Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Juni 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Juni 2021 
(0) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Juni 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Juni 2021 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2021 
(8) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Ratchet & Clank: Rift Apart
Mass Effect: Legendary Edition
Wonder Boy: Asha in Monster World
World's End Club
Nieuws:

Horizon: Forbidden West deelt meer details


Door Rene Groen op 04-06-2021 om 16:16

Vorige week zond Sony een State of Play uit die geheel in het teken stond van de aankomende PlayStation 4 en PlayStation 5 game Horizon: Forbidden West. In gesprek met Game Informer geeft game director Mathijs De Jonge nog wat meer details over de game.

In het interview laat hij weten dat we de wereld in de game beter kunnen doorkruisen door de combinatie van een grijphaak en de mogelijkheid om te kunnen zweven, zoals te zien was in de State of Play presentatie. We krijgen de vrijheid om overal te klimmen waar we maar willen, of dit nu op bij rotsen, bergen of kliffen zijn. Op deze manier heeft de ontwikkelaar getracht om de wereld meer open en uitnodigend te maken om te verkennen.
quote:
"Ik denk dat het met de grijphaak echt geweldig is om snel ergens naartoe te gaan en je kunt jezelf lanceren om nog hoger te komen. Vervolgens kun je snel afdalen met de glider, dus het is ook een combinatie van een aantal van deze tools waardoor het heel wendbaar en leuk aanvoelt. De shield wing, het glijden, is iets dat we al in de eerste game probeerden, vele jaren voordat het werd verscheept. Het is een van de eerste dingen die we daadwerkelijk hebben geprobeerd en waar we prototypen van hebben gemaakt, maar we hebben het niet in de game opgenomen omdat we dat destijds ook om technische redenen niet echt konden doen, maar nu hebben we het en het werkt geweldig."

Een ander onderwerp waar hij op in gaat is het melee wapensysteem dat ze flink hebben uitgebreid. Er zijn verschillende combo's te maken die je kunt verkrijgen vanuit de skill tree en iedere combo move heeft zijn eigen specifieke betekenis. Wat we in de demo zagen was bijvoorbeeld een aanval van meerdere hits waarbij de laatste extra schade doet. Een andere combobeweging is de Resonator Blast waarbij je een lading op je speer opbouwt en je de ringen aan het einde van de speer ziet oplichten. Eenmaal volledig opgeladen kun je deze energie richting je vijand schieten middels een pijl, hetgeen veel schade veroorzaakt door een explosie.

Als laatste gaat De Jonge in op de ontwikkeling voor de PlayStation 4 en PlayStation 5. Veel van de ontwikkeling vind plaats op de PlayStation 4, evenals speltesten, zodat spelers op deze console ook een goede ervaring krijgen voorgeschoteld. Op de PlayStation 5 kunnen ze nog een stuk verder gaan door visueel veel meer details toe te voegen. De renderingtechniek voor onderwaterscčnes is hier extra speciaal doordat ze extra details toe kunnen voegen en mooiere golftechnieken kunnen implementeren. Een ander vlak waarop ze meer uit het systeem kunnen halen is de belichting en de implementatie van de DualSense:
quote:
" Dan hebben we natuurlijk de DualSense-controller die een ander gevoel van immersie toevoegt, omdat, met name met de wapens die zo belangrijk zijn voor gevechten in Horizon Forbidden West en de adaptieve triggers die het gevoel van het trekken aan de boog en het loslaten van de pijl veel beter overbrengen dan de DualShock controller. Verder hebben we 3D-audio, wat ook geweldig is. Immersie is altijd super belangrijk voor ons, als we denken aan Horizon Forbidden West en de omgevingen en alle mechanicaontwerpen willen we echt dat de spelers het gevoel hebben dat ze zich in die omgeving bevinden en deze nieuwe functies helpen daarbij."

Onderstaand is de State of Play presentatie nog eens terug te kijken.



16:33  Far Cry 6 krijgt third-person segmenten
15:56  Gameplayvideo van Scarlet Nexus
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (86.87.64.xxx) op 05-06-2021 om 08:30
Tjah, het is wel jammer. Het minst capabele apparaat waar je voor ontwikkelt, bepaalt namelijk de mogeljkheden.

Gast (94.209.93.xxx) op 09-06-2021 om 21:36
De enige logische reden waarom ik denk dat studios nog moeite steken in PS4 is de schaarste.
Doordat de ontwikkelkosten hoog zijn en de FTE kosten en overhead, dat moet betaald worden onder de streep.

Met maar weinig PS5 consoles zijn er maar weinig klanten en daarvan is potentieel maar weer een deel geinteresseerd in 'jou game'.

Doe een berekening, steek paar ton in PS4 ontwikkeling en optimalisatie en vergroot iig de (kans op) verkoop van je game.

Keiharde doekoe keuzes

Gast (94.209.93.xxx) op 09-06-2021 om 21:37
O en zelfs van 'de geinteresseerden' koopt mogelijk maar weer een deel het voor de initieele prijs. Dus % gezien nog minder inkomsten als ze het alleen op in platform zouden doen in deze overgang fase.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Horizon: Forbidden West
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2021
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:






Meer media