Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
14 November 2018 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2018 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2018 
(8) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(7) 
(1) 
11 November 2018 
(0) 
(25) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 November 2018 
(0) 
(2) 
(1) 
09 November 2018 
(3) 
(12) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 November 2018 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
07 November 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2018 
(0) 
(26) 
05 November 2018 
(8) 
(10) 
04 November 2018 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(28) 
(0) 
03 November 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2018 
(1) 
(16) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
01 November 2018 
(6) 
(1) 
(5) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Oktober 2018 
(3) 
(7) 
(11) 
(2) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Oktober 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
29 Oktober 2018 
(0) 
(12) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
27 Oktober 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Call of Cthulhu
Red Dead Redemption 2
Let's Sing 2019
Rage in Peace
Review:

WWE 2K19


Door Rene Groen op 14-10-2018 om 13:37
Bron: Gamed

Worstelfans hebben weinig reden tot klagen als we kijken naar het aanbod. Naast de WWE zijn er federaties als Impact Wrestling, Lucha Underground, Ring of Honor en NJPW om je mee te vermaken. Anders is dit als we kijken naar worstelgames, waarbij we beperkt zijn tot Fire Pro Wrestling en de WWE 2K reeks. En deze laatste zit al enige tijd in zwaar weer.

Het grootste probleem van de laatste jaren is dat de serie niet de sweet spot weet te vinden. Of het nu gaat om de gameplay, de wisselende modi of het aanbod aan karakters; het is het allemaal net niet. Aangaande de karakters zien we dit ook nu terug. Met een aanbod van tweehonderd mannen en vrouwen klinkt dit misschien raar, toch is wederom besloten om enkele grote namen achter betaalde content te stoppen. Hieronder ook huidige NXT Champion Tomasso Ciampa, NXT North American Champion Ricochet, EC3, de War Raiders en Bobby Lashley. Nu zijn deze namen gelukkig al snel nagemaakt in de uitgebreide character creator door de community, toch is dit niet de enige kritiek die ik op het DLC model heb. Het is zelfs nog bonter gemaakt door bepaalde moves (van onder andere Jeff Hardy en Tyler Bate) achter een betaalmodel te stoppen. Verder snap ik best dat niet iedere worstelaar op zijn huidige evenbeeld lijkt, zo is het inmiddels kaalgeschoren hoofd van Baron Corbin nog vol haar in de game, maar kan de ontwikkelaar dan geen updates uitbrengen? Het is maar goed dat de community zoveel werk levert op dit vlak, de ontwikkelaar zelf lijkt wat gemakzuchtig achterover te leunen.


Gelukkig kunnen we dit laatste niet opmerken als we kijken naar de modi. Na een afwezigheid keert Showcase terug en deze staat nu in het teken van Daniel Bryan, startend in 2003 met zijn match tegen John Cena tijdens Velocity en lopend tot aan Wrestlemania XXX. We beleven zijn loopbaan terwijl hij zelf commentaar geeft op de gebeurtenissen. Om de mode te spiegelen aan de werkelijkheid moeten we ook daadwerkelijk de moves uitvoeren van weleer en hier komt toch een probleem bij om de hoek kijken. Stel dat je in een match van twintig minuten een kwartier lang alles goed doet en dan de match verliest, dan dien je weer geheel opnieuw te beginnen. Beter was het geweest als er checkpoints aanwezig waren die je vanaf dat punt verder zouden laten gaan. Verder kan het lastig zijn om de gevraagde moves daadwerkelijk uit te voeren omdat je tegenstander deze keer op keer blokkeert. Hoewel Showcase dan ook een goede ode geeft aan Daniel Bryan zijn er nog wel wat punten waar iets op aan te merken valt.

Naast terugkerende en vrijwel onveranderde modi als MyUniverse kunnen we nu ook aan de slag in Towers. Het concept is afgekeken van Mortal Kombat en bestaat uit een serie met worstelaars binnen een categorie die je moet verslaan door te voldoen aan speciale condities. Wanneer dit lukt verdien je Virtual Currency die je uit kunt geven aan Loot Packs, of in kunt wisselen voor Tokens zodat je specifieke aankopen kunt doen. Omdat de Towers met enige regelmaat veranderen is er altijd weer een nieuwe uitdaging die je aan kunt gaan met een bestaande of eigen gecreëerde worstelaar. Vroegtijdig uitstappen of verliezen is geen optie, dan zal je progressie namelijk weer naar nul worden gezet.


Uiteraard keert ook MyCareer terug en wat direct opvalt is dat het nog altijd niet mogelijk is om een vrouwelijk personage te gebruiken. De nadruk op de vrouwen – die we niet langer Diva's mogen noemen en zelfs hun eigen Evolution PPV krijgen – is duidelijk nog niet bij de game doorgedrongen. Dit neemt niet weg dat MyCareer erg geslaagd is. Ditmaal starten we niet in NXT en doen we zelfs nog een stapje terug. Je leeft in een busje en start bij een indie promotie onder de naam BCW. Hoewel het nog altijd een lineair pad is dat je naar de top moet bewandelen zijn er nu veel meer interessante interacties en zorgen de voice-overs ervoor dat je er meer bij betrokken bent. Door de inmenging van voormalig Tough Enough deelnemer en huidige indie worstelaar AJ Kirsch komt duidelijk naar voren dat het kwaliteitsniveau hoger is komen te liggen. Dit komt ook omdat je meer ruimte hebt om het gecreëerde karakter uit te bouwen in de door jouw gewenste richting door je punten te laten besteden in maar liefst drie skill trees. Toch zijn er ook momenten van frustratie, bijvoorbeeld wanneer je ineens in handicap matches terecht komt, een battle royale moet zien te winnen of je gezondheid binnen enkele matches niet terugkeert. Uitdaging is nooit erg, oneerlijke uitdaging is daarentegen frustrerend. Natuurlijk kun je ook online de strijd aan gaan en dit had wisselende resultaten tot gevolg. Sommige matches verliepen vloeiend, bij anderen werd er duidelijk lag geconstateerd en waren de matches dan ook onspeelbaar.

Ook voor de creatievelingen is er weer genoeg om mee los te gaan. Niet alleen worstelaars maar ook de stadions en de belts kunnen weer naar hartenlust gecreëerd en aangepast worden, inclusief de kleinste details als de sideplates. Deze aandacht zien we ook terug bij de graphics. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan de worstelaars en hoewel de één er beter vanaf komt dan de ander is een ieder goed te herkennen. De verbeterde belichting zorgt er ook voor dat je gedurende de matches meer het idee hebt naar een echte wedstrijd te zitten kijken. Toch weet de game dit op ander gebied weer teniet te doen. Lang haar bij worstelaars is nog altijd problematisch en het commentaar van Michael Cole, Corey Graves en Byron Saxton is eveneens aan pensioen toe. De mannen hebben weinig beleving, refereren meer dan eens naar situaties die er niet zijn en vallen ook nog eens snel in herhaling. Als we volgend jaar een vrouwelijke carrière mogen beleven, kunnen we dan ook niet meteen Renee Young naar voren schuiven als een aangename afwisseling bij de commentaarpositie? Of het enthousiasme van NXT commentator Mauro Ranallo?


Als laatste mogen we natuurlijk ook de gameplay niet vergeten. Het is duidelijk dat er op dit gebied stappen gemaakt zijn, zo is het allemaal net iets sneller en loopt het vloeiender. Toegegeven, er is nog altijd een grote nadruk op mini-games en het counteren kost enkele uren om onder de knie te krijgen, toch zijn we blij verrast dat ledematen niet meer zo vaak in elkaar steken en situaties meer uit één geheel bestaan dan uit losse elementen. Het zijn stappen naar een betere game, toch is het geen sprint naar de finish. Zowel grappling als striking voelt nog altijd een beetje zweverig en mist de nodige impact. De frustratiemomenten waarbij je machteloos op de grond ligt en amper iets terug kunt doen zijn wat dat betreft nog te vaak aanwezig. Toch heeft de ontwikkelaar hieraan gedacht door Payback te introduceren. Wanneer je in de hoek zit waar de klappen vallen kun je een kwaliteit inzetten die het tij kan doen keren. Te denken valt aan een kick-out bij een finisher, een automatische counter of direct opstaan nadat je bent neergeslagen. Het is zelfs mogelijk om illegale Paybacks in te zetten, je dient er dan wel bij op te letten dat je niet gediskwalificeerd zult worden. Omdat ze slechts beperkt inzetbaar zijn, zul je het moment waarop je dit doet wel goed moeten timen.

Het is duidelijk dat ontwikkelaar Yuke's getracht heeft om WWE 2K19 naar een hoger niveau te tillen. We zien dit in de kleine details als de aanpassing van de Steel Cage matches om je meer ruimte te geven en de implementatie van de humoristische Big Head Mode tot aan grotere toevoegingen als de terugkeer van Showcase en introductie van Towers. Toch is niet gezegd dat de game grootse sprongen heeft gemaakt. De gameplay kan nog altijd beter, het betaalmodel voor worstelaars voelt zuur en het commentaar is nu toch echt wel eens aan vervanging toe. Hoewel ze dan ook stapjes maken in de goede richting is er nog genoeg werk aan de winkel.
Beoordeling
70
WWE 2K19 weet indruk te maken met de aanwezige modi en we zien dat ontwikkelaar Yuke's stappen heeft gezet als we kijken naar de gameplay. Toch zijn ze er nog lang niet. Enkele grote namen achter DLC verstoppen lijkt een terugkerend element, de gameplay mag nog net even wat strakker en het commentaar is ook dit jaar teleurstellend. Het maakt WWE 2K19 weliswaar tot de beste game van de afgelopen jaren, dit zegt echter niet dat de ontwikkelaar er al is.


08:18  Etrian Odyssey Nexus in februari
11:20  Spyro Reignited Trilogy toont Breeze Harbor
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (84.85.198.xxx) op 14-10-2018 om 14:41
Zo jammer wat er met de WWE games is gebeurd.
Sinds 2K het overgenomen heeft heb ik de games nooit meer interessant gevonden, jammer dat het nu volgens mij nog steeds niet op het niveau van WWE2k14 is gekomen.
De laatste game die ik gespeeld heb is 2k16 en ik vond dat meer aanvoelen als een kleine upgrade van 2k15.

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-10-2018 om 14:45 [Niv: 699 / Exp: 34960]
Ik begrijp ook best dat het lastig is om binnen een game als WWE te vernieuwen. Net zoals ik dit van veel sportgames begrijp. In die zin is Towers natuurlijk wel een leuke, doch niet al te originele toevoeging. Echter, het is vooral de basis waar al veel bij mis gaat. Bij de controls. Bij het commentaar. Bij het aantal aanwezige worstelaars. Ga eerst daar eens aan sleutelen. Maar goed, dat is een statement dat ik nu al een paar jaar in de reviews maak.

Gast (84.85.198.xxx) op 14-10-2018 om 15:49
Klopt, toevoegingen zoals Towers zijn leuk, net als Showcase wat nu weer terug is. Maar ben inderdaad met je eens dat de basis een stuk minder is geworden.
De gameplay is iets te traag imo, en het roster is inderdaad niet altijd even best. Ik denk dat ze echt wat anders moeten gaan proberen met de gameplay door er iets meer tempo in te doen.

Ik vond vooral SvR2007 erg goed, het had een Season Mode met veel verschillende verhaaltjes, de gameplay was snel en het countersysteem was perfect (vergeleken het huidige countersysteem).

Gast (83.128.233.xxx) op 14-10-2018 om 18:06
na bij 2K14 zwaar gefrustreerd te zijn door het countersysteem heb ik geen WWE game meer aangeraakt. Elke review wacht ik weer op het verlossende woord maar helaas....ook deze game schijnt weer een tergend countersysteem te hebben wat het (voor mij) onspeelbaar maakt..... zo jammer

Gast (84.85.198.xxx) op 14-10-2018 om 19:15
Mee eens, je moet het echt pérfect timen wat het vaak een frustrerende bende maakt.

Gast (212.238.211.xxx) op 14-10-2018 om 20:49
Kwam er maar eens een opvolger op Rumble Roses :P Maarja, Konami he... Da's niks meer. Maar met de graphics van tegenwoordig zou het toch al weer snel te "sexistisch" zijn en hier geen release krijgen, net als Dead or Alive Xtreme 3 toen.

Onlangs kwam Fire Pro Wrestling World uit, misschien is dat wat?

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-10-2018 om 21:11 [Niv: 699 / Exp: 34960]
Helaas hebben we Fire Pro Wrestling niet mogen ontvangen. De game is overigens wel echt heel wat anders dan de WWE 2K reeks, dus je zou eens wat reviews kunnen checken. Kun je wel aan de slag met (o.a.) Kenny Omega

Gast (84.85.198.xxx) op 14-10-2018 om 21:19
Ik heb Fire Pro Wrestling ff geprobeerd, als je het creatieve aspect van de WWE games leuk vind is dat spel zeker je ding, maar zover ik weet zit er geen normale career mode in.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
WWE 2K19
Type:
Game
Releasedatum:
09-10-2018
Ontwikkelaar:
Yuke´s
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media