Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Grinden is niet nodig in Final Fantasy XVI


Door Rene Groen op 01-04-2023 om 19:54

Gisteren werd bekend dat Final Fantasy XIV zijn gouden status heeft bereikt en dat niets de release op 22 juni nog in de weg staat. En dit is zeker niet het enige wat we leren over de game.

In een interview met het Japanse 4Gamer heeft producer Yoshi-P aangegeven dat grinden niet nodig is om verder te komen in het verhaal. Wanneer je gewoon het verhaal volgt zit je altijd op het benodigde level om verder te komen, tegelijkertijd is er genoeg balans in deze benadering voor de RPG-georiënteerde spelers die op zoek zijn naar een uitdaging.
quote:
"Just by following the story, it's possible to reach the recommended level without having to think about experience points, but of course it's possible to level up beyond the recommended level by doing side quests or continuing to hunt the endless stream of enemies in the field. Gil doesn't really become an issue that you have to "earn" either. It's balanced so that you can just buy the highest quality weapons and armor from the shop when you return to your base."

In een eerdere trailer was te zien hoe Clive regelmatig wisselt tussen de hoofdgebieden en een soort thuisbasis of hub en alhier vindt je faciliteiten die je kunt upgraden middels sidequests. Ook kom je hier het "Mob Hunt Board" tegen waar spelers unieke monsters na kunnen jagen die je over de hele wereld tegen kunt komen. Dit is één van de activiteiten die je in totaal meer dan de helft van de game in beslag kan nemen.

De balans waar Yoshi-P het over had, is om deze side-quests organisch verspreid te houden over het hele spel, waar ze uitdagend genoeg zijn om spelers te dwingen goede uitrusting te maken. Dit zonder de tijd te verraden die ze al aan het verhaal hebben besteed. Op ieder level zul je ook genoeg drankjes tegen komen zodat je niet bang hoeft te zijn zonder te komen zitten en onvoorbereid aan te komen bij de bazen. Ieder van de niveaus is zorgvuldig ontworpen zodat spelers niet het gevoel hebben dat ze extra tijd moeten besteden aan herhalende activiteiten als grinden of het verzamelen van de in-game valuta.

In een PlayStation Blog interview heeft director Horoshi Takai ook wat informatie vrijgegeven over het gebruik van de DualSense controller. Zowel tijdens gevechten als tijdens exploratie gebruik je zowel de adaptieve triggers als de haptische feedback. In het laatste geval valt te denken aan het openen van zware deuren of openen van valhekken, waarbij je de weerstand voelt in de adaptieve triggers. Ook tijdens het rijden op de Chocobo's zul je dit terug voelen in de controller.
quote:
“The haptic feedback can produce extremely subtle vibrations, which we use to create a heightened feeling of presence in cutscenes. We converted the sound effects used in each scene into haptic data, which let us portray details that we’ve never been able to before, like the movements of the air.”


20:04  Avatar: Frontiers of Pandora krijgt mogelijk een Season Pass
19:41  Marvel's Avengers geeft met laatste update bijna alles gratis weg
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (217.123.238.xxx) op 02-04-2023 om 07:45
Hoop dat ze het spel niet veels te makkelijk hebben gemaakt want zo leest het zich wel

Gast (217.122.47.xxx) op 02-04-2023 om 07:58
Ik denk dat hij bedoelt dat je altijd op het niveau bent dat je de vijanden kan verslaan, maar ik denk wel dat het dan een uitdaging zal zijn. Je kan als je wil grinden om het makkelijker voor jezelf te maken. En daar ben ik wel blij mee. Ik heb nooit begrepen waar de lol in grinden zit. Elden Ring deed het perfect dat je niet sterk genoeg ben, maar door de optionele bazen te verslaan of gewoon nieuwe delen van de wereld te verkennen word je sterk. Je voelt dus niet dat je aan het grinden ben.

Gast (85.148.254.xxx) op 02-04-2023 om 13:32
Elden ring had ik absoluut nooit uitgespeeld zonder uren te grinden. En ik ben niet de enige, denk ik zo.

Gast (217.122.47.xxx) op 02-04-2023 om 16:58
Elden Ring grinden!? Wth, er zijn zoveel mini bosses in de game. Ik heb geen moment gegrind

Gast (185.195.71.xxx) op 02-04-2023 om 17:15
Ik ook niet. Gewoon alle mini bosses verslaan en er was geen grinden nodig in ER. Uiteindelijk was ik iets van level 220.

Gast (85.148.254.xxx) op 02-04-2023 om 17:18
En dat is geen grinden? Zo ken ik er nog een paar...

Gast (92.110.79.xxx) op 02-04-2023 om 17:46
Ah een beetje grinden is voor mij geen enkel probleem.Je leert zo mechanics door en door kennen.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Final Fantasy XVI
Type:
Game
Releasedatum:
22-06-2023
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:





Meer media