Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Review:

Metal Slug 3


Door Martijn Steinpatz op 07-03-2006 om 00:06

Echte gaming skills, heeft de jeugd van tegenwoordig die nog? Een deel van de oude garde beweert van niet. Waar of niet waar: de enige manier om daar achter te komen is een potje Metal Slug 3.


Tijdens mijn verhaal over het verval van de arcadescène, stuitte ik regelmatig op het woord skills. Arcadeveteranen, die ik sprak, vonden dat veel gamers niet meer de echte gaminggaven van vroeger hebben. Dit komt vooral door de huidige generatie games, die in hun ogen veel te makkelijk zijn. Prince of Persia, Battalion Wars en zelfs Resident Evil 4 speel je zo uit, voor Soul Calibur hoef je alleen maar op de knoppen te rammen om te winnen en Grand Theft Auto is nou niet een spel dat je tot het uiterste drijft, beweerden zij.



Ze hebben op zich een punt. Spellen zijn toegankelijker vergeleken met vroeger, want gamen is nu voor de massa en die willen niet uren vastzitten op een punt in het spel. Anderzijds is er het soort van het kaliber Ninja Gaiden Black die je het doet uitschreeuwen van frustratie en de handelingen die je bij Metroid Prime moet verrichten om Samus te laten vechten vereisen een handigheid die je bij oudere spellen niet hebt. Maar op een punt hebben de ouderen gelijk: shooters als Metal Slug worden er nauwelijks meer gemaakt.

Het is te merken dat Metal Slug 3 old school is. Zelfs op een Xbox ogen de graphics wat korrelig en je zal je bij het selectiescherm afvragen of de shooter niet beter op een 32-bit systeem had gekund. Op een of andere manier lukt SNK Playmore het maar niet om hun spellen op een grafisch hoger peil te brengen. Vreemd, want Guilty Gear XX, ook 2D, van Sammy ziet er wel goed uit. Een goeie renovatie zou daarom geen slechte zaak zijn, want dit schrikt een beetje af.

Zombiekots

Voor even dan. Want zodra je een minuut of vijf in het spel zit, ben je de mindere graphics al lang vergeten. Terwijl je op alles schiet wat beweegt - en er loopt heel wat rond in Metal Slug 3 - word je met alles bestookt. Kogels, granaten, bommen, messen, zombiekots, je kan het zo gek niet bedenken of je krijgt het naar je hoofd geslingerd en dat allemaal tegelijk, minutenlang en in grote getale.

Speciale aandacht verdienen de eindbazen van Metal Slug die - in typische old school stijl - in belachelijk groot formaat op je afkomen. De ontwerpers verdienen een pluim, want deze jongens zijn zeer goed en intelligent uitgewerkt, waardoor je een zware kluif zal hebben om ze te verslaan. De speelgoedrobot bijvoorbeeld jaagt je met een gecoördineerde aanval van laser, raketten en lavaballen in een hoek en de Alien Mastermind probeert met energieballen ter grote van een kwart scherm jouw een kopje kleiner te maken.



Metal Slug 3 is daarom beremoeilijk. Daar komt nog bij dat je maar een beperkt aantal levens en credits hebt, waar je dus heel zuinig mee om moet gaan. Dat is niet makkelijk, als de vijand de Shock and Awe tactiek hanteert. De enige overlevingstactiek is door heel snel en heel intelligent te manoeuvreren en snel kiezen wie je als eerste afmaakt. De besproken skills komen nu buitengewoon van pas, want als je die niet heel snel gaat gebruiken ben je in twee velden gezien.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   90
Sound   80
Graphics   65
Replay   70

Een lekkere old school shooter
76


00:07  Metal Slug 4
00:06  Gameplay beelden van Unreal Tournament 2007
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Raven op 07-03-2006 om 09:34 [Niv: 8 / Exp: 413]
Maar dan natuurlijk wel op de AES

Gast (84.104.81.xxx) op 07-03-2006 om 18:19
worms in een ander jasje?

crono op 08-03-2006 om 19:20 [Niv: 63 / Exp: 3156]
worms is meer een kopie van dit gast,de computer waar deze game van komt viert al zijn 24 verjaardag(zal dus 25 dit jaar worden,tijd voor een feestje)En er worden nog steeds games voor deze computer gemaakt(neo geo) metal slug 5 kwam vorig jaar uit daarop.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Slug 3
Type:
Game
Releasedatum:
12-11-2004
Ontwikkelaar:
SNK
Uitgever:
Ignition Entertainment
Media:






Meer media