MotoGP Ultimate Racing Technology 2006, de eerste echt motor racegame op de Xbox360. Het spel borduurt verder op de reeds bekende formule van een ijzersterke licentie en een vleugje streetracing. Zal MotoGP URT 2006 net als MotoGP3 ook naar de top racen? Lees hier onze verwachtingen voor deze motorracer.
Climax probeert met het nieuwe deel de serie naar een nog hoger niveau te tillen. De games in de MotoGP-serie hebben zich keer op keer weer verder verbeterd om zo een racer van zeer hoge kwaliteit neer te zetten. De serie wordt vooral geroemd om het enorme gevoel van snelheid en echtheid.
Uit de voorraad van trailers die op dit moment over de game beschikbaar zijn kunnen we al zien dat de game jou als gamer het gevoel van snelheid blijft geven. De details rondom de banen zijn intenser geworden, je hebt meer om naar te kijken als je met 350 km/u over de nieuwe circuits van onder andere Turkije en China zoeft. Gezien dat MotoGP URT 2006 gebruik maakt van de 2006 licentie van het MotoGP circus zijn er drie nieuwe banen toegevoegd aan het geheel, de nieuwe banen waarop iedereen zijn kunsten straks mag vertonen zijn Istanbul (Turkije), Sjanghai (China) en Laguna Seca (USA). Met deze drie nieuwe circuits wordt het totaal aantal aan banen gebracht naar zeventien officiële circuits.

De Xbox 360 is, zoals bij velen bekend, een console die beelden kan vertonen op HD kwaliteit. MotoGP URT 2006 maakt hier op elke mogelijke manier gebruik van. Climax heeft de game een complete HD mode mee gegeven waardoor mensen met een HD-tv maximaal kunnen genieten van deze mogelijkheid. Mocht je nu geen HD-tv hebben, wees niet getreurd. Zoals al eerder genoemd in de preview heeft Climax erg veel tijd besteed aan nieuwe vormen van "eye-candy". Deze "eye-candy" vinden we onder andere terug in een veel hoger detail niveau dan MotoGP 3. De motoren zijn opgebouwd uit veertigduizend polygonen. Dit zelfde aantal gebruikten ze in MotoGP3 nog om twee complete motoren te renderen. Climax heeft ook alle trucs uit de kast getrokken om de circuits levensecht te maken. De baan is nu opgebouwd uit verschillende lagen. Hierdoor kun je beter zien wat het ideale rempunt is voor een bocht om hem zo sneller en beter in te sturen.
|