Deze week verschijnt Star Wars: Battlefront II, een game die nog voor diens release al een flinke kritiek kreeg. Wat bleek namelijk: om als enkele van de helden te kunnen spelen zul je eerst ongeveer veertig uur in het spel moeten stoppen.
Electronic Arts besloot naar aanleiding van het verhaal met een uitleg te komen, echter zette dit juist nog meer kwaad bloed. Het resultaat was dat de uitgever een record aantal downvotes op Reddit kreeg en zelfs doodsbedreigingen ontving. Om de fans nu tegemoet te komen is besloten om het aantal credits dat je nodig hebt om een held vrij te spelen met 75 procent te verlagen. Hierdoor kosten Luke en Vader nu 15.000 Credits per stuk, Emperor Palpatine, Chewbacca en Leia Organa 10.000 Credits per stuk en campaign protagonist Iden Version 5.000 Credits.
John Wasilczyk laat weten:
quote: "Making games great comes from regular tuning. As one example, today were making a substantial change based on what weve seen during the Play First trial. Theres been a lot of discussion around the amount of in-game credits (and time) it takes to unlock some of our heroes, especially Luke Skywalker and Darth Vader.
Unlocking a hero is a great accomplishment in the game, something we want players to have fun earning. We used data from the beta to help set those levels, but its clear that more changes were needed."
Hoewel het bovenstaande als een mooie ommezwaai klinkt in het eerder bekritiseerde proces is er een kanttekening bij te plaatsen; daar waar je normaal voor het uitspelen van de campaign 20.000 Credits kreeg is dit nu nog maar 5.000. Verder kun je ook de Arcade Mode niet onbeperkt blijven spelen om Credits op te bouwen, na een maximaal aantal moet je wachten om er weer meer te kunnen verdienen.
|