nu net niet waar de game om bekend moet staan.
In gesprek met Official Xbox Podcast laat director Jerk Gustafsson weten dat het doel is om een adventure te creëren waarmee ze een breder publiek aan kunnen spreken dan hun voorgaande hardcore shooters. Het is ook om deze reden dat ze stealth en het oplossen van puzzels als belangrijke pijlers zien en op het moment dat je vijanden tegen komt zul je ze vaker neer moeten slaan dan schieten.
quote:"We gaven prioriteit aan het feit dat we trouw moesten blijven aan Indy's persoonlijkheid, en vooral aan wie hij is. Hij is een normaal mens. Hij is niet deze superheld met cape. Hij heeft gebreken, hij maakt fouten, hij struikelt. Er zit gewicht in zijn beweging en we hebben een korrelig pulprandje aan de actie. Maar tegelijkertijd is hij ook behoorlijk atletisch, hij is een uitstekende vechter en hij heeft ook enorm veel geluk.
Het is iets waar we veel op gefocust zijn als het om gameplay gaat. Indy] lost problemen eerst met zijn geest op en vertrouwt echt op slimheid, niet op deze buitensporige gevechten die we eerder hebben gezien of gedaan in de Wolfenstein-spellen. Dus als je het spel speelt, zal het kiezen van de meer authentieke stealth-route, of gewoon een klassiek vuistgevecht, een voordeel zijn voor de speler en, vaker wel dan niet, ook zorgen voor een erg leuke en uitdagende ervaring."
In de podcast gaat hij ook in op andere onderwerpen, waaronder de locaties die we aan zullen doen, het werk van stemacteur Troy Baker als Indiana Jones en dat we uit mogen zien naar enkele klassieke personages die voor nu nog even geheim blijven. De release staat gepland voor later dit jaar op de PC en Xbox Series.