Eerder deze maand kregen we een betere blik op de aankomende PlayStation 4 exclusive Ghost of Tsushima. Toch is er nog genoeg om over de game te ontwikkelen, zo geeft ontwikkelaar Sucker Punch op Twitter antwoord op diverse vragen.
- Er is geen karmasysteem. De ontwikkelaar richt zich op het vertellen van één verhaal, de opoffering van protagonist Jin om een Ghost te worden. Er zal dan ook geen verschil zijn of je nu een zwaard, pijl en boog of stealth gebruikt, Jin zal altijd een legende worden voor de mensen van Tsushima en een bedreiging voor het Mongoolse rijk.
- De katana van Jin is een erfstuk van zijn familie en zal vanaf het begin tot zijn beschikking staan en zijn belangrijkste wapen blijven. Hiernaast kan hij beschikken over een zwaard, pijl en boog, te gooien kunai's en rookbommen, naast andere kwaliteiten die de ontwikkelaar nog niet wil delen.
- Het is niet mogelijk om specifieke lichaamsonderdelen aan te vallen. Het doel van Jin is om zich zo snel mogelijk van zijn vijanden te ontdoen met de middelen die hij ter beschikking heeft. Het motto is 'modder, bloed en staal' om de dodelijke combat mee te onderstrepen. Je hebt dan ook niet veel uithalen van je katana nodig om met een vijand af te rekenen, net zoals dit andersom het geval zal zijn. Het moet dan ook een uitdaging vormen om in leven te blijven.
- Er zijn een drietal moeilijkheidsgraden, namelijk Easy, Normal en Hard. De game moet niet oneerlijk moeilijk zijn op Hard, in plaats daarvan willen ze een uitdagende ervaring aanbieden. De Mongolen zullen agressiever zijn en spelers dienen nauwkeurig hun bewegingen te plannen. Gamers die daarentegen van het verhaal willen genieten, het eiland willen verkennen en slechts zo nu en dan een uitdaging krijgen kunnen terecht in Easy. Het is overigens niet zo dat vijanden op een hogere moeilijkheidsgraad meer leven hebben, dit zou namelijk tegen de dodelijkheid van de katana in gaan. Het moet allemaal terugkomen op de kwaliteit van de speler.
- Jin kan niet zwemmen.
- Het is de grootste Sucker Punch titel die ooit is gemaakt. Eén van de testers is er nu al een week mee bezig en heeft de game nog niet uitgespeeld.
|